דיאטה לגברים
דיאטה וירידה במשקל

הוכח מחקרית: דיאטה קלה יותר לגברים

לאורך השנים מחקרים רבים מוכיחים כי לגברים יותר קל להרזות לעומת נשים ואף יותר מזה, לשמור את התוצאה לאורך הזמן בלי שינויים ניכרים. כל מה שנשאר לגברים להבין כי "דיאטה" ניתנת לעשייה על ידי גברים ונשים כאחד ואולי אפילו קלה יותר לגברים שבנינו.
24 יולי 2019

דיאטה לגברים

כולנו יודעים שמערכות הגוף אצל נשים וגברים שונה לחלוטין, קיים שוני רב מבחינה גופנית המשפיעה על התהליכים הפיזיולוגיים של כל אחד מהמינים.
אצל גברים חילוף החומרים מהיר יותר, הסיבה העיקרית לכך היא כמות רקמת השריר אצל המין הגברי היא רבה יותר, כמות השרירים גדולה יחסית מאשר אצל נשים ולכן נשרפת יותר אנרגיה.
אך האם דיאטה לגברים באמת קלה יותר?

ריבועים בבטן: פריצת דרך
כל מה שרצית לדעת על מסת שריר

מה בעצם ההבדל בין גברים לנשים?

נוסף על חילוף החומרים המהיר ניתן גם להבחין בשומן השונה המתרכז בגוף של גבר לעומת גופה של אישה.
גברים נוטים עם השנים לגדל כרס מכובדת באזור הבטני, ואילו נשים, בשל הווסת, נוטות לצבור את השומן באזור האגן.
כמובן שיש משמעות רבה לאזורים בהם נצבר השומן.
את השומן הבטני אפשר להפחית משמעותית בתזונה נכונה ואימונים, ואילו השומן שבאזור האגן קשה יותר להוריד מפני שהוא מושפע מעוד מרכיבים מלבד תזונה וכושר גופני.

גברים, אם עד עכשיו לא ממש התעודדתם לגביי הדיאטה העומדת בפתח – זה הזמן!

מכל הבחינות, הגופניות והפיזיולוגיות (הורמונלית, תזונתית ומטבולית) לגברים משמעותית יותר קל להוריד משקל מגופם ויחד עם זאת לפתח מסת שריר.
חשוב להבין כי למרות שכל הנתונים הבאים לקראתכם, גברים, תוצאות לא תראו אם לא תלכו יד ביד עם תזונה נכונה ואימון מתאים, אומנם תגיעו לתוצאות מהירות יותר מנשים, אך עדיין התהליך דורש השקעה והתמדה.
כנראה שאתה יושב בבית עם קפה ומאפה כשעל הבטן השלט של הטלוויזיה וקורא את הכתבה הזאת, אומנם שמח בחלקך שאתה גבר, אך עדיין שואל איך מתחילים?

גבר מבצע אימוני ליבה

שלושת כללי הברזל :

חלבונים, חלבונים ועוד חלבונים !

השלב הראשון והמשמעותי ביותר בכדי להוריד את השומן הבטני שלך היא להפחית משמעותית בכמות הפחמימות ולהעלות את צריכת החלבונים.
כבר הזכרנו שאצל הגברים מסת השריר גדולה יותר, לכן נדרשת כמות גדולה יותר של אספקת חלבון לשם בניית השריר וטיפוחו.
זה הזמן לצרוך יותר דגים, בשר, ביצה, גבינות מופחתות שומן עדשים, אפונה ועוד.

פעילות גופנית

חשוב להקפיד על אימונים מתאימים לשם כל התהליך, במקרה הזה חשוב לשלב בין פעילות אירובית לאימוני כוח הכוללים בניית שריר (משקולות, משקל גוף, אימוני אביזרים ועוד).
ולכן, האימון האידאלי הוא השילוב בין השניים בו זמנית.
לדוגמא: בין הסטים של הכוח לשלב פעילות אנאירובית (קפיצות מדרגה, דילגית, ג'אמפינג'ק וכו') לשם העלאת דופק.
כל סט יכיל גם תרגיל כוח וגם תרגיל אנאירובי, לדוגמא, קפיצה בדלגית במשך 40 שניות, סט כוח של 12-15 חזרות המכיל תרגילים כגון שכיבות סמיכה/לאנצי'ם/סקווטים/מתח כדומה.
כל זה בין 3-6 סטים באימון.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by וואן בודי – אתר הכושר של ישראל (@onebody.co.il) on

מים!

הקפד על שתייה מרובה 8-10 כוסות במהלך כל היום!
ללא הקפדה על הכנסת המים לגופינו התהליך של שריפת השומן יפגע, עלינו לדאוג שנהיה במאזן נוזלים תקין.

כל מה שנותר הוא לצבור אמונה עצמית, הגוף שלך לגמרי בעדך!


מקורות:

  1. YAELDROR
  2. YNET
אודות הכותב
כשהיא לא מאמנת היא מתאמנת בעצמה, היא ועולם הכושר זה סוג של סיפור אהבה. שוברת שגרה כל פעם מחדש ואף מיישמת את הרענון הזה על המתאמנים והמתאמנות שלה, אתגר אינה מילה גסה.