תזונה וצבא: זה מה שתאכלו לבניית מסת שריר

כך נכין את עצמנו לצבא בצורה המיטבית, ובנוסף איך נוכל להתמודד עם האוכל במערכת הצבאית, הכל בכתבה הבא
nutritional_army_prep
פורסם: 09/11/18 זמן קריאה: 3 דק’

תאכל, תגדל, תהיה חייל

אז בניגוד למה שקיוויתם מאוד, את הפנקייק הזה לא תזכו לאכול, לא בצבא ולא על מנת להכין את עצמכם אליו, לפחות תקבלו אחד שתחזרו הביתה כפינוק.
תזונה היא ללא ספק מדובר כאן באחד הנושאים המורכבים ביותר במהלך השירות הצבאי מבחינת שמירה נכונה על הגוף. בשירות הצבאי אנו נמצאים המון פעמים במצבי מאמץ וריצות, כמו שידוע לנו לאחר מאמץ אם לא ננוח ונאכל כמו שצריך אנחנו מגדילים את הסיכוי שלנו להיפצע. הנה כל מה שצריך לעשות כדי לא להגיע למצבי פציעה בצבא.

ברוב המקרים, כמות זמן המנוחה בצבא במהלך היום לא תלויה בנו, אבל בנושא התזונה יש לנו יכולת לבחור נכון והצבא נותן לנו את הכלים אך הרבה חיילים לא יודעים להשתמש באותם כלים, פשוט מחוסר ידע.
בכתבה תלמדו איך לקחת את הדבר היעיל ביותר בשבילך מבין האוכל המסופק בצבא, בנוסף, איזה דברים יסגרו לך פינות בימים שהתזונה לא מספקת.

אחלה, אני בחדר האוכל מול הפס, מה לאכול?!

  1. ירקות
    בנושא הירקות תמיד תשתדלו לקחת את הסלט הכי טרי, כמה שיותר צבעים ועם כמה שפחות רטבים.
    אם נשארו ירקות מהארוחה הקודמת יש סיכוי שיערבבו אותן עם רטבים כמו מיונז ויגישו את זה בתור סלט שונה בארוחת הערב, הקטע עם ירקות שלאחר חיתוך הם מאבדים את הויטמינים שלהם ככל שעובר הזמן.
  2. פחמימה
    הגעתי לאזור הפחמימות. בדרך כלל מוגש לחם לבן, אורז, שעועית ופתיתים. מה לבחור? מכל הפחמימות שציינו הבחירה הטובה ביותר זה האורז ותוסיפו לו שעועית, כך תקבלו פחמימה שהיא טובה עם חיזוק של חלבון שמגיע מהשעועית.
    תמיד חפשו את הפחמימה המורכבת ביותר. רלוונטי למי שסדר היום שלו לא מסתכם באימון אחד אלא סדר יום עתיר בשריפת קלוריות.
  1. חלבון
    קציצות, שניצל, נקניקיות, חזה עוף, שוק עוף במה לבחור? לרוב בחלק הזה תהיה הגבלה בכמות שהצבא נותן לכם לקחת, לכן תבחרו בקפידה, בשוק עוף יש עצמות, בנקניקיות הרוב זבל וכל החלק שהוא באמת עוף הוא קטן מאוד, שניצל יש פירורי לחם, לעומת חזה עוף שזה 100 אחוז עוף, נכון, רוב טבחי הצבא “הורגים” את החזה עוף ומוציאים ממנו את כל העסיסיות אבל חזה עוף זה הבחירה הטובה ביותר בשבילכם.
  2. גבינות
    תמיד תלכו על הקוטג’ ולא על הגבינה הלבנה, גבינה צהובה עשירה בחלבון אבל לא טוב להגזים.
  3. ביצים
    תמיד לקחת, גם אם אין חשק, 2 ביצים לצלחת הארוחה שלכם.
  4. שומן
    טחינה נמצאת כמעט בכל ארוחה בצבא וטוב שכך משום שהיא מקור שומן מעולה לנו, בימים טובים תמצאו גם אבוקדו.

אין אוכל בצבא
נכון, לא נכחש לעובדות, גם אנחנו היינו פעם לוחמים. לצערנו הגדול מאוד הרבה פעמים מגיעים אל חדר האוכל והאופציות דלות ומעליבות, יהיו מקרים שבארוחת הבוקר יש רק גבינה לבנה ונגמרו הביצים, יהיו מקרים שבארוחת הצהריים יש רק שניצל מעובד וטחינה תגיע רק שבוע הבא.
הנה הפתרון, במידה וחסר לכם חלבון בגלל מה שיש לאכול בחדר האוכל, אני ממליץ לשלב תוספי תזונה כמו חטיפי חלבון, אבקת חלבון, לקחת כמה קופסאות של טונה מהמנות קרב המפוזרות בבסיס ועם כל אלה תוכלו לשמור על ערכים טובים לגוף שלכם ואפילו לפתח גוף במהלך השירות הצבאי.

חוסר בפחמימות
לרוב לא תמצאו את עצמכם בבעיה את זה יש בשפע, אם אתם בחוסר גם פה יש תוספים שניתן לקחת כמו גיינר או חטיף בסימן חלבון ופחמימה.

חוסר בשומנים
יש המון אופציות ורובן אפילו זולות במחיר הכספי, כמו חבילת טחינה עדיפות לשומשום מלא, שקדים, אגוזים, קופסת חמאת בוטנים טבעית, קחו לבסיס ותשלבו אותם במהלך היום. חופן אגוזים או כף טחינה או חמאת בוטנים עם הארוחה יעשו את העבודה.

חשוב לזכור שאין 100 אחוז בצבא
הכל תלוי תפקיד ומיקום, יש מקומות שהאוכל יותר עשיר, לוחמים בהכשרה יכולים שעות לא לאכול מכל מיני סיבות, תמיד תשאפו להגיע למקסימום, לבחור נכון ולצמצם כמה שיותר פערים תזונתיים.

אז שיגיע הרגע לעלות על המדים וללכת לחדר האוכל, מלבד ההתרגשות של הפעם הראשונה, מבסיס חדש, אנשים חדשים ולאכול תחת זמן קצוב, נדע תמיד לקחת את הצד החיובי שבדבר.

בתאבון ושירות נעים!

לכתבה הראשית

לכתבת הכנה מוכוונת מטרה

אודות הכותב
יש אנשים שנולדו עם חוש לאנשים אחרים, מתוכם יש אנשים שמתעסקים בדברים שונים ומגוונים, ויש כאלה שבוחרים בחוש הזה כדי להרים ולשפר את האחר והביא את אותו אחר לתוצאות וחשיבה טובה יותר, Meet Maor Kutasi.
עוד כתבות שיעניינו אותך