ems
אימונים

EMS אימון מהפכני או טרנד מסוכן?

אימון השרירים על ידי תנועות בשילוב עם פולסים של חשמל, טרנד מסוכן או אימון מהפכני?
01 ינואר 2020

EMS טוב או לא?

לפני כמה שנים נוצר טרנד חדש שנקרא EMS –  Electrical Muscle Stimulation או בעברית- גירוי שרירי חשמלי.
"אימון" EMS כולל בתוכו חיבור של אלקטרודות דרך חליפה מיוחדת והעברת פולסים חשמליים ישירות לשרירים, מה שבעצם עוקף את המנגנון הנורמלי של מערכת העצבים.
מה זה אומר? יצירת כיווצים בשרירים מבלי שנבחר להפעיל אותם (בניגוד לאימון בו אנחנו בוחרים מה ואיך לעשות).
יצא לנו לשמוע מהרבה אנשים (שבדרך כלל לא אוהבים להתאמן) על הרצון להשתמש בשיטה הזאת כדרך להשגת שרירים או ירידה במשקל, וכששאלתי "למה פשוט לא להתאמן?"
התשובה תמיד הייתה "נראה לך שיש לי סבלנות להתאמן? הבנתי שאני עושה את האימון הזה 20 דקות בשבוע וזה יכול להספיק לי".

החסרונות ב- EMS

למי הוא לא מתאים וכדי שימנע מהפעילות הזו?

  1. הסכנה שלא הכרת

    בשונה מאימונים אחרים, באימון EMS קיים סיכון לפגיעה בשריר הלב כתוצאה מאנזים הנקרא CPK (חלבון שנמצא בתוך הגוף שלנו) שמגיע בכמות גדולה לדם כתוצאה מחוסר שליטה של המתאמן.
    חוסר השליטה מהווה סכנה לפגיעה בלב.
    לעומת זאת, באימון רגיל כן ניתן לשלוט ברמת העצימות (כמובן שלמתחילים עדיף להיעזר במאמן מקצועי כדי לא לפגוע בעצמם).
    בנוסף עלולה להיות הפעלה חזקה מידי של השריר עד כדי פגיעה מוגזמת ולא רצויה.
    תוכנית אימון לילדים

  2. זה לא תחליף

    לא, עדיין לא קם הגאון שיצר קיצור דרך אמיתי לגוף שכולם חולמים עליו, וגם כאן דרושה עבודה.
    אנשים מספרים שירדו כתוצאה מהאימון הזה כמות מכובדת של משקל, או הצליחו לחטב את עצמם ב-20 דקות בשבוע.
    הם רק שכחו לספר שהם שילבו את זה ביחד עם תזונה נכונה.
    לגלות לכם סוד? גם בן אדם שלא מתאמן אפילו שניה, ירד במשקל עם תזונה נכונה.
    תזונה נכונה בהקשר של ירידה במשקל משמעו מאזן קלורי שלילי- להכניס פחות ממה שהגוף שלכם צריך.
    אימונים עוזרים לתהליך הזה וכמובן שמומלצים, אך לא הכרחיים.
    תפריט דיאטה 1400 קלוריות

  3. הגוף שלנו נועד לתנועה

    שוב, המוצר הזה הוא לא תחליף. כן, הוא יפעיל לכם את השרירים, אבל היתרון שבהפעלת השרירים במשך 20 דקות לעומת 168 שעות שבועיות הוא מינימלי.
    מחפשים פתרון להפעלת הגוף שלא יכלול בתוכו אימון כושר? תשנו את הרגלי החיים שלכם בדברים הקטנים.
    החלפת מעלית במדרגות, הליכה\ רכיבה על אופניים במקום נסיעה, ואפילו שטיפת כלים במקום לשים במדיח הם הדברים הקטנים שבסוף גורמים לכם לזוז ומועילים לכם.
    כמובן שלרציניים מבניכם מומלץ לעשות אימון כושר של ממש.

ems

רוצים לקבל את onebody למייל? הרשמו לניוזלטר שלנו

היתרונות ב- EMS? למי הוא כן מתאים?

חשוב להגיד שאימון מסוג זה אינו פסול, הוא פשוט מתאים לשני סוגים שונים של מתאמנים- האחד הוא הספורטאי ההישגי המקצועי, והשני הוא הבן אדם שצריך שיקום.

  1. לצורך שיקום

    אימון EMS הוא אופציה טובה למשל אצל אדם שעבר שבץ מוחי, ולא יכול באופן עצמאי להפעיל שריר מסוים.
    כיווץ השרירים ע"י האלקטרודות משמעותם האטת הניוון השרירי ואפילו לימוד המוח על הפעלת השריר מחדש.
    דוגמא נוספת לשימוש כזה היא כשמתאוששים מפציעה.
    לדוגמא, כשיש פציעה במפרק הכתף קשה מאוד להזיז אותה, וזה גורם לחוסר הפעלה של השרירים תקופה ממושכת מה שיכול להביא לניוון.
    באמצעות פולסים חשמליים גורמים לשריר להתכווץ ללא תזוזה של המפרק, וככה מחזקים את השריר לאורך תקופת הפציעה.

  2. לספורטאי ההישגי

    יש ספורטאים שמשתמשים בשיטת האימון הזאת לצורך העצמת היכולות ושיפור- וגם השיפורים בביצועים הם מוכחים, אך האימון החשמלי לא מחליף את האימונים הפיזיים שהם עוברים.

כריסטיאנו רונלדו בשיתוף פעולה עם EMS

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Cristiano Ronaldo (@cristiano) on

בשורה התחתונה

אם אתם לא צריכים שיקום ואתם לא ספורטאים הישגיים, השימוש באימון EMS לא באמת יהווה לכם איזשהו קיצור דרך.
היתרונות בביצוע אימון אמיתי הם רבים – בין אם זה כל היתרונות הפיזיולוגיים ובין אם זה בניית יכולת התמדה, תחושת הצלחה, והתאמה לחיים האמיתיים- הרמת חפצים, הליכה, ועוד דברים שנמצאים בשגרה של כולנו שעלינו לשמר.