וואן בודי בודקים: מהו האירובי הטוב ביותר

תקופת הקיץ מתקרבת ואיתה גם הנהירה למכשירי האירובי שורפי השומן, שלא בטעות יקרה מצב שלא נראה חטובים בבגד הים החדש שקנינו. בדיוק בשביל זה, ארגנו לכם את הבדיקה החשובה ביותר, מהו האירובי שמביא את התוצאות הטובות ביותר
מה האירובי הכי טוב
פורסם: 05/07/19 זמן קריאה: 2.5 דק’

מה האירובי הכי טוב, ומה יוריד הכי מהר

יצאנו לבדוק ולעשות השוואה על כל סוגי האירובי הפופולריים היום בחדרי הכושר – מה האירובי הכי טוב, מה עדיף? מה לא טוב לברכיים? מה הכי שורף שומן, וממה כדאי להיזהר?

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ONEBODY אתר הכושר של ישראל (@onebody.co.il) on

מלך חדר הכושר המסורתי: ההליכון

ההליכון המסורתי עבר שינוי קיצוני בשנים האחרונות, בין אם מדובר על שיפוע עליון-שיפוע תחתון ועד לשינוי טכנולוגי של טלוויזיות, טאבלטים, נטפליקס ועוד דברים שיגרמו לזמן שלנו לעבור מהר יותר.

הליכון ושריפת הקלוריות: ההליכון מאפשר אופציות רחבות שיגרמו לנו לשרוף המון קלוריות, מה למשל?

  1. להרים את קצב ההליכה והריצה ולהעלות במהירות רבה את הדופק
  2. ושיפוע עליון ותחתון שגורמים לנו להזיע יותר, בעיקר העליון, מומלץ.
  3. תכניות שונות לאימונים שונים שההליכונים ממציעים.

חסרונות: הליכון אינו מומלץ למי שיש בעיות ברכיים ולמי שאינו רוצה לסבול מבעיות ברכיים וגב בעתיד.
ריצה או הליכה גורמת לזעזוע בכל דריכה ולכן פחות מומלץ לאלו אשר סובלים מבעיות אלו, קצת כמו לרוץ על בטון.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Callum Hickey (@cal_eq) on

סטפר, הידוע בכינוי "סקי"

לעומת ההליכון, מכשיר הסטפר אינו דורש דריכה ואינו נותן זעזוע במהלך הפעילות, לכן לדעתי האישית הוא עדיף על הליכון בהיבט של שימור הגוף שלנו לאורך זמן, מניעת זעזועים וכאבי ברכיים וגב.
מדמה גלישה וניתן לעלות את רמת ההתנגדות בצעדים כך שהוא מגביר את רמת הקושי.

סטפר ושריפת קלוריות: הסטפר שורף הרבה קלוריות אך חשוב שלא סתם נעלה על מכשיר הסטפר ונעבוד על עצמנו שאנו שורפים קלוריות, אלא נרגיש אם קל לנו, נעלה את ההתנגדות.
חסרונות: מוגבל להליכה מאוד מהירה ואינו מאפשר ריצה כמו שההליכון מאפשר.

אופניים, תחרותי וסקסי

בשאלת מה האירובי הכי טוב המתחרה המוביל שלנו הוא האופניים .
את האופניים ניתן לבצע על המכשיר הקלאסי בחדר הכושר או אם ניקח את זה שלב אחד קדימה אז  נלך לשיעור ספינינג.
שם ניתן להוציא מעצמכם את המיץ ולשרוף קלוריות רבות עם אווירה מחשמלת, מוזיקה ואורות ואף מסכים ותחרות לפי מרחק דיווש.

אופניים ושריפת קלוריות: מביאות לשריפה קלורית מעולה, אין כל סיכון לפציעה או פגיעה עקב זעזוע וניתן להגיע לרמות דופק גבוהות במהלך הספינינג או על המתקן הקלאסי הרגיל.
הערה לגבי הספינינג: לבצע בהדרגה ולא לקחת את עצמכם לקצה בשיעורים הראשונים ובכלל, המכשיר מתעתע ויכול להראות כקל, אבל לאחר מכן לא תוכלו ללכת שבוע.

spinning

מסתבר שיש עולם מחוץ לחדר הכושר

לחובבי הריצה, ההליכה והאופניים, יציאה לסיבוב הליכה בעיר, ריצה על משטח יחסית חולי כמו בשדות או בים – צאו לרוץ ולרכב בחוץ, מומלץ בהרבה גם מבחינת החוויה וגם בריאותית.

לסיכום, מה האירובי הכי טוב?
אם אתם סובלים מבעיות ברכיים וגב הייתי פחות ממליץ על ההליכון ויותר הולך לכיוון הספינינג או הסטפר.
אם נפשכם חשקה בריצה, צאו לים או לטבע ולא משנה כיצד תפעלו ומה תבחרו, ביצוע פעילות אירובית בשילוב אימון כוח ותזונה נכונה, מותאמת ועקבית הם המסלול לבריאות כללית ולהצלחה בדיאטה הקרובה.

המון בהצלחה מוואן בודי – אתר הכושר של ישראל.


אין לך תפריט או תכנית אימון? היכנסו עכשיו מאגר החינמי שלנו ובחרו את מה שמתאים לכם!

למאגר תכניות האימון

למאגר תפריטי התזונה

אודות הכותב
מאמן עם נשמה ושליחות. לאחר שירד בעצמו למעלה מ30 קילו החליט שעליו לתת יד ולעזור לאחרים לעשות זאת, והתוצאות מדברות בעד עצמן.
עוד כתבות שיעניינו אותך