in

דיאטת סאות' ביץ' – המדריך המקיף עם כל השלבים

south_beach_diet

דיאטת סאות' ביץ' מתרכזת בהורדת פחמימות ושומנים במהלך היום שלנו. ארתור אגטסטון טוען כי צריך להוריד מכמות הצריכה של הפחמימה והשומנים אך במידה מסוימת, ולא להסירם לגמרי מהתפריט.

אז מה זה דיאטת סאות' ביץ'

ארתור אגטסטון (ממציא הדיאטה) מסווג בין מאכלים נכונים ובריאים יותר לגוף, מטרתו הייתה לעזור למטופלים חולי לב ובעלי עודף משקל לרדת במשקל ולהוריד ברמת הכולסטרול.
הדיאטה מתחלקת לשלושה שלבים, שלב ראשון שאני פחות אוהב הוא הורדת החשק והתיאבון, מה שמרגיש לי לא בנוח ולא טבעי.

השלב הראשון
במהלך שבועיים תדרשו להוריד פחמימה באופן מוחלט מהתפריט – לחם, אורז, פסטה, תפו"א, מוצרי חלב ואלכוהול. בנוסף תיפרדו לשבועיים מסוכרים, וגם מפירות וירקות שהם עשירים בגלוקוז.
שלב זה מוגבל מאוד מבחינת אכילה, ניתן לאכול מאכלים עשירים בחלבון, עוף, בשר, ביצים, פירות ים. בנוסף מותרת אכילה של שומנים בריאים, אבוקדו, שמן זית, שקדים, אגוזים וכן ירקות כמו ברוקולי, תרד, חצילים, עגבניות ומלפפונים.

השלב השני של דיאטת סאות' ביץ'
אוכלים מה שאוהבים תוך כדי הגעה למשקל יעד שמציבים, לתפריט ניתן להוסיף פירות, לחם ואורז מלא, בטטה ומוצרי חלב, הדיאטה טיפה נעצרת אך עדיין נמשכת הירידה עד הגעה משקל המוסכם.

הגענו לשלב השלישי והאחרון
בשלב הסופי לאחר שהגעתם למשקל, אין תפריט ספציפי, לאחר התהליך אתם אמורים להבדיל בין מאכלים שעושים לכם טוב והורידו אתכם במשקל לבין מאכלים שכשלא אכלתם אותם ירדתם במשקל. לדעתי מטרת הדיאטה היא לחנך ולתת מבט על מאכלים שמטיבים עם הגוף וכאלו שלא. אם אינכם מסוגלים לשמור ולשים גבולות מומלץ לחזור לשלבים 1-2.

לסיכום
דיאטת סאות' ביץ' מנסה לבנות לנו ארגז כלים והסתכלות וראיה חכמה על אכילה נכונה, אך לאורך זמן נדרש גיוון וידע נרחב יותר על אכילה נכונה.
קיים חשש כי הדיאטה תשעמם ונתחיל לאכול שוב מאכלים שאינם בריאים ולכן חשוב לדעת לעשות את האיזון, לאכול מכל דבר במידה הנכונה ולהקשיב לגוף.
בזמן האכילה אני ממליץ לא להתעסק בשום דבר אחר, לפנות 20 דקות לאכילה, ללעוס היטב וליהנות מכל ביס, להקשיב לגוף כדי להבין מתי מגיע תחושת השובע. אין צורך לסיים את כל מה ששמו לנו בצלחת, נסו להקשיב לגוף מתי הוא מסופק מהאוכל. רובנו בזמן האכילה מתעסקים בכל דבר אפשרי רק לא בליהנות ולהתענג על האוכל בצלחת.

מקורות:

DIETMASTER

האם הכתבה עניינה אותך?

365 points
Upvote Downvote
דודי צזנה

מאת דודי צזנה

מאמן עם נשמה ושליחות. לאחר שירד בעצמו למעלה מ30 קילו החליט שעליו לתת יד ולעזור לאחרים לעשות זאת, והתוצאות מדברות בעד עצמן.

2 גברים ואישה מתאמנים במכון בתקופת חיטוב

עושים סדר: זה אימון החיטוב הנכון בשבילך

rice_diet

דיאטת אורז: כל המידע