פעילות גופנית באמת טובה למפרקים שלך

פעילות גופנית באמת טובה למפרקים שלך! האם אתם נרתעים מחדר כושר מחשש להזיק למפרקים? אין צורך להיות מודאגים. פעילות גופנית יכולה למעשה לעזור להגן על המפרקים, כמו גם להקל על הכאב.

פעילות גופנית באמת טובה למפרקים שלך

פעילות גופנית באמת טובה למפרקים שלך

פעילות גופנית באמת טובה למפרקים שלך! האם אתם נרתעים מחדר כושר מחשש להזיק למפרקים? אין צורך להיות מודאגים. פעילות גופנית יכולה למעשה לעזור להגן על המפרקים, כמו גם להקל על הכאב.

בניית סחוס חזק במפרקים

דלקת פרקים מתרחשת כאשר הסחוס שמשכך את המפרקים נשחק. זה משאיר את שפשוף העצם על העצם, מה שגורם לכאב ואי נוחות. זו לא תוצאה של פעילות גופנית, אלא של פציעה ונזק מתמיד ברמה נמוכה לאורך זמן. מחקרים הראו שפעילות גופנית יכולה למעשה לחזק את הסחוס.

המפרקים שלך מוקפים בחתיכת רקמה דקה המחוברת לאספקת הדם שלך הנקראת הממברנה הסינוביאלית. קרום זה מייצר את הנוזל המשמן את המפרקים שלך. לסחוס אין אספקת דם עצמאית, ולכן במקום זאת, הוא מקבל את החומרים המזינים שלו מהנוזל הזה.

בעת פעילות גופנית, הדם שלך שואב מהר יותר סביב הגוף שלך, ומספק לממברנה אספקה ​​​​רבה של חומרים מזינים, המוזרמים לתוך הנוזל. יתרה מכך, ריצה ותרגילים אחרים בעלי השפעה רבה, הוכחו ככריחים את הנוזל העשיר הזה בתזונה לתוך הסחוס, ומשמרים אותו בריא.

כמובן, אם אתה כבר סובל מכאבי מפרקים, יש להימנע מתרגילים בעלי השפעה חזקה שמחמירים את הכאב הזה, לפחות בטווח הקצר, אבל יש הרבה תרגילים שאתה יכול לעשות כדי לבנות כוח במפרקים שלך.

שרירים ורצועות – רשת התמיכה של המפרקים שלך

הברכיים, הירכיים ומפרקים אחרים מסתמכים על רשת תומכת של שרירים ורצועות כדי לשמור עליהם יציבים. אז תרגילים הבונים את השרירים והרצועות הללו יחזקו את המפרקים שלך, ויהפכו אותך לפחות נוטה לפציעות בטווח הארוך.

אימוני כוח משתמשים במשקל כדי לבנות בהדרגה את טונוס השרירים. אם אתה חדש בפעילות גופנית, עליך להתחיל עם תרגילי משקל גוף, לעבוד על מכונות משקל, המספקות יציבות בזמן שאתה מתאמן, ולאחר מכן לעבור למשקולות חופשיות כגון קטלבלס או משקולות.

כיצד פעילות גופנית יכולה להקל על כאבי מפרקים

יתרון נוסף של פעילות גופנית הוא שהיא יכולה לעזור למנוע ולהקל על כאבים במפרקים. בניית חוזק במפרקים יכולה לעזור לשפר את היציבה ולמנוע מפל של פציעות כתוצאה מכך, וככל שתזוז יותר, כך תרגיש פחות נוקשה ועייף.

פעילות גופנית יכולה גם להשפיע על ההשקפה המנטלית שלך, להציף את הקולטנים של המוח שלך באנדורפינים 'הרגשה טובה', שגם גורמים לך להרגיש שמח יותר וגם לשנות את תפיסת הכאב שלך. אתה עשוי לגלות שיש לך יותר מוטיבציה וכי הכאב הופך לנוח יותר לאחר פעילות גופנית.

האם אהבת את הכתבה?

138 אהבו
Upvote Downvote

מאת ONEBODY.CO.IL

וואן בודי - אתר הכושר של ישראל: יוצרים לישראלים בית חם ומקצועי לכל תחום הכושר, תזונה נכונה ואורח חיים בריא על ידי תוכן איכותי, מקצועי, צעיר ומעניין.

חלבון: כל מה שרציתם לדעת

חלבון: כל מה שרציתם לדעת

5 תרגילים להורדת לחץ דם

5 תרגילים להורדת לחץ דם