סוכר
עולם התזונה

אוכל עם הרבה סוכר ! מה זה אומר הרבה ? וממה עלינו להיזהר באמת ?

סוכר, סוכר, סוכר, המילה הזו כבר עושה לנו איזה כיווץ בבטן כשאנחנו שומעים אותה, אך כמה עלינו לאכול מהסוכר וכמה זה נחשב ליותר מידי?
02 אפריל 2020

סוכר שאנחנו שמים בשתייה חמה זה מצב צבירה אחד שלו, הוא יכול להיות בצורה חומה או לבנה. אין זה כלל משנה.
סוכר בשמו השני נקרא פחמימה, כל פחמימה מתפרקת לסוכר.
אז למה היא כל כך מפחידה? ואיך הסימון החדש על המוצרים בא לעזור לנו להבחין בכך?
ההמלצה לצריכת סוכר היא עד 6 כפיות ביום, הבעיה שכמעט בכל מאכל שאנו אוכלים יש סוכר, אז איך נדע?

הסוכר מתחלק ל-2 (הסבר מדעי ואחרי הסבר פשוט)

  1. הגלוקוז- משמש את תאי הגוף לאנרגיה.
    כשהוא נצרך בכמות מופרזת הוא מגיע לכבד שם עודפיו נאגרים כגליקוגן ומתפרקים חזרה למחזור הדם כשהגוף צריך.
  2. הפרוקטוז- מגיע ישירות לכבד שלנו נאגר בו וזה מסוכן.
    הוא נהפך לשומן בכבד וכך יכו להיווצר כבד שומני ולהביאו לכשל.
    הפרוקטוז לא גורם ללבלב להפריש אינסולין לדם, מה שמשבש את מערכת הרעב והשובע שלנו בגוף.
    לכן פחמימה מורכבת עדיפה על פחמימה פשוטה, היא מתפרקת לאט בגוף וכמות האינסולין שלנו נשארת מאוזנת ולא קופצת מעלה ויורדת חזרה במהירות.

סוכר

אם דילגת על השורות העליונות ועדיין לא הבנת נעשה לך סדר קצר

צריכה של סוכר בכמות גבוה מסוכנת ומשבשת את מנגנון הרעב והשובע שלנו.
מתוך כך החליטו במשרד הבריאות לשים מדבקות אדומות למאכלים שמכילים סוכר רב.
המדבקות יקראו בבירור על גבי המוצר שאותו תחזיקו ויהיה כתוב שהם מכילים סוכר ברמה גבוה.
כמה זה יעזור לכם לוותר על המאכל שאתם מחזיקים ? תלוי בכם האמת…
לדעתי זה יכול להדליק נורת אזהרה ולחשוב שנית מה נכנס לגופכם, היו ערים לכך ואם אתם רגילים לצרוך מאכל עם כמות סוכר גבוה תנסו למצוא לו אלטרנטיבות.
חברות המזון עובדות ועומלות קשה כדי להוריד את כמויות הסוכר והעולם הולך לשם, חפשו את האפשרויות השונות.

מה זה אומר הרבה סוכר?

אם יותר מרבע מכמות מהאוכל יומי שלכם מתבטאת בסוכר הרי לכם שהאיזון בגופכם ישתבש והכבד שלכם נמצא בסיכון תיפקודו.
חשוב שתקראו בתשומת לב מירבית את תוויות המזון ולצמצם את כמות הג'אנק פוד והאוכל המעובד שאנחנו אוכלים.
כפית סוכר = 5 גרם.
ההמלצה היומית היא על 6 כפיות סוכר בסך הכל.
הכינו אוכל בבית! הצמדו לירקות בכל ארוחה והימנעו מצריכה מופרזת של סוכר כדי להישאר מאוזנים, מעבר לבריאות הפיזית גם הנפש שלנו מושפעת מכמויות הסוכר שאנו צורכים.

ומה אם בכל זאת בא לי מתוק?

חשק למתוק הוא הגיוני ומקובל, החוכמה היא לדעת לנצל אותו לטובתינו.

  1. נסו במקום לאכול חטיף שוקולד רגיל וללא כל יתרון, לאכול חטיף חלבון.
    כך ניצלתם את הקלוריות והסוכר והרווחתם חלבון.
    לא מכירים חטיפי חלבון? לחצו כאן לכתבה בנושא
  2. במקום שתייה מתוקה, שתו שייק חלבון.
    פנקו את עצמכם עם שייק מושקע ותרוויחו משקה טעים, מרענן ומלא בערכים טובים!

 

View this post on Instagram

 

A post shared by וואן בודי – אתר הכושר של ישראל (@onebody.co.il) on

אודות הכותב
מאמן עם נשמה ושליחות. לאחר שירד בעצמו למעלה מ30 קילו החליט שעליו לתת יד ולעזור לאחרים לעשות זאת, והתוצאות מדברות בעד עצמן.