עולם התזונה

ראש השנה הגיע: הטיפים שיעשו לך את ארוחת החג

פוטנציאל הצריכה הקלורית בארוחת החג יכול להגיע לאלפי(!) קלוריות, לכן מבלי תכנון והקפדה נוכל בקלות למצוא את עצמנו בסוף הערב מלאים באוכל וברגשות אשמה. אז איך שורדים את ארוחת החג? בואו ללמוד איך עושים זאת מבלי נזקים מיותרים.
07 ספטמבר 2018

חשבת להפחית במתוקים? לשתות יותר מים במהלך היום? ובכלל מתי בפעם האחרונה עשית ספורט?
כאשר נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מדווחים על כ- 54% מהציבור שמעוניין לרדת במשקל זה הזמן להוציא את החלומות מהמגירה אל הפועל ולחולל שינוי אמתי.
ואיזה עיתוי מתאים יותר מאשר ראש השנה? הבנת לבד. אז אין תירוצים- #התחלנו!

תכנון של אלופים

תכנון נכון לקראת הארוחה מתחיל שעות רבות לפני תקיעת המזלג הראשונה.
במהלך יום החג חשוב להקפיד על שתית מים נאותה כך שאם פתחת את הבוקר עם כוס מים, מעולה.
אבל אם זה הדבר היחיד שהכנסת לגופך עד הארוחה במטרה לצמצם נזקים קלוריים, זה כבר פחות מעולה.
זכרו שהרעב הכבד לפני הארוחה עלול להוביל לאכילה מופרזת ולהעמסה קלורית מיותרת.

חג היום!

אם חשבת שהחג הוא סיבה טובה לוותר על שגרת האימונים, ההפך הוא הנכון.
ביצוע פעילות גופנית יסייע בשמירה על המאזן הקלורי ובצמצום נזקי הארוחות עתירות הקלוריות שאופייניות כל כך לחגי ישראל.

ארוחת בוקר

הארוחה הראשונה בשנה החדשה

אכילה חכמה בארוחת החג תקל על החזרה לשגרה במהירות.
איך מתמודדים עם השפע והמגוון? זה אפשרי! הכינו צלחת אחת בתחילת הארוחה, מלאו כשליש ממנה בירקות.
החליטו מראש, כאשר כל המנות כבר הונחו על השולחן אילו מזונות ימלאו את יתר הצלחת.
מהניסיון של כולנו, ארוחת החג נמשכת לאורך שעות ומכאן הסיכוי הגבוה לאכול עוד ועוד, גם לאחר הגעת תחושת השובע עד למצב פתיחת החגורה.
כדי לחזור לשגרה עם בלי קילוגרמים עודפים הקפידו לאכול לאט וללעוס הרבה, נסו להניח את המזלג בין ביס לביס כך תפחיתו את הסיכוי לאכילה מעבר לצורך.

יש לך קיבה שנייה למתוק?

הקינוחים בסיום ארוחת החג מייצרים התלבטות מוכרת.
האם "שווה לי" לאכול את זה?", "האם זה באמת טעים או זה קינוח פרווה?"
סבירות גבוהה שהשאלה האחרונה תטריד אותך יותר, מומלץ לטעום לפני שלוקחים פרוסה, זה יכול לחסוך מקום יקר בקיבה.
במידה שיש מספר קינוחים בחרו קינוח אחד ממנו תיהנו.
חשקה נפשכם בכל הקינוחים? אל דאגה זה קורה לטובים, זה בדיוק האיזון בין לחיות חיים מאושרים, מאוזנים ובריאים לבין להיות קיצוני לא לאכול בכלל או ההפך לאכול בלי הגבלה.
אם בא לכם על קינוח החג המיוחד והקפדתם לאורך כל הארוחה על צלחת בריאה ומאוזנת, קחו חתיכה מאוזנת ותתפנקו עליה, העולם לא יחרב אל דאגה.

מיקס של מאכלים מושחתים המבורגרים ודונאטס

בואו נעשה סדר

ראשית השנה החדשה זו הזדמנות מצוינת לשינוי הרגלים.
בדומה למחשב בו נקפיד לבצע Restart בכדי לשפר תפקודו ולהאריך לו חיים, עלינו להבין שכזה הוא גופינו, זקוק לרענון ולחישוב מסלול מחדש.
אז בואו נפטר מהרגלים ישנים ומזיקים ונאמץ חדשים ומועילים. ראש השנה, הנה אנחנו מגיעים.

חג שמח! וואן בודי – אתר הכושר של ישראל, איתכם לאורך כל הדרך עד למטרה שלך.

אודות הכותב
בחורה פרפקציוניסטית, מה שלא נעשה בשלמות לא נעשה, אתם יודעים למי מראים חצי עבודה? בעלת B.SC במדעי התזונה, האוניברסיטה העברית