גבר ואישה על אופני כושר מתאמנים בצורה אינטנסיבית
אימונים

5 טיפים לחזרה לשגרה לאחר חופשה

לחופשה אנחנו מתכוננים, ערוכים, ארוזים ומוכנים לצאת! אבל אף אחד לא מכין אותנו לחזרה הקשוחה שיש, איך חוזרים לכושר? איך נכנסים חזרה לשגרה? האמת, פשוט משחשבת..
06 פברואר 2020

חזרה לשגרה, לא משנה איך נסתכל על זה, זה תמיד קשה.
איך חוזרים לכושר אחרי שהתרגלנו להתעורר מאוחר, לאכול מתי שבא לנו ומה שבא לנו, לבלות וליהנות?
את הימים הראשונים לאחר החופשה נשאיר להתאקלמות וחזרה לתלם.
ככל שנחזור יותר מהר למסלול שלנו, המסלול בו היינו לפני החופשה כך החזרה תהה פשוטה יותר.
אז נכון יש כמה ימים של שוק ו'דאון' שעוטף אותנו בחזרה לשגרה, אבל דווקא זה המקום שלנו לחזור לשגרה בצורה טובה יותר ולהמשיך בתהליך שלנו.

איך חוזרים לכושר ולשגרה אחרי החופשה?

הנה מספר טיפים פשוטים שיעזרו לנו איך לחזור לשגרת האימונים ולתזונה נכונה והכי חשוב בצורה שפויה.

  1. לא נשקלים!

    היינו בחופשה, נהנינו, אכלנו בצורה לא מבוקרת ושונה ממה שאנחנו רגילים בחיי היום יום שלנו, הגיוני שעלינו קצת במשקל.
    אם נעלה על המשקל זה עלול להשפיע עלינו רגשית, להוריד לנו מהמוטיבציה ויגרום לנו להרגיש רע כלפי עצמנו, אז למה לעשות את זה?
    בואו פשוט נוותר על השקילה הזו, נחזור למסלול האימונים ושגרת התזונה שלנו ותוך ימים ספורים נתחיל להרגיש את השינוי.

  1. בואו לא נעניש את עצמנו

    אין דבר יותר מיותר מאשר לחשב את כל המזון שאכלנו וזללנו במהלך החופשה, היה כיף? זה הכי חשוב!
    בלתי אפשרי להחזיר את הזמן לאחור, זה לא הזמן להיכנס לדיאטות כאסח ולהעניש את עצמנו על כך, זה בהחלט מיותר לגמרי.

  1. כבר שכחנו מה זה הרגלי אכילה בריאים

    חשוב להבין שהחופשה מאחורינו! עלינו לחזור כמה שיותר מהר להרגלי אכילה בריאים.
    הדגש המרכזי בטיפ הזה הוא לא להמשיך את החגיגה שהייתה לנו בחופשה, חגיגה של הרגלי תזונה בסגנון "לאכול כל מה שבא ליד ונראה לי טעים".

  1. למה לדחות למחר את מה שאפשר לדחות למחרתיים?

    אחת הטעויות הגדולות שקורות לכולנו היא דחיית המשימות וההתחייבויות שלנו, גם כלפי עצמנו.
    זהו, חזרנו, החופשה הסתיימה ואיתה גם התירוצים שלנו.
    ככל שנחזור יותר מהר לשגרה הקודמת שלנו, ככה יהיה לנו יותר קל, מצד שני, ככל שנדחה את החזרה כך נתרחק מימנה וגם החזרה תהיה קשה יותר.
    נעשה זאת בהדרגה , אפשר להציב לעצמנו מטרות ויעדים חדשים שהחופשה מנעה מאיתנו להתחיל (למי שמכיר את המשפט "אחרי החופשה מתחילים דיאטה")
    או לחזור למסלול הקודם והמוכר שהיינו בו ולרוץ עליו, העיקר לחזור למסלול ממוקד ולא להתפזר.

  1. בואו נטפח לעצמנו על השכם

    גם לגוף וגם לנפש לוקח זמן להתרגל, פינוק מתוק ביום של עד 100 קלוריות בהחלט יכול לעודד אותכם ויאפשר לכם להתמיד לאורך זמן עם תהליך ההרזיה ושמירה על המשקל.
    מנת פרי או חטיף אנרגיה (עד 100 קל') בהחלט יכולים לעשות את העבודה.
    או, האופציה הפחות מוכרת, חטיפי חלבון!
    חטיף המכיל (לרוב) 100-250 קלוריות וגם 10-20 גרם חלבון, ואז הרווחנו גם את המתוק וגם את החלבון שכולנו צריכים במהלך האימונים.

בואו לא נשכח לשם מה הגענו לכאן.

אנחנו שואלים איך חוזרים לכושר אחרי שלא התאמנו ואכלנו כמו שצריך במשך תקופה.
במרכז העניין עומד מעבר לא פשוט ברמה המנטלית שבין שגרה של חופשה לשגרת המציאות שלנו.
בימים הראשונים שאחרי החופשה בואו ניקח הכל 'באיזי', לא נעמיס על עצמנו ונחזור לשגרה בצורה נעימה ורגועה.