דיאטת לחם
עולם התזונה

דיאטת לחם: כל המידע

דיאטת הלחם מבוססת על ההנחה שאכילת כמות נדיבה של לחם בכל יום תפחית את החשקים למזונות אחרים ותעזור לאדם להוריד עד עשרה קילוגרם בשמונה שבועות, האם הנחה זו הגיונית?
01 אוקטובר 2019

דיאטת לחם, מה זה?

האם זה ייתכן? דיאטה המבוססת על לחם, הרי לחם נחשב כ'טאבו' בכל הקשור לעולם הדיאטות, אז בגישה מסוימת הוא דווקא הפרה הקדושה.
הבסיס של דיאטת לחם הוא כמובן הלחם, חלומם של הרבה אנשים.
הכללים? לנשים מותר לאכול עד 12 פרוסות לחם ביום ולגברים עד 16 פרוסות.

מודגש כי הלחם חייב להיות לחם קל שמכיל 35-45 קלוריות לפרוסה.
לחמים עשירים יותר או כאלה שמכילים אגוזים או צימוקים מסוכנים לנו בדיאטת הלחם משום שהם יכולים להכיל עד 90 קלוריות לפרוסה.

Embed from Getty Images

מה מותר לשים על הלחם?

המזונות האסורים כוללים חמאה, מרגרינה וממרחים מתוקים, אבל מותר ממרחים רבים אחרים כגון חרדל, חמאת בוטנים, חומוס, טחינה, אבוקדו וריבה ללא סוכר. מותר רק סוג אחד של ממרח בכל פעם ושכבת המריחה חייבת להיות הדקה מאוד.

מזונות אחרים שאפשר לשים על הלחם כוללים טונה, סלמון מעושן, חזה עוף או הודו, טופו וגבינה רזה. בנוסף ניתנת הנחיה לאכילת ירקות ללא הגבלה כמעט, בעוד שפירות אינם מומלצים כלל. כמו כן חשוב להקפיד על חלבונים רזים בלבד.

יתרונות דיאטת לחם

  • הדיאטה פונה לאנשים שבעבר נכשלו בדיאטות דלות בפחמימות ולאנשים שלא מוכנים לוותר על לחם ועל מזונות עשירים בפחמימות.
  • הכנה קלה של הארוחות.
  • אין צורך לספור קלוריות.
  • המזונות המומלצים לא יקרים.

חסרונות

רבים נכשלים בדיאטות עשירות בפחמימות ואף גורמת דווקא לעלייה בחשקים ולעתים גם לעלייה במשקל.
ישנם הבדלים גדולים מאוד בערכים של לחמים מלאים שונים ורבים מהם לא עושים בחירה נכונה בלחם ויכולה להיות השפעה גדולה מאוד על איזון הסוכר בדם ומצב הרוח.
כמו כן כמות החלבונים לא מספיקה לתזונה בריאה וכמעט ואין שומן בתזונה מסוג זה.
שורה תחתונה, הדיאטה הזו דלה מאוד בערכים שלה ולא נופלת תחת הקטגוריה " תזונה בריאה".

אני מבין כי ישנו בסיס מדעי לרעיון העומד מאחורי הגדלת כמות הפחמימות בתזונה. אך רבים עלו במשקל בשיטה זו, אני אישית לא מתחבר לאכילת רבה של פחמימות, בגלל תחושת הנפיחות שהיא יוצרת, דיאטה בעלת דרישות מיוחדות וויתורים רבים.
לטווח הארוך היא נכשלת בעייני, רמת השובע מרשימה אך הטעם נפגע כי נדרש להיצמד ללחם בכל ארוחה, כמן כן אינה בנויה על כמות מספקת של חלבון.

עולם הדיאטות מעניין אתכם, לחצו כאן לכתבה המרכזת את כל הדיאטות בשוק

אודות הכותב
מאמן עם נשמה ושליחות. לאחר שירד בעצמו למעלה מ30 קילו החליט שעליו לתת יד ולעזור לאחרים לעשות זאת, והתוצאות מדברות בעד עצמן.