איך לרדת 30 קילו – “לקח לי חצי שנה”

דודי צזנה הוא אחד מאמן אישי והוא אחד מהכתבים שלנו כאן באתר וואן בודי, עכשיו הוא מספר איך הצליח לרדת 30 קילו והפך מאדם שמן בהגדרה למאמן כושר חטוב ובריא
איך לרדת 30 קילו
פורסם: 06/06/19 זמן קריאה: 4.5 דק’

איך לרדת 30 קילו

אז לא פעם ולא פעמיים שאלו אותי “מה הסוד? איך לעזאזל הצלחת להשיל 30 קילו מהמשקל?”, איך לרדת 30 קילו זה אפשרי בלי להרעיב את עצמך?”
האמת, שזה מאוד פשוט להבנה וקצת יותר קשה ליישום.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by LET’S DUDIS (@dudi_tzezana) on

ככה בדיוק התחלתי

בתחילת דרכי לפני שנים, כשעדיין לא היה ידע נרחב באינטרנט והאתר וואן בודי עדיין לא היה קיים, היה קשה להשיג מידע והייתי חייב להיאחז במשהו ראשוני שייתן לי כלים איך להתחיל.
הייתי עושה המון ספורט גם כשהייתי מעל 100 קילו בגיל 17, אבל משהו לא הסתדר עם האוכל.
לא היה לי סדר לא ידעתי מה גורם לי לעלות במשקל, מה הדבר הזה שתוקע אותי.

לסובבים שלי לא הייתה תשובה חד משמעית והרגשתי אבוד בפן של האוכל הייתי חייב מסגרת שתעשה לי סדר.
הניסיון הראשון היה תפריט מתזונאי מקופת חולים שנתן לי תפריט אבל זה לא היה עם מספיק מידע וידע כך שבמבחן הזמן הוא לא צלח.
החלטתי לנסות שוב משהו אחר שיעשה סדר, כי מהתפריט בלבד אני לא לומד כלום על האוכל, איך הוא משפיע עלי ואיך להתנהל לאורך זמן.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by LET’S DUDIS (@dudi_tzezana) on

איזה שיטה לימדה אותי?

השיטה הראשונה שלימדה אותי וסידרה לי פחות או יותר את החשיבה היא “שיטת הנקודות”.
הבנתי שלכל מאכל יש מספר, כל מה שנכנס לפה הוא כמו מטבע שאני מבזבז מהסכום שהוקצב לי בהתאם אלי.
בכך מסתכמת ההבנה שלי הראשונית, יש סך “מטבעות” (הוצאה קלורית) שאני מוציא לעומת סך מטבעות שאני מכניס לגוף שלי (הכנסה קלורית – אוכל ושתיה).
הדרך הזו הסתדרה לי נהדר, הבנתי מה כוס קולה שווה אחרי אימון לגוף שלי, איזו כמות לאכול מכל דבר ולאט לאט דברים התחילו לזוז.
החלטתי שאני הולך על זה בכל הכוח ומאמץ קו חדש של אכילה. חשוב להדגיש שההחלטה היא זו שלוקחת אותך קדימה, ושם יצאתי לדרך.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ONEBODY אתר הכושר של ישראל (@onebody.co.il) on

שילוב האימונים והתזונה

מבחינת האימונים המשכתי לרוץ במקביל לתהליך התזונתי.
התחלתי לעשות בחירות מתוך מאגר המאכלים שהיו לי, חקרתי ולמדתי כיצד האוכל משפיע על גופי, וכן, מה אני אוהב לאכול ועושה לי טוב.
גדלתי בבית שיש בו אוכל ומעמיסים לך צלחות מאהבה, זה לא פשוט, צריך אופי וכוח רצון לשנות את הסובבים אותך, להיות החלטתי וללא פשרות.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by LET’S DUDIS (@dudi_tzezana) on

טיפים שעזרו לי להפחית במשקל ובאוכל מבלי להרעיב את עצמי

  1. למדתי לאכול סלט לפני הארוחה העיקרית כמנה ראשונה, כך הייתי מוריד בכמויות של המנה העיקרית.
  2. הרגלי האכילה שלי השתנו כל ארוחה היא 20 דקות לפחות. לעסתי לאט, כל ביס אני מניח את המזלג, אוכל הכי לאט מכולם ודואג שהארוחה תתמשך.
    לאחר מכן בלימודי הוסבר שלאחר 20 דקות מופרש הורמון השובע (ליפטין – הוא משמש כאיתות שלגוף שמאגרי האנרגיה מלאים).
  3. החלפתי את הצלחות השטוחות בעמוקות שהעין תאכל צלחת מלאה.
  4. אלכוהול ביציאה – אם אתם יוצאים תעדיפו בירה פעם בשבוע ואם כבר אלכוהול אז בצייסרים, או כוס יין אדום.
  5. להתארגן מראש – תכינו את האוכל יום קודם, תדעו מה אתם אוכלים מחר.
    תכינו אוכל מראש 3 ימים קדימה, תדאגו להקיף עצמכם בירקות חינם, פירות, תפשירו אוכל יום קודם אם צריך.
    תהיו אחראיים, קחו יומן מעקב ותפריט מותאם שיש בו את כל האפשרויות שתוכלו לבחור, כל אלה יתנו כלים לתחילת הדרך.
  6. שתיתי 2 כוסות מים לפני הארוחה, הכל היה לאט ורגוע, בעיקר נהנתי מהאוכל והטעמים אך על טעם אחד היה לי קשה במיוחד לוותר.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ONEBODY אתר הכושר של ישראל (@onebody.co.il) on

והמתוק, מה איתו?!

שוקולד, איך בא לי שוקולד…
אז מה עושים עם הדחף הזה ואיך אני מתמיד בדרך שלי כבר 7 שנים?
עזבתי את שיטת הנקודות לאחר 3 חודשים שבהם ירדתי יפה אודות לכך שהיה לי מקור ידע לסדר באוכל.
הבנתי מה לא נחוץ לגוף שלי והוצאתי מהתפריט ומהמחשבה בהבנה שהוא מזיק לי ולכן אנחנו לא חברים יותר.
בנוסף הבנתי על מה אני לא מוכן לוותר – פעם בשבועיים עשיתי לעצמי פינוק קטן בתפריט (ארוחת צ’יט) וכך תוך חצי שנה ירדו להם ה- 30 קילו שחלמתי להוריד.
המחמאות הציפו אבל משהו היה חסר, איבדתי את מסת השריר שלי.
הריצה לא סיפקה את המטרה שהצבתי והבנתי שעוברים לשלב הבא, עולם הכושר.

לא רק לרוץ ולאכול טוב!

נכנסתי לזה בטירוף 5 פעמים בשבוע, 45 דק לפחות והנהנתי מכל רגע.
נרשמתי לחדר כושר והתחלתי להכיר את הספורט בכל גיווניו – ספורט רק בצורה אחרת, לא אירובי אבל נותן המון בתמורה, אימוני התנגדות, יוגה, MOBILITY, ריצות, קיר טיפוס, כל תחום פשוט מרתק.
לאחר 4 שנים של אימונים ושמירה על גוף בריא העלתי מסת שריר, נשארתי עם אותו משקל רק עם 10 % שומן.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ONEBODY אתר הכושר של ישראל (@onebody.co.il) on

לאן הגעתי ומה למדתי?

מתהליך ההתפתחות הזה הגעתי ולאחר המון עבודה עצמית הבנתי שאני רוצה לעזור לאנשים לעשות את השינוי שהם רוצים.
לתת להם את המתנה שאני עברתי להוכיח להם ולי שהכל אפשרי, זה הסיפוק שלי ואני חווה אותו כל יום מחדש.

פתחתי את LET’S DODIS  שם אני מיישם את שיטת “הכמויות” שפיתחתי מהלמידה שלי על עצמי ומהידע שלי יחד עם אנשי מקצוע.
הבאתי בה את הגישה שלי לאוכל בשילוב של אימונים מותאמים אישית לכל מתאמן לפי צרכיו. ספורט זה החלק המשלים, אבל החלק העיקרי הוא התזונה שלכם.
כולנו יודעים מה לאכול אבל צריכים לעשות בחירות נכונות.
איך לרדת 30 קילו? גם אתם תצליחו רק אם תמשיכו בדרך לאורך זמן, אז כן זה השקעה אבל היי זה הגוף שלך, מכונה – תטפל בו ותשקיע כמו ברכב שלך.

המון בהצלחה ועשייה – LET’S DODIS.

אודות הכותב
מאמן עם נשמה ושליחות. לאחר שירד בעצמו למעלה מ30 קילו החליט שעליו לתת יד ולעזור לאחרים לעשות זאת, והתוצאות מדברות בעד עצמן.
עוד כתבות שיעניינו אותך