אימון בקבוצות: יותר יתרונות בריאותיים

אימון בקבוצות הוכח כיותר בריא מכל סוג של פעילות גופנית? כן! או שלא? טוב, ברור שכל פעילות גופנית טובה עבורך, אך אימון בקבוצות עשוי לתת לך דחיפה נוספת קטנה..

אימון בקבוצות

אימון בקבוצות: יותר יתרונות בריאותיים

אימון בקבוצות הוכח כיותר בריא מכל סוג של פעילות גופנית? כן! או שלא? טוב, ברור שכל פעילות גופנית טובה עבורך, אך אימון בקבוצות עשוי לתת לך דחיפה נוספת קטנה..

אוהבים לצאת להתאמן, לרוץ, ללכת לבד?

האם יש הרגשה שאנחנו צריכים להוכיח משהו למישהו כשאנחנו בשיעור כושר קבוצתי צפוף כשכולם נושמים, זזים ומתאמנים? לא משנה לאיזה סוג של פעילות גופנית נמשך, אין שום חיסרון להישאר פעיל פיזית, אבל מחקרים מראים שאם נתבודד בכל מה שקשור לפעילות גופנית, אנו עלולים להחמיץ כמה יתרונות בריאותיים מאימונים קבוצתיים.

אימונים קבוצתיים מול סולו

לפעילות גופנית כבר ידוע שיש יתרונות רבים לבריאות הנפש, כולל שיפור השינה ומצב הרוח, הגברת החשק המיני והגברת רמות האנרגיה והערנות הנפשית. במחקר חדש, חוקרים בדקו האם פעילות גופנית קבוצתית יכולה לעזור לסטודנטים לרפואה, קבוצת מתאמנים באימונים קבועים.

המחקר: אימון בקבצות

לצורך המחקר, 69 סטודנטים לרפואה הצטרפו לאחת משלוש קבוצות התעמלות. קבוצה אחת ערכה לפחות פעם בשבוע תוכנית אימוני ליבה וכושר פונקציונלי של 30 דקות, יחד עם פעילות גופנית נוספת אם רצו. קבוצה נוספת היו מתאמנים בודדים, שהתאמנו לבד או עם עד שני שותפים לפחות פעמיים בשבוע. בקבוצה הסופית, התלמידים לא עשו שום פעילות גופנית מלבד הליכה או רכיבה על אופניים כדי להגיע לאן שהם צריכים ללכת.

מה מדדו?

החוקרים מדדו את רמות המתח הנתפסות של התלמידים ואיכות החיים – נפשית, פיזית ורגשית – בתחילת המחקר ומדי ארבעה שבועות. כל התלמידים התחילו את המחקר בערך באותה רמה עבור מדדי בריאות הנפש הללו.

מה מצאו?

לאחר 12 שבועות, מתאמנים בקבוצה ראו שיפורים בכל שלושת סוגי איכות החיים, כמו גם ירידה ברמות הלחץ שלהם.
לשם השוואה, מתאמני סולו רק שיפרו את איכות החיים המנטלית – למרות שהם התאמנו כשעה יותר מדי שבוע מאשר המתאמנים הקבוצתיים. עבור קבוצת הביקורת, לא רמת הלחץ ולא איכות החיים השתנו כל כך עד סוף המחקר.
למחקר יש מגבלות מסוימות, כולל גודלו הקטן והכללה של סטודנטים לרפואה בלבד.

אך לא כל כך מהר..

התלמידים הורשו גם לבחור קבוצת אימון משלהם, כך שייתכנו הבדלים פיזיים או אישיותיים בין מתאמנים קבוצתיים ומתאמנים בודדים שעלולים להשפיע על התוצאות. לכן, יש לראות את התוצאות בזהירות. אבל המחקר מרמז על הכוח של אימון משותף.

המחקר פורסם בגיליון נובמבר של The Journal of the American Osteopathic Association.

 

מבצע על גומיות התנגדות רק דרך הקישור הזה>>

האם אהבת את הכתבה?

337 אהבו
Upvote Downvote

מאת ONEBODY.CO.IL

וואן בודי - אתר הכושר של ישראל: יוצרים לישראלים בית חם ומקצועי לכל תחום הכושר, תזונה נכונה ואורח חיים בריא על ידי תוכן איכותי, מקצועי, צעיר ומעניין.

5 דרכים לנוע יותר

5 דרכים לנוע יותר בחיי היומיום

5 יתרונות להליכה בבוקר

5 יתרונות להליכה בבוקר