אוויר צח: 5 סיבות מדוע זה חשוב למנטליות

אוויר צח

אוויר צח: 5 סיבות מדוע זה חשוב למנטליות

אוויר צח: האם בחדר השינה או בסלון שלכם יש חלון? סביר להניח שכן. מעטות הפעילויות מועילות לבריאות ולרווחה כמו לצאת החוצה לבלות בטבע. מחקרים הראו שוב ושוב שבילוי זמן איכות בטבע מפחית סימפטומים של דיכאון, חרדה ו-PTSD, משפר את התפקוד הקוגניטיבי ומגביר את מצב הרוח. השהות בחוץ משחררת לגוף כימיקלים טבעיים שיוצרים תחושות של שלווה ורווחה, ומפלסים את ההורמונים כדי שאנשים יוכלו לישון טוב יותר. להלן חמש סיבות מדוע אוויר צח חיוני לבריאותנו.

1. אוויר צח מגביר את בריאות הנפש שלך

מחקרים הראו שאוויר צח יכול להצעיר את הנפש ולשפר את הערנות. נשימת אוויר צח מגדילה את כמות החמצן הזמינה למוח ולגוף, מה שמגביר את תחושת הבהירות הנפשית. פשוט הליכה בחוץ במשך דקה או שתיים יכולה לעזור להפחית תסמינים של דיכאון וחרדה, במיוחד במקומות עם תנועה גבוהה כמו ערים ושדות תעופה. לקחת הפסקה מהאזורים המזוהמים ולצאת לחופשות יעזור להגביר את הרווחה הנפשית שלך.

לאנשים שמבלים בחוץ בסביבות טבעיות כנראה יש תפקוד קוגניטיבי גבוה יותר מאלה שלא. לסטודנטים המבלים בקמפוס ירוק יש ריכוז טוב יותר מאלה שלומדים בבית.

2. אוויר צח מחזק את מערכת החיסון שלך

אוויר צח מחזק את המערכת החיסונית שלך. לאנשים שמטיילים בטבע יש תפקוד נשימתי מעולה יותר, מה שמוביל לחסינות טובה יותר. אתה יכול גם לנשום יותר חמצן ולנשוף יותר פחמן דו חמצני, מה שממריץ את מערכת החיסון שלך ומגן עליך מפני זיהומים. אוויר צח מחזק את המערכת החיסונית שלך מכיוון שהוא מפחית את הלחץ שלך, מונע ממך להצטנן ומחזק את הריאות שלך. מספיק זמן מחוץ למרחבים טבעיים יכול לשמור על מערכת החיסון של ילדים באזורים עירוניים.

3. מפחית תסמינים של מתח ודיכאון

אוויר צח מפחית סימפטומים של מתח ודיכאון מכיוון שהוא מפחית את ההשפעה של הורמוני לחץ ומגביר את מצב הרוח שלך. לסטודנטים שמטיילים בחוץ יש רמות נמוכות יותר של הורמוני לחץ בהשוואה לאלו שיושבים בפנים. לאנשים השוהים בטמפרטורות קרות לאורך זמן יש רמות קורטיזול גבוהות יותר בגופם, מה שמוביל לתחושות של דיכאון. האוויר הצח ללא זיהום מפחית את השפעות הזיהום ואף גורם לך להרגיש טוב יותר עם עצמך. בילוי בטבע עוזר לך לשחרר יותר אנדורפינים, שהם נוירוטרנסמיטורים המייצרים תחושת אושר. לאנשים שמבלים ליד צמחים יש רמות קורטיזול נמוכות יותר, הורמון הלחץ, מאלה שלא.

4. משפר את השינה שלך

משפר את השינה שלך מכיוון שהוא עוזר לך להירגע ומגביר את מצב הרוח שלך. לאנשים שישנים בחדרים עם חלון פתוח יש פחות פעילות במוחם במהלך הלילה, וזה מוביל לשינה טובה יותר ולמצב רוח טוב יותר למחרת. האוויר ללא זיהום מזין את המוח שלך בחמצן, מפחית מתח וגורם לך להרגיש רגוע יותר. זה גורם לגוף להפריש מלטונין, הורמון שינה שעוזר לך להירגע. מחקר מצא שנשים שבילו זמן בחוץ לפני השינה ישנה קלה ורגועה יותר מאלה שלא נחשפו לאוויר בלילה.

5. משפר את ביצועי הקריירה שלך

בילוי בטבע משפר את ביצועי הקריירה שלך על ידי הפחתת מתח, דיכאון ותשישות. מחקר מצא שכאשר אנשים נחשפו לאוויר לאחר ארוחת הצהריים, הם הופיעו טוב יותר מאלה שלא. מחקר מצא גם שבילוי בחוץ בסביבות טבעיות שיפר את התפקוד הקוגניטיבי מכיוון שאתה מודע וערני יותר כשאתה בחוץ. מחקר אחר הראה שלאוניברסיטה בעלת ביצועים גבוהים היו סטודנטים טובים יותר כאשר סטודנטים בילו זמן בחוץ בלימודים במקומות טבעיים ולא בספרייה.

סיכום

ישנם יתרונות רבים וכיצד הוא עוזר לרווחתך. הנאה מאוויר צח מעניקה לך נפש וגוף בריאים יותר ומגבירה את התפוקה שלך בעבודה. נצלו את הזמן הפנוי הזה על ידי ישיבה בחוץ בטבע, הסתובבות בפארק או שדה, או אפילו בילו את הבוקר בחוץ בלימודים. זה עשוי להיות אחד הסודות הטובים ביותר לשיפור הבריאות הנפשית שלך. זה עוזר לך לישון טוב יותר, מחזק את המערכת החיסונית שלך ומגביר את הפרודוקטיביות.

אם אתה רוצה לקבל יותר אוויר צח, ארגונים רבים עוזרים לאנשים להתחבר לטבע שרוצים להגביר את בריאותם הנפשית.

האם אהבת את הכתבה?

54 אהבו
Upvote Downvote

מאת ONEBODY.CO.IL

וואן בודי - אתר הכושר של ישראל: יוצרים לישראלים בית חם ומקצועי לכל תחום הכושר, תזונה נכונה ואורח חיים בריא על ידי תוכן איכותי, מקצועי, צעיר ומעניין.

3 תחליפי בשר

3 תחליפי בשר על בסיס צמחי למנגל הבא שלך

אוסטאופורוזיס

אוסטאופורוזיס: איך למנוע נפילות מיותרות