תרגילים להורדת לחץ דם: המדריך המלא

5 תרגילים להורדת לחץ דם: פעילות גופנית היא דרך מצוינת לעזור לנרמל את רמות לחץ הדם שלך. אנו ממליצים להיוועץ עם רופא המשפחה לפני ניסיון תרגילים אלו.

5 תרגילים להורדת לחץ דם

תרגילים להורדת לחץ דם: המדריך המלא – טופ 5 תרגילים

5 תרגילים להורדת לחץ דם: פעילות גופנית היא דרך מצוינת לעזור לנרמל את רמות לחץ הדם שלך.

1. תרגיל איזומטרי

זה הכי קרוב שאתה יכול להגיע לרמות שלך לרמות לחץ דם טובות יותר. פעילות גופנית איזומטרית, כמו פלאנק או סקוואט, התגלתה ככלי יעיל מאוד בהורדת לחץ הדם. ולמה זה טוב? זה כל כך קל שאתה יכול לעשות את זה מול תוכנית הטלוויזיה האהובה עליך. סוג אחד של תרגיל איזומטרי יכול להתבצע על ידי אחיזה של כדור לחץ או כל דבר שנותן מספיק התנגדות 'דחיפה' כדי להשיג תוצאות, כגון כדור טניס.

אפשר לראות תוצאות חיוביות מתרגילים איזומטריים תוך חמישה שבועות בלבד. בעת לחיצה, עליך לשאוף לעשות זאת במשך שתי דקות בכל פעם. עשה זאת ארבע פעמים עם כל יד עם הפסקה של דקה עד ארבע דקות בין לחיצה. תרגילים איזומטריים צריכים להוות רק חלק מגישה רחבה יותר לכושר שלך, בשילוב עם כמה מהטיפים שלהלן כדי להשפיע ממשית על רמות לחץ הדם שלך.

2. פעילות גופנית מתונה מתמשכת

30-60 דקות של הליכה, שחייה, ריצה, רכיבה על אופניים או חתירה ביום זה מצוין להורדת לחץ הדם. אל תרגיש צורך לקפוץ לקצה העמוק עם התרגילים האלה – אתה צריך לבנות בהדרגה. שאפו להתאמן שלוש עד חמש פעמים בשבוע בסולם אינטנסיביות של חמש או שש. עליך לאמוד את עוצמת האימון שלך באמצעות סולם הדירוג שלנו של מאמץ נתפס.

3. תרגיל התנגדות (גומיות)

ניתן להוסיף תרגילי חיזוק לאימון שלך כדי לעזור עוד יותר עם לחץ הדם. אלה יכולים להיות פחות תכופים מאשר אימון אירובי, במקום זאת לבצע פעמיים או שלוש בשבוע. עם זאת, עם לחץ דם גבוה עליך להימנע משימוש במשקלים כבדים או תרגילים הדורשים ממך לשנות תנוחה יותר מדי (שכיבה עד עמידה למשל). רצועות התנגדות הן כלי נהדר לתרגילים אלה שלא יכניסו אותך ללחץ מיותר.

4. תרגיל קבוצתי

אם כל האמור לעיל נשמע כמו הרבה להתאים, חשבו על הרשמה לשיעור התעמלות קבוצתי. רוב הסיכויים שתעשה הרבה נקודות 2 ו-3 מבלי שתבין זאת.

5. יוגה

מחקרים הראו שהשילוב של תנוחות, שליטה בנשימה ומדיטציה ביוגה יכול לתרום להורדת לחץ הדם. נסה לעשות יוגה בנוסף לתרגילים לעיל כדי לקבל את הסיכוי הטוב ביותר להפחתת רמות לחץ הדם. אם אתה חדש ביוגה, יש לנו מגוון של מזרני אימון כדי שתוכל להתחיל.

זה יכול לעזור לעקוב אחר לחץ הדם שלך

לאחר שמצאת את הפעילות הגופנית שאתה הכי אוהב והתחלת לעשות אותה לעתים קרובות, למה שלא תבדוק את ההבדל שהיא עושה עם מד לחץ דם? תוכל לבדוק את לחץ הדם שלך במהירות ובקלות מהנוחות של הבית שלך, כמו גם לקבל מוטיבציה להשתלט על הבריאות שלך.


*בכללי אנו ממליצים להיוועץ עם רופא המשפחה שלך! מידע זה אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי. חשוב להתייעץ עם רופא לפני תחילת תוכנית אימונים חדשה, במיוחד אם יש לכם בעיות בריאותיות.

אהבת את הכתבה?

406 Points
Upvote Downvote

מאת ONEBODY.CO.IL

וואן בודי - אתר הכושר של ישראל: יוצרים לישראלים בית חם ומקצועי לכל תחום הכושר, תזונה נכונה ואורח חיים בריא על ידי תוכן איכותי, מקצועי, צעיר ומעניין.

פעילות גופנית באמת טובה למפרקים שלך

פעילות גופנית באמת טובה למפרקים שלך

מהו צום לסירוגין?

מהו צום לסירוגין? מדריך מפורט למתחילים