הטכניקה לא משנה
אימונים

הטכניקה לא משנה, רק המשקל

מתאמנים רבים חושבים שככל שירמו יותר כבד כך התפתחו יותר מהר. הטכניקה לא משנה אלא רק המשקל, אך האם זה נכון?
16 יולי 2019

הטכניקה לא משנה, או שאולי כן?

מתאמנים רבים בחדר הכושר מתגאים במשקל דחיקת החזה שלהם וכמה מהר הם הגיעו לשם, אם אתם אחד מהם אז צר לי לאכזב אתכם, זה לא שווה כלום.
רבים המתאמנים שמתגאים בהרמת המשקלים שלהם אבל בפועל הטכניקה גרועה.
מכאן אני שואל, אבל מה עם הטכניקה, הטכניקה לא משנה? אז זהו שהיא כן.
מחקרים חדשים מסבירים, ללא פציעה של השריר וללא תנועה מלאה של השריר (מתיחה מלאה ואז כיווץ מלא) האפקט על השריר שואף לאפס, בין אם זה עם 20 או 100 קילו.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ONEBODY אתר הכושר של ישראל (@onebody.co.il) on

רגע, יש מתאמנים שעושים חצי מהתנועה ועדין מתפתחים, איך זה הגיוני?
ובכן, הם משתמשים בשיטת אימון מתקדמת ללא ידיעה על כך, שיטת "החזרות החלקיות".
זה כן משהו שיפתח אותך אבל לא לאורך זמן. בנוסף זה מקצר את היכולת מתיחה של השריר ויכול לגרום לנזק עתידי על המפרק עצמו.

נחזור לעניינו, שרירים מבינים בעומסים.

זה אומר שאם אני מעמיס על השריר 100 קילו לחזרה אחת או 10 קילו ל10 חזרות השריר הרים 100 קילו ויצטרך להסתגל ולהרים את זה שוב.
נכון, שתי הדרכים יפתחו אצלנו אלמנטים אחרים לאימונים בעלי מטרה שונה, בחזרה האחת זה הכוח וב10 החזרות זה היפרטרופיה.
השריר הבין עומס מסוים, אז מה לגבי המשקלים?
אם אתה מתאמן כוח (פאוור ליפטינג) תהנה מלהרים כבד עד 1-6 חזרות.
במידה ואתה לא מתאמן פאוור ליפטינג, תשאיר את המשקלים האלה למתאמנים הנכונים וקח לך משקל שיהיה לך מעט קשה לעבוד איתו בצורה נכונה.
הדבר יקנה לך התפתחות מהירה בהרבה ובנוסף יקטין את אחוזי הפציעה שלך משמעותית, מה שיאפשר לך שנים של אימונים וגדילה.

מלבד כל זה, בתרגילים המורכבים כמו סקאווט, סנאץ', דד ליפט, קלין וכו', טכניקה לא נכונה לא רק שתגרום לפציעות מטורפות, גם תגרום לחוסר איזון שריר שיעשה נזק עצום בשנים המבוגרות שלנו.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ONEBODY אתר הכושר של ישראל (@onebody.co.il) on

אז מה זה פציעה של השריר

בזמן ביצוע התרגיל אנחנו מכווצים את השריר וגורמים למעבר דם בצורה מסיבית, הדבר גורם לקרעים בסיבי השריר שלאחריו יבוא התיקון הטבעי שהגוף מבצע.
כל זה הוא תהליך ההתחזקות והגדילה של השריר ברמה כללית.
כשאר אנו לא מכווצים את השריר עד הסוף  אנחנו בעצם מורידים את אחוז ה"פציעה" של השריר (אותם קרעים הנוצרים באימון) ומפספסים המון יכולת התפתחות.
מה המסקנה, הטכניקה לא משנה?
להפך! הטכניקה חשובה בהרבה מהמשקל.
תבחרו טוב את אופן האימונים שלכם ועשו זאת בהתאם למטרה לשמה הלכתם להתאמן מלכתחילה.

רוצים לקבל את onebody למייל? הרשמו לניוזלטר שלנו

במידה ואתם מפתחי גוף או לחלופין מנסים להרזות אין טעם שתרימו כבד.
אם אתם מתאמני כוח הדגש הוא על טכניקה ומשקלים.
אם אתם מתאמני סיבולת המשקל צריך להיות נמוך מאוד והמון חזרות בביצוע מושלם כדי להיות אפקטיבי בצורה המרבית.
תבחרו תתמידו ותצליחו, כי רק זאת הדרך הנכונה.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ONEBODY אתר הכושר של ישראל (@onebody.co.il) on

אז לסיכום, הטכניקה לא משנה? היא כן. עדיף לכם להרים חצי מהמשקל ולעשות את זה נכון, אתם תתפתחו יותר מהר ויותר טוב מאשר הרמת המשקל בצורה חדה ולא הגיונית.
תבינו שאני הגעתי למה שהגעתי בהמון עבודה קשה, מעל 9 שנים בתחום הספורט.
והמשקלים יעלו כל הזמן אם תרצו או לא.
אנחנו מתחזקים גם אם לא נרים כבד. מה שחשוב זה חלוקת  העומס השבועי והעלייה ההדרגתית (לינארית).
מקווה שזה עזר לכם להוריד טיפה את האגו ולפעול קצת אחרת בפעם הבאה שתעדיפו משקל על פני טכניקה.

 

אודות הכותב
מהמאמנים והכותבים הוותיקים שלנו. איפה תראו אותו ב6 בבוקר? כנראה שבמכון, וכנראה גם שב18 בערב. אדם שחי ונושם כושר תזונה ואורח חיים בריא.