צום בוקר: האם זאת השיטה הנכונה להוריד אחוזי שומן?

הגיע הזמן לבדוק האם ארוחת הבוקר אכן כל כך חשובה או שמה כל חיינו העברנו בשקר וארוחה זו רק משמינה אותנו או מזיקה לנו? התשובה הנחשקת נמצאת בכתבה הבאה
פורסם: 03/06/19 זמן קריאה: 4 דק’

איך נבצע צום בוקר והאם זה טוב לנו?

כבר מגיל צעיר אמרו לנו שארוחת בוקר זו הארוחה החשובה ביותר ביום, יחד עם זאת בשנים האחרונות החלה מגמה של דיאטה בה אנשים צמים בבוקר בטענה שצום זה משפר או מגביר את שריפת השומן בגוף.
האם צום בוקר היא שיטה יעילה או בעייתית?

צום בוקר, מה הלוז עם זה?

צום בוקר במקור מגיע משיטה גדולה יותר וישנה יותר בעולם הדיאטות אשר נקראת “צום לסירוגין“.
לצום לסירוגין יש הרבה גישות ווריאציות אך הקלה והנוחה ביותר הנה שיטה בה אנו מדלגים על ארוחת הבוקר ונגשים הישר אל ארוחת הצהריים.
לאחר מכן בין ארוחת הצהריים וארוחת הערב אנו משלימים את כל הקלוריות הנחוצות לנו.
הרעיון מאחורי שיטה זו הוא לא להרעיב את עצמנו, אלא לפצל את היום שלנו לפרקי צום וצריכת מזון לאורך פרקי זמן ארוכים יותר
בניגוד להרבה דיאטות אחרות שלא מגדירות שעות של אכילה ושעות של איסור אכילה.
במסגרת הצום מותר לשתות מים ללא הגבלה וקפה שחור או תה.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ONEBODY אתר הכושר של ישראל (@onebody.co.il) on

נשמע קצת משוגע… אפילו קצת לא בריא!

אז לפני שניגע בעניין הבריא או לא בואו נכנס קודם כל לפרופורציות.
ברמת העיקרון כל אדם ואדם נכנס לצום בלילה של משהו כמו 10 שעות, ולכן ארוחת הבוקר נקראת באנגלית  Break-Fast,  צום = FAST ,שבירה = BREAK בתרגום חופשי – שבירת צום.

יחד עם כל זה פעמים רבות תשמעו מהסובבים אתכם טענות כמו, “זה לא מזיק לך?” או “אתה לא תגווע ברעב?”
ובכן ראשית כל, כנראה שלא תגוועו ברעב אם תדלגו על ארוחה אחת, יתרה מזאת גם מספר ימים בהם יצא לנו לאכול פחות תגרום לאותה התוצאה.

דבר שני הכל זה עניין של הרגל.
אם כל פעם שאתם מנסים את השיטה הזו לאחר שהרגלתם את גופכם לאכול כל פעם ב- 7 בבוקר, כנראה שכל פעם ב- 7 בבוקר יבוא לכם התקף רעב.
אז בשבוע הראשון של ניסוי השיטה של צום בוקר מאחר וגופכם כבר מכיר את השגרה שלכם לפני 7 בבוקר הוא כבר משחרר כימיקלים שיתכוננו לעכל את המזון.

אהבתם? הנה המדריך המלא לצום לסירוגין:

טוב אז ניגשים ישר לארוחת צהריים?

החלטתם שאתם רוצים להתחיל אבל לא סגורים על איך? מעולה! אז חוקים הם די מה שאתם מכירים מהספר, חלבונים, ירקות, ופחמימה איכותית.
בזמן הצום אתם רשאים לצרוך רק מים, קפה שחור ותה. לא נשנוש קטן ואפילו לא קלוריה.
עם זאת וודאו כי אתם אוכלים יותר בכל ארוחה שלכם, משלבים תוספים ואוכלים את כל הערכים התזונתיים היומיים, מאחר ואתם מחסירים ארוחה אחת מהסך הקלורי שלכם.

 

צום בוקר ושריפת השומן

צום בוקר מגביר את החמצון בשומן, דבר זה מאיץ את שריפת השומן שלנו לאורך היום, כן אפילו בזמן שאתם במרתון בינג’ מול הנטפליקס.
מחקר בארה”ב של המעבדה הביוכימית של פנינגטון מצא כי צום לסירוגין כאשר אנו צמים יום אחד וביום שלמחרת אוכלים וכן הלאה, עוזר בהורדת אחוזי השומן בגופנו כאשר הושל 4% שומן ב 22 יום.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ONEBODY אתר הכושר של ישראל (@onebody.co.il) on

ממה צריך להיזהר?

  • כמות אכילה – זה שצמנו 16 שעות לא אומר שאנחנו יכולים להכניס כמה קלוריות שאנו רוצים. וודאו כי אתם אוכלים כמות מספקת והגיונית, כזו שכנראה הייתם צורכים במשך יום ללא צום.
  • מה שאנחנו אוכלים – אותו עיקרון כמו הקודם רק בנושא סוג האוכל, לא לתקוע וופל בלגי כי צמנו 12 שעות.
  • פעילות – שימו לב שרוב המחקרים משווים בין אנשים שפועלים בצורה דומה לאורך היום, משמע שאם אתם מדלגים על ארוחת בוקר אבל בגלל זה נפגעת שגרת האימונים שלכם.
    כדאי שתעשו חושבים מה מפיק לכם יותר תועלת.

לסיכום, צום הבוקר היא אכן שיטה יעילה למי שמוכן להרגיל את עצמו לדפוס אכילה חדש ושזה אכן מתגבש לו בשגרת החיים, ומבלי לפגוע בשגרת האימונים.


מקורות:

EMIRATES247
NCBI
NCBI
NCBI
NCBI
NCBI
NCBI
NCBI
NCBI
NCBI
NCBI
NCBI
NCBI
ESQUIRE
ACADEMIC

אודות הכותב
כי למה לשדרג את הטלפון שלנו באלפי שקלים אם אפשר לשדרג את גופנו בחינם?
עוד כתבות שיעניינו אותך