דו קרב: אירובי או משקולות מה הכי יעיל להורדת אחוזי שומן?

אחת השאלות הכי נשאלות בחדר הכושר היא מה יותר טוב להורדת שומן, אירובי או הרמת משקולות? מצד אחד הרמת משקולות מעלה את חילוף החומרים ושריפת הקלוריות עולה במנוחה, מצד שני אירובי שורף יותר קלוריות בזמן האימון. אז בואו יחד נבחן ונבין את המערכות של הגוף ועם המידע הזה נקבל תשובה מאוד קונקרטית
פורסם: 16/09/19 זמן קריאה: 6 דק’

יש לנו כמה מנגנוני אנרגיה בגוף כאשר המנגנון העיקרי הוא השרירים.
הם תמיד צורכים הכי הרבה אנרגיה באופן קבוע גם במנוחה. מצד שני יש לנו את המערכות ה"אוטומטיות" של הגוף כמו: נשימה, עיכול וכל מה שקשור לדברים שלא בשליטתנו.

בזמן אימון אנחנו משתמשים בשלושה מנגנונים עיקריים

  1. קריאטין פוספט (PCr) (אנאירובי)
  2. גליקוליזה אנאירובית (אנאירובי)
  3. גליקוליזה אירובית (אירובי)

שני המנגנונים הראשונים מדברים על הרמת משקולות ואימוני התנגדות והשלישי על הליכה / ריצה (או בשמו הידוע אירובי).
בהליכה של 30 דק' בקצב  6.5 קמ"ש תצטרכו בערך 170 קלוריות.
באימון משקולות כבד למשך 30 דק' תצרכו בערך 200 קלוריות.
מבחינה אנרגטית אין הרבה הבדל. בואו נזכור שאנחנו מדברים על הליכה ולא ריצה.
בריצה של 30 דק' בקצב 10 קמ"ש תצטרכו בערך 380 קלוריות.

weightloss_aerobic_trues

חשוב להבין

זה לא אומר שכולנו צריכים להתחיל לרוץ, הסיבה שריצה צורכת יותר קלוריות היא מכיוון שזה לוקח את הגוף למאמץ מאוד גבוה. ובואו נראה אם המתאמן הממוצע יכול לרוץ חצי שעה במהירות של 10 קמ"ש, זה טירוף!

הגוף לוקח מהשריר ולא מהשומן

דבר מאוד חשוב שאתם חייבים לדעת זה שהגוף שלנו משתמש בשריר הרבה לפני שהוא משתמש בשומן כאנרגיה, מבאס לא? אין אימון שהוכח עד היום כיעיל באמת להורדה באחוזי השומן.
מכיוון והגוף חייב לרוקן את כל המאגרים שלו לפני שהוא מתחיל לנגוס אנרגיה מהשומן בגוף. אני אנצל את הרגע להגיד שמה שכן ישפיע אם לאחר האימון הגוף ייקח אנרגיה ממארגי השומן היא התזונה שלכם.
התזונה תקבע אם לאחר אימון הגוף יחפש עוד אנרגיה מהשומן במנוחה. אם תאכלו אוכל מלא שלא יקפיץ את האינסולין בדם הגוף לא יאגור שומן יותר ויתחיל לפרק אותו.

6 שבועות 6 ריבועים 5-6

ריצה מפרקת שריר?

כאשר אנחנו רצים הגוף נכנס למאמץ יתר מהר מאוד ומתחיל לפרק בעיקר את השרירים, כי זה הכי זמין לו.
התהליך של פירוק שריר לאנרגיה מהיר יותר מאשר פירוק שומן לאנרגיה, בנוסף בגלל שהגוף במאמץ יתר הוא נכנס לסטרס (לחץ) מהר יותר ומה הוא עושה במצב הזה?! אוגר שומן לאנרגיה זמינה לאחר מכן.

מוטיבציה לאימונים

אימון משקולות מפרק שריר?

לעומת זאת אימון משקולות בכ-75% עד 90% מהמאמץ המרבי שלכם לא יגרום לכם להיכנס לסטרס אף פעם, ולאחר מכן בהתאוששות שלכם מכיוון והגוף מנסה ל"לתקן" את הנזק שגרמתם לשריר הוא לא יכול להשתמש בו כאנרגיה והוא פונה לשומן ולאוכל כדי לבנות את השריר. מה שאומר שבזמן המנוחה, כן כן, במנוחה, אנחנו בונים שריר והגוף מבצע הורדת אחוזי שומן.

סיכום וטיפים, הורדת אחוזי שומן

מה למדנו? יש עדיפות עליונה לאימוני התנגדות (כוח) לעומת אירובי, אך השילוב של שניהם הוא המנצח. מי שמכיר אותי יודע שאני לא בעד ריצה וכמעט אף אחד מהמתאמנים שלי לא רצו בתהליך שלהם.
שלא תטעו ריצה זה דבר בריא, אבל כמו כל דבר בחיים צריך לדעת כמה להכניס ממנו.
אימוני משקולות יתרמו לכם הרבה יותר להורדת אחוזי שומן מאשר אימוני אירובי. אבל במידה ואתם לא מתאמנים במכון העדיפות היא להליכות ארוכות בקצב מהיר ולא ריצות ההליכה כן תצרוך אנרגיה בצורה מאוד דומה למשקולות ולא תצרוך המון אנרגיה מהשריר מכיוון והמאמץ לא גבוהה מידי.

בסופו של יום זה כל מקרה לגופו וכל אדם הוא שונה בתכליתו ויש להתייחס אליו כאחד יחיד ומיוחד. ולהתאים את הכל עבורו. אם אתם צריכים עזרה גם בתזונה, יש לנו המון מתכונים בשבילכם >>

מקורות:

אודות הכותב
מהמאמנים והכותבים הוותיקים שלנו. איפה תראו אותו ב6 בבוקר? כנראה שבמכון, וכנראה גם שב18 בערב. אדם שחי ונושם כושר תזונה ואורח חיים בריא.
עוד כתבות שיעניינו אותך