מנוחה
אימונים

האם מנוחה תעזור לנו בפציעות?

כן, נקודה. למה שינה כל כך חשובה, ומה באמת קורה בשינה ובמנוחה?בואו ננסה להבין ברמה הפשוטה ביותר.
17 מאי 2020

מנוחה ויכולות הריפוי שלה

כאשר אנחנו ערים השרירים שלנו עובדים.
גם שאנחנו יושבים יש לשריר "טונוס שריר", זה אומר שעובר אליו חשמל בכל רגע נתון והוא מוכן לעבודה, "דרוך".
זה סימן שאנחנו חיים וסימן שאנחנו בריאים. לכן, כל זמן שאנחנו ערים גם אם אנחנו לא "מאמצים" את השרירים הם עובדים.
המצב משתנה בסיטואציה אחת, בשינה.
אך ורק בשינה עמוקה טונוס השריר יורד לגמרי והגוף מרפה, בשלב זה תהליך ההחלמה של הגוף הוא המהיר ביותר.
לכן כאשר אנשים עוברים תאונות קשות לדוגמא (חס ושלום) מעדיפים להשאיר אותם במצב שינה, כך הגוף נשאר רפוי ורגוע ויכול להחלים מהר יותר.
לכן, חשוב להבין שרק בשינה יש מנוחה אמתית ואנחנו באמת מחלימים.

גבר שרירי ישן על מיטה לבנה

איך מנוחה מתחברת לחיינו?

אפשר לראות זאת בעולם הפיתוח גוף, העולם שכל מי שמתאמן בחדר הכושר נמצא בו כי חדר כושר נועד לפיתוח גוף.
שם עומדים על השינה ושומרים על 7-8 שעות כדי לתת לשרירים "להחלים" מהאימון ולגדול.
אותו ודבר לגבי כל הרקמות של הגוף שלנו.
שאנחנו ישנים ולא מרוכזים בשום דבר אחר, הגוף שלנו רפוי והחלק המודע שלנו כבוי, רק אז הגוף פועל לבד ומתמקד בהחלמה.
מנוחה דרך שינה היא הגורם העיקרי להצלחה של הגוף בבנייה חדשה או הגדלה ואיזון רקמות בגופנו.

איך מנוחה תעזור לנו עם פציעות?

ישנם דרכים רבות בהן ניתן לעזור לגוף להאיץ את ההחלמה.
כאשר אנחנו חוזרים מפציעה חשוב מאוד לאמן את האזור הפצוע, מן הסתם יש תמיד להתייעץ עם איש מקצוע שמתאים לטיפול בסוג הפציעה.
בנוסף לאימון השריר או המקום הפצוע, אימון של שאר השרירים והאזורים יכול גם הוא לעזור להאיץ החלמה של איזור שנפצע.
בעצם כל פעילות כמעט יכולה לעזור להאצה של פציעה, אך חשוב לזכור להתאמן בזהירות ועם תכנית מותאמת.
אחרי שאימנו את האזור הפגוע וכל האזור שמסביב מתחיל תהליך החלמה של שריר בו הוא נבנה, ופה נכנס המנוחה.
שילוב של אימון נכון עם מנוחה טובה הוא יסייע רבות עד כדי החלמה מלאה של הפציעה.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by וואן בודי – אתר הכושר של ישראל (@onebody.co.il) on

איזה אימונים עלי לעשות?

ישנם המון סוגי אימונים שאפשר לבצע עם פציעה שהם לא מסוכנים.
יוגה, פילאטיס, שיעורי במים או שחייה, כל דבר שהוא תנועתי וללא משקל חיצוני יכול לעזור ולהאיץ את ההחלמה.
אני אוהב להשתמש עם המתאמנים שלי בשיטה שנקראת אקסצנטרי מבוקר.
זה אומר שאנחנו מבצעים את שלב הבלימה של אותו תרגיל למשך 5 שניות.
לדוגמא אם יש לי פציעה ברגל ואני צריך לחזור לפעילות ותנועתיות מלאה.
אני אבצע סקוואט כאשר שלב הירידה יערך כ-5 עד 8 שניות ובעלייה אני יעלה בכוח.
כך אבצע מספר חזרות בלתי מוגבל עד שארגיש עייפות שריר.
זאת שיטה מאוד ידועה בעולם השיקום והיא יעילה מאוד.

ריבועים בבטן: פריצת דרך

האם יש קשר גם לתזונה?

בנוסף חשוב לזכור שתזונה בריאה ומספקת יכולה לעזור להחלמה.
אם אתם עם פציעה זה לא הזמן לחיטוב ותפריט קיצוני של 900 קלוריות.
זה הזמן לאכול מספיק ובריא כדי להכניס לגוף את כל החומרים שהוא צריך כדי להחלים.
במונחים פשוטים, שיקום זה כמו מסה, עלינו לאכול יותר קלוריות מכמה שהכנסנו באותו יום כי הגוף משתקם ובונה את עצמו.
למעבר למתכוני הבריאות שלנו ב-ONEBODY לחצו כאן.

תזונה ומנוחה הם מפתח עיקרי בהחלמה.
האימונים הם בונוס ענק שיכול להאיץ את תהליך ההחלמה בצורה דרסטית, והשילוב של שלושתם יכול להחזיר אתכם לעמוד הרגליים מהר יותר ממה שאתם חושבים.

אם התאמנתם אל תפסיקו להתאמן. ואם לא. הגיע הזמן שתתחילו. כך או כך מנוחה ותזונה הם הרכיב העיקרי בהחלמה מפציעה.
שלא נדע מפציעות. נתראה בכתבה הבאה.

אודות הכותב
מהמאמנים והכותבים הוותיקים שלנו. איפה תראו אותו ב6 בבוקר? כנראה שבמכון, וכנראה גם שב18 בערב. אדם שחי ונושם כושר תזונה ואורח חיים בריא.