גומיות כוח
אימונים

גומיות כוח- איך נשתמש בהם, ולמה זה אימון כל כך טוב ?

בואו להכיר את האימון החדש שלכם, אימון עם גומיית התנגדות. אומנם הוא לא המשקולות או מתקן המתח שאתם מכירים, אך הוא בהחלט יכול לספר את העבודה אם יודעים איך להשתמש בו נכון
01 אפריל 2020

הגיע הזמן להכיר את אחד האימונים המועילים שיש בשוק היום- אימון עם גומיות כוח (גומיות התנגדות).
בשנים האחרונות השימוש בגומיות התנגדות הולך וגובר, אך עדיין מרבית האוכלוסייה לא מכירה באימון זה.
אז למה כל כך שווה לנו להשתמש בגומיות אלו?

גומיות כוח טובות משום שאפשר להשתמש בהם גם להגברת הקושי באימון ומצד שני גם להקלה.
לדוגמא, ניתן להשתמש בגומיות התנגדות כעזרה בביצוע תרגיל המתח, אך ניתן גם להשתמש בהם בתרגיל לחיצת חזה כדי להגביר את הקושי.

איזה גומייה הכי טובה?

לגומיות התנגדות יש הרבה סוגים וצבעים, וניתן להשתמש בהם כדי לחזק כל שריר שרק נרצה בגוף.
יש גומיות כוח עם \ בלי ידיות, סגורות או פתוחות, ארוכות או קצרות, ודקות או עבות.
בנוסף, לכל גומייה יש צבע שמאפיין את דרגת הקושי שלה כאשר הצבע הבהיר ביותר הוא הקל ביותר והכהה ביותר הוא הקשה ביותר.
בדרך כלל דרגות הקושי הולכות בצורה הזו (מהקל אל הקשה): צהוב, כתום, אדום, כחול, ירוק, סגול ושחור.
אך זה משתנה בין חברה לחברה.

היתרונות:

  1. בשנים האחרונות מחקרים הראו שהשפעה של אימון כוח לא נקבעת רק על ידי התארכות וכיווץ השריר, אלא בעיקר על ידי פעילות מערכת העצבים.
    לעומת משקולות, ששם המשקל קבוע, בתרגיל עם גומייה ככל שמותחים יותר העומס נהיה גדול יותר, וככל שמשחררים העומס פוחת.
    התברר שאימון בהתנגדות משתנה באמצעות גומייה מביא לגירוי גבוה יותר של מערכת העצבים, ובתגובה לכך השריר עובד יותר, מה שמביא לשיפור בכוח השרירים.
  2. לא דורש חדר כושר

    ניתן להשתמש בגומייה בבית על ידי תליה על מעקה \ דלת ובהרבה תרגילים אפילו לא צריך.
    כך שגם אם אין לכם זמן ללכת לחדר הכושר או שאתם מעוניינים לחסוך כסף ניתן לעשות אחלה של אימון גם בבית. יותר מזה, טסתם לחול
    קחו איתכם גומייה ובצעו מספר תרגילים בחדר כדי לשמור על כושר.

  3. עבודה על כל הגוף

    יש גומיות כוח שמשמשות לתרגילים ספציפיים כמו הגומיות הסגורות, אך עם גומיית "טרה בנד" (גומייה פתוחה שגם ניתן לקשור אותה) ניתן לעבוד על כל הגוף.
    לתכנית אימון מבוססת גומייה לחצו כאן>>

    תכנית אימונים ביתית

  4. הגומיות משמשות גם להקלה על התרגיל וגם להגברת הקושי, תלוי איך משתמשים בהם.
    לדוגמא, למתקשים בביצוע מתח ניתן ללפף את הגומייה סביב מוט המתח, להכניס את הרגליים לבפנים ולבצע את התרגיל.
    במהלך התרגיל הגומייה תתקצר ותתן לכם תנופה עד למעלה. לעומת זאת, ניתן להקשות גם על תרגילים.
    לדוגמא, למקם את הגומייה בגב כשהידיים אוחזות בקצוות וביצוע שכיבות שמיכה. ההתנגדות תרצה לדחוף אתכם למטה ובכך מקשה על התרגיל.
  5. הגומייה קלה לשימוש וניתן לשחק עם ההתנגדות, תלוי איפה אוחזים.
    ככל שאוחזים בקצה, ההתנגדות קלה יותר וככל שאחוזים עמוק יותר ההתנגדות גוברת.
  6. זה אימון שמתאים לכולם

    מצד אחד יש לה עומס נמוך שמתאים לשיקום, לילדים ולקשישים, אך למתקדמים ניתן גם להוסיף את הגומייה לתרגילי המשקולות, ובכך העומס גדל וגם מוסיף אתגר מבחינת טווח התנועה בתרגיל.
    אימון ביתי בתקופת הקורונה

החיסרון היחיד בגומיות התנגדות– הן לא יוצרות התנגדות גדולה כמו שימוש בכבלים או במכונות, ויכולות להיקרע במידה ונתאמץ להפעיל התנגדות חזקה מידי.

בכל מקרה, למרות שגומיות התנגדות לא מאיימות כמו מכונות בחדר כושר.
יש בהן המון יתרונות, ואפילו ניתן לראות גם מפתחי גוף משלבים אותן באימונים שלהם. תנסו, רק טוב יצא לכם מזה.