in

דיאטת אורז: כל המידע

rice_diet

דיאטת אורז פותחה על ידי וולטר קמפנר שהיה רופא גרמני בארה"ב בשנות ה- 30 ומאז היא נפוצה בעולם. בדיאטת אורז השתמשו בבתי חולים בארה"ב ובמדינות אחרות על מנת לטפל בבעיות רפואיות ולעודד ירידה במשקל. השם של הדיאטה 'דיאטת אורז' אינה כמו השם שלה, זאת אומרת – לא רק אורז יש בתפריט.

אז מה זה בעצם דיאטת אורז

הרעיון הכללי שמאחורי הדיאטה הוא שריפת שומן על ידי קיצוץ במאכלים עתירי קלוריות, נתרן, שומן, סוכרים וחלבון.
בנוסף לאיסורי האכילה בדיאטה ממליצים על ביצוע פעילות ספורטיבית ומדיטציה למען איזון הגוף יחד עם השינוי התזונתי.

אז מה כן אוכלים?
מנות המכילות עמילן, חלב ללא שומן, ירקות ופירות. מאכלים שעתירים בסיבים תזונתיים וגורמים לתחושת שובע כמו פירות, ירקות, שעועית, דגנים וכדומה.

לדיאטה 3 שלבים
שלושתם התפריטים משתנים מהשלב הראשון שבו צורכים עד 800 קלוריות ליום ועד השלב השלישי שם אנו צורכים 1200 קלוריות ביום.
הדיאטה הינה קשה מאוד, גם משום שהצריכת קלוריות היומית נמוכה מאוד ובכלל לא מומלצת וגם מהסיבה כי בדיאטה חלים איסורים רבים כמו קיצוץ משמעותי של ההרגלים שלנו של צריכת מלחים שומנים וסוכרים.

הדיאטה פותחה לטיפול בבעיות רפואיות וזכתה לפרסום והצלחה רבה. הדיאטה אינה מומלצת לירידה במשקל לאדם עם עודף משקל אשר נמצא במצב תקין. בנוסף הדיאטה יוצרת מחסור בחלבונים, מצרך הכרחי לגוף.
בנוסף הדיאטה מביאה למחסור בוויטמין D וסידן, כך שיש לצרוך תוספי תזונה בזמן הדיאטה למי שכן בחר להתחיל.
לאכול 800 קלוריות ללא פיקוח וללא מטרה מסוימת זה קיצוני, וכל דבר שהוא קיצוני אינו בא בחשבון אצלי, אנו אוהבים לאכול לחשוב ליהנות מכל אבות המזון בכמות הנכונה.

"היתרונות" בדיאטת אורז הוא כמובן הירידה המהירה במשקל, ישנו גם תפריט מסודר בו אפשר להיעזר. האורז המלא מעניק תחושת שובע לאורך זמן בנוסף להיותו מזון מבושל וחם אשר משפיע על מרכזי השובע במוח בצורה יעילה יותר.

סיכום דיאטת אורז
דיאטת האורז היא עוד טרנד של 'דיאטות הבזק', הדיאטה קשה ואינה מחזיקה לאורך זמן. התפריט הוא דל ומשעמם, מבלי כל אפשרות לחריגה מהתפריט, דבר אשר מונע יציאה למסעדה, או כל פעילות חברתית המשלבת אוכל. בגלל תפריט דל בקלוריות תחושת החיוניות יורדת ואנו עלולים לחוש בעייפות ותשישות.

בסיום הדיאטה ישנה הרגשה של שחרור ורצון עז לחזור לאכול מאכלים שהיו אסורים בתפריט הדיאטה, בדרך כלל החזרה היא בצורת בולמוס קיצוני ורצון להספיק לאכול את כל מה שהיה בלתי אפשרי בדיאטה, כמובן שדבר זה מוביל לעלייה מהירה במשקל ולייאוש.
מי שבכל זאת מחליט לעשות את הדיאטה אין הוכחה שהיא אכן מורידה 15 קילו בחודש כמו שמובטח, כיום היא משמשת לניקוי רעלים והיא מיועדת לדיאטה על בסיס של שבוע עד שבועיים.

בנימה אישית לא הייתי ממליץ עליה כי בסופו של דבר ירידה במשקל נמדדת ומתבצעת בהכנסה והוצאה קלורית יומית, כמות הקלוריות שהכנסנו אל מול הכמות שהוצאנו.
בנוסף כמות החלבון המסייעת לבניית מערכת השרירים מעטה כך שהיא אינה תורמת לנו ואף גורמת להתדלדלות שרירית . כל מאכל ניתן לצרוך במידה הנכונה כל אדם על פי מבנהו ולכן הכמויות השתנו מאדם לאדם. ירידה במשקל איננה בעיה גדולה, שמירה על המשקל החדש הוא הגורם המכריע.

מקורות:

TODAYDIET

האם הכתבה עניינה אותך?

365 points
Upvote Downvote
דודי צזנה

מאת דודי צזנה

מאמן עם נשמה ושליחות. לאחר שירד בעצמו למעלה מ30 קילו החליט שעליו לתת יד ולעזור לאחרים לעשות זאת, והתוצאות מדברות בעד עצמן.

ראש השנה הגיע: הטיפים שיעשו לך את ארוחת החג

שקר ה"הצלחה" של האינסטגרם