שינה טובה יותר: איך פעילות גופנית יכולה לעזור?

שינה טובה יותר: גורמי אורח חיים יכולים להשפיע באופן משמעותי על השינה שלך, ופעילות גופנית אינה יוצאת דופן. הקשר בין פעילות גופנית לשינה, לעומת זאת, לא כל כך פשוט..

שינה טובה יותר

שינה טובה יותר: איך פעילות גופנית יכולה לעזור?

שינה טובה יותר: גורמי אורח חיים יכולים להשפיע באופן משמעותי על השינה שלך, ופעילות גופנית אינה יוצאת דופן. הקשר של פעילות גופנית לסיפור הזה, לעומת זאת, לא כל כך פשוט.. שימוש יתר באנרגיה באמצעות פעילות גופנית לא יבטיח שתגיע למיטה סחוט וגמור. רק איזון קפדני של פעילות גופנית לאורך היום יעזור לך להשיג שינה איכותית.

30 דקות ביום

פעילות גופנית יומיומית יכולה לעזור להשתמש בכל האנרגיה שאגרנו מאכילה וכך יכולה לעזור לשינה. ההבנה הרווחת היא שביצוע פעילות גופנית של כחצי שעה ביום מספיקה כדי לעזור לך להגיע גמור למיטה בערב. אבל עוצמת הפעילות הגופנית והזמן שהיא מבוצעת חשובים באותה מידה כמו משך הזמן.

חמש שעות לפני

מכיוון שפעילות גופנית עלולה לגרום לעלייה באדרנלין, מה ששומר על הגוף שלך במצב ערני, עליך לסיים כל פעילות גופנית מאומצת כחמש עד שש שעות לפני כדי לסייע לאיכות ההירדמות. באופן דומה התעוררות מוקדמת כדי ללכת לחדר כושר עלולה למנוע ממך שעות שינה חיוניות. אז מצאו זמן שמתאים לכם, שסביר להניח שתדבקו בו, אבל קחו בחשבון את ההשפעות שעשויות להיות לבחירות שלכם.

עוצמה בינונית, לא עוצמה גבוהה

אף על פי שאינם חד משמעיים, כמה מחקרים על השפעת פעילות גופנית על אלו הסובלים מנדודי שינה כרוניים הראו כי פעילות אירובית בעצימות בינונית כמו הליכה או שחייה יכולה להפחית את הזמן שלוקח להירדם ולהגדיל את משך השינה, בהשוואה ללא פעילות גופנית. בינתיים לא הייתה השפעה אירובית נמרצת כמו ריצה או הרמת משקולות. אז אם איכוצ טובה של הירדמות היא המטרה הסופית שלך, שקול לשלב פעילות גופנית בעצימות מתונה, כמו גם כל כושר נוסף בעצימות גבוהה יותר ביום שלך.

כתבה נוספת שעשויה לעניין אותך>>

האם אהבת את הכתבה?

230 אהבו
Upvote Downvote

מאת ONEBODY.CO.IL

וואן בודי - אתר הכושר של ישראל: יוצרים לישראלים בית חם ומקצועי לכל תחום הכושר, תזונה נכונה ואורח חיים בריא על ידי תוכן איכותי, מקצועי, צעיר ומעניין.

המתאמן המתחיל

המתאמן המתחיל: המדריך לחדר כושר

מטרה: המדריך להצלחה

מטרה: המדריך להצלחה