עוגת גבינה
עולם התזונה

עוגת גבינה EXTRA חלבון – מתכון ממכר!

עוגת גבינה זה אחד הקינוחים הטעימים והנפוצים שיש לנו בישראל. כך לקחנו את הקינוח המושלם הזה והפכנו אותו לטעים ומלא בחלבון
02 מרץ 2020

עוגות גבינה זו החולשה שלי (חוץ משוקולד כמובן) תמיד חשבתי שעוגת גבינה מוצלחת חייבת להכיל לפחות 30% שומן וכמות גבוהה של סוכר במלית.
החלטתי שאני חייבת להכין עוגת גבינה אחרת – אז הפחתתי את כמות הסוכר, כמות השומן, העשרתי את הבסיס בסיבים תזונתיים ושדרגתי עוד יותר את כמות החלבון.
הרי לפניכם הגרסה שלי לעוגת גבינה שתתאים לתפריט החיטוב והדיאטה שלכם. עוגה טעימה, עשירה בדברים טובים והכי חשוב, בריאה!

עוגת גבינה אקסטרה חלבון – מרכיבים

לתחתית:

  1. 75 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
  2. כף סוכר קוקוס
  3. חצי כוס + 1.5 כפות קמח כוסמין
  4. חצי כוס קמח שיבולת שועל
  5. 3 כפות מים קרים מאוד

למלית:

  1. 750 גרם גבינה לבנה 9%
  2. ½ כוס סוכר קוקוס
  3. 6 ביצים L
  4. 1 כפית תמצית וניל

לציפוי:

  1. 2 גביעי יוגורט 20 גרם חלבון
  2. 2 כפות סוכר קוקוס

מצרכים להכנת עוגת גבינה, סוכר חום, חלב, מערוך תבניות

אופן הכנה

להכנת התחתית:

במעבד מזון לשים את הקמחים, הסוכר והחמאה ולעבד בפולסים עד שמתקבלים פירורים.
להוסיף את המים ולעבד עד שמתקבל בצק.
להעביר למשטח, לאחד לכדור, לעטוף בניילון נצמד ולהעביר למקרר לחצי שעה.
לאחר חצי שעה לרדד ולהעביר לתבנית פאי בקוטר 22 ס"מ ולשים במקפיא לרבע שעה.
לאפות ב-180 מעלות במשך כחצי שעה עד שמעט מזהיב.
כשמוכן להוציא מהתנור ולצנן.

להכנת המלית:

במיקסר עם וו גיטרה לערבל גבינה לבנה, סוכר ותמצית וניל.
להוסיף את הביצים אחת אחת ולערבל בין לבין עד שנבלעת.
למזוג את המלית מעל התחתית שהספיקה להצטנן ולאפות ב-150 מעלות 40-45 דקות עד שהיא יציבה בצדדים ומעט רוטטת במרכז.
לצנן לרבע שעה.

להכנת הציפוי:

לערבב בקערה את יוגורט החלבון עם סוכר הוניל ולמרוח בעדינות על העוגה מהצדדים למרכז.
לאפות 8 דקות נוספות, להוציא מהתנור, לצנן ולשים במקרר להתייצבות ל-4 שעות לפחות ועדיף ללילה.

מתקבלות 12-16 פרוסות.

ערכים תזונתיים לפרוסת עוגת גבינה:

  • 250 קלוריות.
  • 13 גרם חלבון.
  • 13 גרם שומנים.
  • 20 גרם פחמימות.

טיפים של שנינה:

כשאתם מעבדים במעבד מזון את הבצק לתחתית, חשוב שהחמאה והמים יהיו מאוד קרים! זה תורם לקראנצ'יות הבצק.
חשוב לא לאפות את העוגה יותר מדי ולהוציא אותה בזמן אחרת תתייבש. אחד הדברים החשובים של עוגת גבינה נימוחה זה זמן האפייה.
העוגה לא מתוקה מדי, בדיוק כמו שאני אוהבת. למי שממש רוצה, ניתן להוסיף עוד 20-30 גרם סוכר למלית.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by וואן בודי – אתר הכושר של ישראל (@onebody.co.il) on