מכשיר המשקל ובדיקת אחוזי השומן משקר? 10 סיבות מדוע זה עלול לקרות

המשקל ומכשיר מדידת אחוזי השומן משקר לנו? יש לזה כמה סיבות, הסברים ופתרונות. הכל בכתבה הבאה
איך בודקים אחוזי שומן
פורסם: 15/05/19 זמן קריאה: 3.5 דק’

איך בודקים אחוזי שומן ומשקל בצורה תקינה

כמה פעמים נכנסתם למכון ובדקתם את המשקל או את אחוז השומן שלכם וגיליתם שהוא עלה או ירד בפתאומיות? אבל במראה אתם נראים אותו דבר.
יש לזה סיבה שכנראה לא ידעתם קודם..
איך בודקים אחוזי שומן ומשקל בצורה הנכונה? כך נעשה זאת נכון.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ONEBODY אתר הכושר של ישראל (@onebody.co.il) on

הנה 10 סיבות למה יכול להיות שיש סטייה בשקילה שלכם

  1. גובה

    כאשר אתם מסמנים במכשיר גובה לא מדויק הדבר עלול להוביל לטעות בהערכת אחוז השומן שלכם, מכיוון והמכשיר מסתמך על תבניות חישוב מסוימות ומחשב הכל לפי מסה כללית יכולה להיות סטייה לא קטנה. תבדקו מה הגובה שלכם אחת ולתמיד ותדאגו לדייק במספרים שלכם.

  2. נוזלים

    כמות המים בגוף יכולה לשנות את ההולכת החשמלית שהמכשיר מעביר (מכשיר בדיקת אחוזי שומן), ועלולה לגרום לסטייה בחישוב. חשוב לא לשתות כמות מים גדולה לפני הבדיקה ומומלץ להוציא נוזלים לפני השקילה.

  3. התייבשות

    כמות מים גודלה בגוף יכולה לשנות את התוצאה כך גם גוף מיובש שנמצא עם קצת מים. אותו עקרון כמו סיבה מספר 2, זה משנה את ההולכה החשמלית וגורם לסטייה.

  4. תרופות

    ישנן תרופות שמייבשות את הגוף לכן חשוב לדעת מה אנחנו לוקחים ולנסות לבצע את הבדיקה כמה שיותר רחוק מלקיחת התרופות.

  5. פעילות גופנית

    פעילות גופנית משפיעה על מאזן הנוזלים שלנו, מה שיכול לגרום להבדל בתוצאות הבדיקה.
    מומלץ לבדוק את אחוז השומן לפחות 12 שעות לאחר פעילות גופנית אירובית.

  6. אלכוהול

    כן כן, גם אלכוהול גורם להתייבשות של הגוף ולכן יכול לגרום לשינוי דרסטי מאוד בתוצאות הבדיקה.
    תצטערו לדעת שלא כדאי להיבדק במידה ושתיתם אלכוהול 24 שעות לפני הבדיקה.
    אלכוהול מייבש מאוד, מומלץ מאוד לצרוך כמות גדולה של מים עם אלכוהול ואחרי ע”מ לאזן את מאזן הנוזלים בגוף.

  7. קפה / תה

    משקאות כמו קפה, תה, קולה ומשקאות אנרגיה, מכילים קפאין אשר מייבש את הגוף. מומלץ להימנע ממשקאות אלה לפחות 24 שעות לפני הבדיקה.
    כמה כוסות קפה מותר לשתות ביום

  8. שעות הבוקר

    כשאנחנו קמים אנחנו קמים מתוך צום, לכן מאזן הנוזלים בגוף נמוך, ההמלצה היא לבצע את המדידה לאחר שעות הצהרים, לאחר שתייה ואכילה באופן מסודר.

  9. תזונה

    ההמלצות לתזמון המדידה היא לאחר ארוחה גדולה, ארוחת הצהריים או ארוחה גדולה אחרת, במצב בו הגוף מאוזן יחסית.
    יש לבצע את הבדיקה מספר שעות לאחר ארוחה גדולה.

  10. המחזור החודשי

    בשלב הטרום ווסת, הגוף הנשי אוגר המון נוזלים, הזמן הנכון ביותר עבור נשים להיבדק הוא לאחר המחזור החודשי כאשר מאזן הנוזלים בגוף הוא מינימלי.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ONEBODY אתר הכושר של ישראל (@onebody.co.il) on

טיפ אישי ממני אליכם

אחרי כל המידע הזה אני אחזור ואגיד שבתור מאמן אני תמיד מסתמך על המראה.
ההשתקפות במראה היא הדבר האמין ביותר, מלבד זאת אנחנו צריכים לקבל את עצמנו לפני שאנחנו משנים את עצמנו, לא תוכלו לשנות משהו שאתם לא מכירים.
המראה הכללי של גופנו הוא הדבר שחשוב ביותר, לכל אחד יש מבנה שונה והמרדף אחרי המספרים הוא טעות, יש לרדוף אחרי גוף מטרה אמיתי.
להבין את המבנה שלנו ולאן אנחנו יכולים להגיע בזמן שאנחנו מוכנים להשקיע בשביל זה.
איך בודקים אחוזי שומן? קלי קלות, שקילות נעימות לכולם

מקורות:

  1. YNET
  2. NATURE
אודות הכותב
מהמאמנים והכותבים הוותיקים שלנו. איפה תראו אותו ב6 בבוקר? כנראה שבמכון, וכנראה גם שב18 בערב. אדם שחי ונושם כושר תזונה ואורח חיים בריא.
עוד כתבות שיעניינו אותך