חוזרים לשגרה
אימונים

איך חוזרים לשגרה אחרי החגים, תקופת הקורונה או סתם תקופה לחוצה?

תקופת החגים בארץ היא תקופה לא קצרה, 3 שבועות שופעים בארוחות חג, ארוחות שבת, זמן איכות עם המשפחה שלרוב ילווה באוכל ונשנושים, ואפילו אם אנחנו בחופש איכשהו יש לנו פחות זמן להתאמן ולדאוג להרגלים הטובים שלנו.
22 ספטמבר 2020

אז נכון, תמיד מומלץ לשמור על אורח חיים בריא, גם לאורך תקופת החגים.
אבל מה עושים במידה ולא הצלחנו לדייק, אכלנו יותר מהרגיל, התאמנו פחות ואנחנו מרגישים את ההשפעה של זה על הגוף שלנו ועל רמת המוטיבציה שלנו?
איך חוזרים לשגרה אחרי תקופה הלא מבוטלת שיצאנו מימנה?

על פי הערכות הדיאטנים, הישראלי הממוצע עולה בין 2 ל-5 ק"ג בתקופה קצרה זו, זה מטורף!
אז אפילו שכולנו תמיד מתלוננים על השגרה, לכולנו כנראה יש איזשהו רצון לחזור אליה ולפעמים גם ניצוץ של רצון לשפר ולשדרג את הרגלי השגרה שלנו ולסגל אורח חיים בריא יותר.

מה עושים?

בדיוק בשביל זה כתבתי לכם כמה טיפים שיכולים להפוך את החזרה לשגרה קצת יותר מעניינת, קלה ומוצלחת:

  1. תזכרו למה אתם עושים את זה וקבלו על עצמכם את ההחלטה

    רבים מאתנו מנסים לייצר שגרה של תזונה בריאה יותר ואימונים, הרבה פעמים בגלל איך שאנחנו נראים או רוצים להיראות.
    אבל, לרוב כשמתחילים בתהליך ודבקים בו מספיק זמן, אנחנו מבינים שהתוצאות ממש לא חייבות לדבר רק במראה.
    אנחנו מרגישים יותר בריאים, חזקים, אנרגטיים, בעלי כוח רצון חזק יותר, תחושת מסוגלות גבוהה יותר ומלאי מרץ להמשיך.
    זכרו איך אתם מרגישים כשאתם בתוך זה ופשוט קבלו החלטה שאתם מתחילים מיד.

  2. בצעו הערכת מצב/ "בקרת נזקים"

    הצעד הראשון שעליכם לעשות זה להבין מה הייתה ההשפעה של התקופה הזו.
    לזכור שגם אם יש עליכם כמה ק"ג עודפים חלקם הגדול מגיעים מנוזלים וירדו ברגע שתחזרו לשגרה.
    אין סיבה להיכנס לפאניקה ולוותר על כל מה שעבדתם עליו עד כה, תוכנית עבודה נכונה תטפל ב"עודפים" ותחזיר אתכם למוטב.

  3. סמנו לכם מטרה

    אחרי שכבר קיבלתם החלטה והבנתם איפה אתם עומדים, כדאי לקבוע מטרות ספציפיות – עדיף שיהיו מדידות, ריאליות ותחומות בזמן.
    זכרו שמטרות לא נמדדות רק במשקל, זה יכול להיות בהיקפים שלכם, אחוזי שומן ואפילו איך הבגדים יושבים עליכם.
    לרוב האנשים קשה לאמוד את עצמם ועזרה מאיש מקצוע בתחום לא רק תעזור לכם לקבל יותר מדדים, והכוונה למטרות חכמות וריאליות (כאלה שיביאו הרבה "ניצחונות קטנים" לכדי "ניצחון גדול"), אלא גם תעזור לכם להתחייב לעצמכם ולתהליך עם הרבה יותר מוטיבציה ונחישות.

  4. קחו בחשבון את הזמן

    בטוח שחלקכם צלחתם את התקופה, בין אם זה המשך התהליך שהתחלתם או אפילו רק שימור הנקודה אליה הגעתם עם תחילת החגים.
    אולם, כנראה שחלקכם הגדול יותר התקשה לעשות זאת וצברתם קצת עודפים.
    לכן, חשוב לזכור שהחגים נמשכו כמה ימים בכל פעם לכ-3 שבועות, מה שאומר שהגיוני שתזדקקו למספר ימים כדי לחזור לעצמכם.
    הגוף שלכם זוכר הכל, פשוט תבינו שהוא צריך מעט לזמן כדי להתניע מחדש (כמו מכונית שעמדה הרבה זמן), ואין סיבה לתלות ציפיות גבוהות מידי כבר בימים הראשונים (היעזרו בטיפ הקודם – מטרות קטנות שייקחו אתכם למטרה הגדולה).

  5. הכינו תוכנית פעולה

    בין אם תחליטו להיעזר באיש מקצוע או לעשות זאת בעצמכם, חשוב מאוד שתבנו תוכנית שלפיה תפעלו בתקופה הקרובה.
    אם אנחנו חוזרים לשגרה שהיינו בה לפני או אפילו יוצרים אחת חדשה, עלינו לעשות זאת בצורה חכמה.
    תוכנית תזונה מאוזנת ובריאה שמתאימה למטרות שלכם מבחינה קלורית וגם דואגת לכל צרכי הגוף הינה חשובה ביותר וקריטית להצלחתכם בתהליך וחזרה לשגרה.
    כמו כן, תוכנית האימונים שלכם חשובה לא פחות וצריכה להיבנות בהתאם למצבכם הנוכחי וליכולות הפיזיות שלכם בזמן זה.

  6. ישירות למסלול אבל בהדרגה

    מה שהיה היה, ואין טעם להתעסק בעבר. עכשיו אתם צריכים לחזור למסלול מיד, התמקדו בתוכנית שלכם – אנחנו חוזרים לשגרה עם תזונה מאוזנת ובריאה ושגרת אימונים.
    ככל שתחזירו את עצמכם לסדר מהר יותר כך ההסתגלות מחדש תהיה קלה וטובה יותר.
    מה שכן, חשוב לזכור, אם לא התאמנתם 3 שבועות, או התאמנתם משמעותית פחות מהרגיל, סביר להניח שלא תחזרו מיד לרמת הביצוע שכבר הגעתם אליה.
    זה הגיוני לחלוטין, לכן מומלץ להתחיל באימון מעט קצר מהרגיל ועם פחות עומס. שוב, אל דאגה הגוף שלכם זוכר, אתם תצברו מומנטום ותוך כמה ימים תרגישו כבר יותר חזקים ומלאי מוטיבציה.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by וואן בודי – אתר הכושר של ישראל (@onebody.co.il) on

אז חזרה לשגרה זה לא תמיד דבר שאנחנו מצפים לו, ונכון מותר לו גם להתפנק לפעמים ולתת לגוף שלנו קצת מנוחה, שחרור וזמן לאגור אנרגיה, אבל לבסוף רק הרגלים מייצרים שינוי שיכול להחזיק לאורך זמן. והרגלים זו שגרה. אז כל שנותר לי זה לאחל לכם שהשנה הזו תייצרו הרגלים כל כך חזקים שבחגים הבאים פשוט תמשיכו כרגיל! בהצלחה!

    רוצים לקבל את onebody למייל? הרשמו לניוזלטר שלנו