ארוחת הצ'יט
עולם התזונה

ארוחת הצ'יט שלנו: כך נעשה את זה נכון

אני מתה לפיצה ממש עכשיו, כזאת עם מלא גבינה ותוספות, אבל רגע, אני בחיטוב! נכון, אבל זה לא אומר שלא תוכלו לפנק את עצמם פעם בשבוע ולתת לעצמכם טפיחה על השכם. הנה יום הצ'יט שלי
29 ספטמבר 2019

מה היא אותה ארוחת הצ'יט, ואיך נעשה את זה כמו שצריך?

הגענו לרגע המיוחל, ארוחת הצ'יט השבועית שלנו, אבל מה אוכלים קודם? את הפיצה ואז את הוואפל בלגי או אולי את השווארמה ואז את הקרפ צרפתי?
קחו אוויר חברים הגעתם למקום הנכון.

בכל דיאטה וחיטוב קיים יום הצ'יט, זה החיזוק הנפשי שאנחנו מקבלים מהעבודה הקשה שאנחנו עושים, מעין טפיחה על השכם.

יאללה אני באתי בשביל הפיצה, בואו נדבר ת'כלס

החזקת יפה כל השבוע, הלכת אחרי התכנית עד לפרט האחרון גם בתזונה וגם באימון, אני חושבת שמגיע לך טפיחה על השכם בצורה של ארוחת שחיתות (צ'יט).
אתם אוהבים מאוד המבורגר? תוסיפו גם צ'יפס ואפילו תשתו קולה, אולי אתם יותר בקטע של פיצה מטורפת או אולי איזה רביולי בטטה עם 4 סוגי גבינה, לכו על זה.
אבל פעם בשבוע ולא יותר מזה.

אך נעשה את זה נכון? כמה טיפים שטוב לדעת

  1. ארוחה ראשונה

    השתדלו שזה יקרה בארוחה הראשונה של היום, שהגוף יוכל להשתמש בצורה טובה ומספקת בערכים התוזנתיים.

  2. לשמור על מינון רגוע ולא מופרז

    את כמות שאנו אוכלים של אותו מאכל נאכל במינון מסוים.

  3. ארוחת שישי משפחתית

    אז פה שימו לב כי גם ארוחת הקידוש עשויה להיות ארוחת שחיתות משל עצמה, תביאו זה לידי חשבון.

  4. המשיכו כרגיל

    הארוחה יכולה להכיל הרי אוכל כמו המבורגר או פיצה עם קינוח או רק להתפנק על איזה וואפל בלגי או משהו מתוק.
    לנו יש נטייה אחרי ארוחה כזו לנסות לפצות עם צום או אקסטרה אימונים, אז לא, זה לא הרעיון.
    תמשיכו את שגרת האימונים והתזונה המאוזנת שלכם כרגיל, העניין הקלורי יתאזן לבד.

  5. ארוחת צ'יט בריאה

    תמיד אפשר לעשות לנו ארוחת צ'יט שכוללת בתוכה קערת פירות עם חלבון (ולנו יש מתכון שווה לזה, לחצו כאן למעבר לכתבה), או חטיף חלבון.
    ארוחת צ'יט לא חייבת להיות קיצונית ומוגזמת.

מתכון לסמות'י

קבלו אותו: מתכון לפנקייק ב- 2 דקות

מצרכים:

  • ביצה אחת + חלבון של ביצה
  • 3 כפות חלב
  • כף וחצי של קמח
  • כף סוכר

אופן ההכנה:

  1. מערבבת הכל ביחד ועם ספריי שמן מכינה מהבלילה הזאת לפחות 2-3 חביתיות דקות.
  2. מעל הכל אני נוהגת לשים סילאן אך ניתן גם לשים דבש או סירופ מייפל (אמיתי).
  3. לאוהבי השוקולד ניתן לקחת קובייה של שוקולד ולהמיס אותו על הפנקייק.
  4. אומנם אנחנו במשטר אימונים ותזונה קפדני אך בסופו של יום אנחנו בני אדם.
  5. כל עוד אתם באמת מקפידים על אורח חיים בריא המשלב תזונה ואימונים לא יהיה משמעות גדולה לאותה ארוחה שמנה שתעניקו לעצמכם פעם בשבוע.


אין לך תפריט תזונה?

היכנסו למאגר תפריטי התזונה החינמיים באתר ותבחרו לכם תפריט שיעבוד למען המטרה שלך.


חשוב לזכור

בהליך של הרזיה חיטוב או דיאטה (איך שתרצו לקרוא לזה) המטרה העיקרית היא גרעון קלורי, כלומר, צריכה קלורית נמוכה מכמות שריפת הקלוריות היומית.
כך שגם אם תאכלו ארוחת שחיתות (ארוחת הצ'יט)  פעם בשבוע או איזה חטיף קטן בבוקר של כל יום אין הדבר יפגע בתוצאה הסופית כל עוד זה במינון נכון ואין הדבר פוגע בהליך הכולל של הגרעון הקלורי.

אז.. מי בא להמבורגר?

אודות הכותב
אימון הוא לא רק תנועה של הגוף אצלה, מדובר בהרבה מעבר. מאימון אפשר לצאת גם עם ערך נפשי כי כאשר אנחנו מחזקים את הגוף גם הנפש מתחזקת.