תזונה
אימונים

תזונה: פתיתים ושניצל זה טוב?

השלב השלישי של כל מתאמן מתחיל, איך ומה אוכלים?
30 דצמבר 2019

בואו נעשה סדר ונבין אחת ולתמיד. לא משנה איך וכמה תתאמנו, אם התזונה שלכם לא תומכת במטרות שלכם אתם לא תגיעו רחוק.
אחרי שהתרגלנו כל חיינו לאכול דברים מסוימים ולעולם לא להסתכל על אף ערך תזונתי, מה עושים עכשיו?

נתחיל ממשהו ששמעתם כבר מזמן, העדיפות לחלבון היא ראשונה.
ולמעשה היא הדבר הכי קל להשיג.
נצא מנקדות הנחה שאנחנו מכוונים לגרם חלבון למשקל גוף, משמע אם אני שוקל 80 קילו אני צריך 80 גרם חלבון.
רק שתבינו מספרים לא צריך לשנן:

  • טונה קופסה 24 גר' חלבון
  • קוטג' קופסה 25 גר' חלבון
  • 100 גר' חזה עוף 24 גר' חלבון
  • ביצה שלמה 7 גר' חלבון

ויש עוד המון מאכלים כמו גבינה צהובה, דגים ובשר, אז כבר אפשר להתחיל להשתדל לאכול יותר חלבון.

איך שומרים על המשקל

והפחמימה?

נתחיל לעקוב אחרי כמויות הפחמימה שלנו, אל תיבהלו לא תצטרכו להתחיל לשקול אוכל, אבל כן תוכלו לספור כפות.
שימו את הכמות שהייתם שמים לפני ותספרו כפות. ככה יהיה לכם מדד לכמה אתם אוכלים, והשתדלו לאכול כמות דומה בכל יום.
שנו את הפחמימות הפשוטות למורכבות.
מה הכוונה? עברו מלחם לבן ללחם מלא, מספגטי לאורז וכו'.

התחילו לצרוך שומנים בריאים והיפטרו מהרעים.
הכניסו אגוזים למיניהם, אבוקדו, דגים, שמן זית שקדים וכו'.
תצטרכו אותם באופן מודע. דאגו לקחת חופן או לספור אותם ולדאוג לאכול כמות דומה.

ואז מה יקרה?

ברגע שתתחילו לאכול את אותה כמות אוכל יחד עם שגרת אימונים קבועה.
הגוף יתחיל להגיב ולווסת את עצמו לתבנית הזו, כך תוכלו להתחיל לשלוט על המראה שלכם לפי מה שאתם מכניסים ותוכלו ללמוד על עצמכם.
לדוגמא אם תורידו את הלחם לגמרי ותוסיפו אורז יכול להיות שהדבר יתגלה כשורף שומנים אצלכם.
כל מקרה לגופו אבל ברגע שאוכלים סדיר אפשר לשנות דבר קטן ולקבל תגובה וללמוד ממנה.
יש שיטה אמריקאית מאוד פשוטה, אפשר לנסות אותה, נשתמש ביד שלנו כדי הבין כמויות של אוכל.
לדוגמא, אם יש לנו צלחת, מתוך הצלחת צריך להיות לנו כף יד של חלבון אגודל של שומן, אגרוף של פחמימה, חופן של ירקות חתוכים וזהו לנו.
שוב, כל מקרה לגופו.

ומה עם הפתיתים והשניצל?

אז מאוד בקצרה, הפתיתים הרגילים שאנו מכירים הם כמו ספגטי, או לחם לבן.
מיוצר מקמח לבן ופחות מומלץ לצריכה.
ולגבי השניצל, גם, אוכל מטוגן בכללי הוא לא כל כך טוב לנו.
כך שאם תרצו לשדרג את רמת הבריאות, את השניצל אפשר לעשות באותה צורה אר בתנור ואת הפתיתים אפשר להחליף באורז או בספגטי מחיטה מלאה.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by וואן בודי – אתר הכושר של ישראל (@onebody.co.il) on

כמה טיפים קטנים לשינוי גדול

  1. פזרו את הארוחות שלכם על כל היום. לאכול יותר ארוחות וקטנות יותר בריא יותר לקיבה ועוזר לירידה במשקל.
  2. אל תתעצלו חפשו מתכונים או בקשו מבן בת הזוג לעזור.
  3. התחילו לצרוך שומנים בריאים והיפטרו מהרעים.
    הכניסו אגוזים למיניהם, אבוקדו, דגים, שמן זית שקדים וכו'.
    תצטרכו אותם באופן מודע. דאגו לקחת חופן או לספור אותם ולדאוג לאכול כמות דומה.
  4. הוסיפו מים. לפחות 2 ליטר ביום חורך קיץ זה לא משנה.
  5. כתבו יומן אכילה. במידה ותראו שינוי פיזי תוכלו לחזור אחורה ולראות מה שיניתם ואיך זה השפיע.

איך הופכים את שגרת האימונים לתשוקה אמתית>>

אודות הכותב
מהמאמנים והכותבים הוותיקים שלנו. איפה תראו אותו ב6 בבוקר? כנראה שבמכון, וכנראה גם שב18 בערב. אדם שחי ונושם כושר תזונה ואורח חיים בריא.