איך למנוע כאבי גב
אימונים

איך מונעים כאבי גב בכמה צעדים פשוטים

שימו לב, פעולות כמו ישיבה מול המחשב, תליית כביסה, שטיפת כלים ועוד פעולות יום יומיות שאנחנו עושים עלולות להביא אתכם לפריצת דיסק ובעיות יציבה במידה ולא תבצעו אותם נכון
19 יוני 2019

במהלך היום יום שלנו, אנו נתקלים לא מעט אנחנו במצבים שאנחנו צריכים לסחוב דברים, להזיז, להביא דברים ואפילו לשבת על כיסא.
אם את פעולות הבסיס האלה איננו נדע לבצע כראוי, לאורך שנים זה יפגע בשלד וביציבה שלנו, דבר היכול להכניס אותנו לחדר ניתוח על פריצת דיסק, כאבי גב, כתפיים, ובקיצור חבל.
כשאנו רוצים להבין איך מונעים כאבי גב עלינו להתחיל מהחיים היומיומיים שלנו. נכון שיש המון פעילות מכוונת מטרה על חיזוק שרירי הגב ועבודה ישירה, אך כדי למנוע באמת את שרירי הגב עלינו להבין משהו אחר.

איך מונעים כאבי גב?

עלינו ללמוד איך לייעל את הפעולות שאנו עושים בכל יום:

נתחיל מפעולת הבסיס – ישיבה

רוב שעות היום אנחנו יושבים, בממוצע על כל רבע שעה של עמידה יש 45 דק של ישיבה.
רוב בני האדם עובדים 8 שעות ביום ומתוכם רובם יושבים, פקידים, אנשי הייטק , חשבונאות סטודנטים, שיושבים שעות רבות מול מסך.
ישיבה מרובה גוררת לרוב לשמיטה של הכתפיים קדימה כדי לחסוך באנרגיה ובמאמץ ואנחנו יוצרים לעצמנו גיבנת.
כמה מכם מתחילים לשבת עם גב זקוף ולאט לאט מתחילים לעגל את הגב כי זה מצריך מכם אנרגיה רבה להישאר זקופים.

2 טיפים לישיבה נכונה:

  1. להישאר זקופים ולתת לזוקפי הגב לעבוד, למשוך כתפיים אחורה, לקום כל רבע שעה ולהניע את הכתפיים.
  2. לבקש מהסביבה שבה אתם נמצאים שיהיו ערניים למקרה והגב שלכם התקמר להעיר לכם ואף לתת לכם "סטירת מודעות" על הגב.

לקום מישיבה לעמידה

כאשר אנו עוברים ממצב ישיבה למצב עמידה, נסו לעבור לעמידה כאשר הגב ישר ואינו מעוגל, כאשר הרגליים והישבן הם אלו שמרימים אתכם לעמידה וכך לא ייווצר עומס על הגב התחתון וזה מעביר אותי לשלב הבא – הרמה.

הרמה וסחיבה של חפצים

כולנו נתקלים ביום יום בדברים שאנחנו צריכים להרים בין אם זה קניות לבית, שישיות מים, מקומות עבודה שצריכים לסחוב מגשים ועוד פעולות הרמה שונות.
הטעות שרובנו הגדול עושה הוא הרמה עם הגב ולא עם הרגליים, אנחנו נעדיף לכופף את הגב ובמקום לבצע את ההרמה כמו שצריך על ידי ירידה לסקוואט או לאנצ' בכדי להרים.
מהדבר הכי קטן כמו להרים את הכפית שנפלה מהרצפה עדיף לכם לרדת לסקוואט ולא להתכופף עם הגב מעוגל.
לאורך שנים הרמה עם גב מעוגל יכול לגרום לפריצות ובלטי דיסק, זה הצטברות של תנועה לקויה שאחרי 20 שנה מקבלים את התוצאות.

חלבון WHEY

איפה חשוב להקפיד על גב ישר?

  • בין אם זה שטיפת כלים
  • תליית כביסה
  • בישול והכנת מאכלים כשהשיש נמוך מידי
  • ניקיון ושטיפה של הבית
  • ישיבה מרובה מול הטלוויזיה
  • הרמה ושינוע של דברים כבדים הקפידו לשמור על גב ישר

והכי חשוב, אל תרימו דברים כבדים שאינכם רגילים דבר היכול ליצור עומס ופציעת בקע בעיקר אצל גברים.
אמצו פעילות גופנית 3 פעמים בשבוע על מנת להבטיח טווחי תנועה ושליטה שרירית בכל חלקי הגוף כך שתדעו כיצד להרים ותהיו מודעים לתפעול הגוף.


מחפשים תוכנית אימונים ותפריט תזונה לחיטוב? היכנסו עכשיו >>

  1. מאגר תכניות האימון
  2. מאגר תפריטי התזונה
אודות הכותב
מאמן עם נשמה ושליחות. לאחר שירד בעצמו למעלה מ30 קילו החליט שעליו לתת יד ולעזור לאחרים לעשות זאת, והתוצאות מדברות בעד עצמן.