TRX: כל מה שיש לדעת

ה-TRX הוא כבר ללא ספק חלק בלתי נפרד מחדרי סטודיו, חדרי כושר ואפילו כבר ברחובות ובפארקים ניתן לראות ה-TRX קשור כאילו הוא חלק בלתי נפרד מפירותיו שצומחים על העץ. בפשוט מאוד אוחזים ברצועות ומבצעים תרגילים מגוונים ללא משקלי עזר כלל, אלא רק אתם והגוף שלכם!
all_you_need_to_know_about_trx
פורסם: 28/08/18 זמן קריאה: 3 דק’

TRX – Total-Body Resistance Exercise

איך ה-TRX נכנס לחיינו וקיבל כזאת אהבה רבה משלל מאמני הכושר? קצת היסטוריה..
הכל התחיל מאדם בשם "רנדי הטריק" אשר היה בוגר ביחידת הקומנדו הימי של אריות הים בארה"ב. הטריק והיחידה שלו הוצבו בדרום מזרח אסיה בחדר קטן ,הוא חיפש דרך לשמור על כושר גופני גם מחוץ לחדרי הכושר כאשר לא היה ביכולתם ללכת ולהתאמן. הוא מצא בתיק שלו רצועות שנשארו לו מזמן השירות שלו, הוא חשב מה יכול לעשות איתם והתחיל לחפש דרך יצירתית שתאפשר לו ליצור אימון כל שהוא, הוא החליט לבצע קשר בקצה הרצועה. הוא הניח את הרצועה על חלקה העליון של הדלת כשהקשר שעשה בקצה נמצא מעבר לדלת, הטריק סגר את הדלת והחל להניף את עצמו קדימה ואחורה כנגד משקל גופו. לאחר מכן הטריק הבין כי אם היו לו 2 רצועות כאלה האחיזה והפעולות יכולות להיות טובות יותר.

כך פיתח הטריק את רצועות ההתנגדות או בשמם "TRX-TOTAL BODY RESISTANCE EXERCISE" – אימון התנגדות המיועד לכל הגוף, ובפרט על שרירי הליבה (שרירי בטן, גב ורצפת אגן). ישנה רצועה עם וו שנקשרת לעץ, עמוד ועוד מקומות תלייה יציבים.
מטרת המתאמן היא להפעיל כוח כנגד הרצועות בעזרת משקל גופו בלבד כאשר פועלים מספר שרירים בו זמנית, עקב הפעלת מספר השרירים הרב באימון ה-TRX מתאפשרת שריפת קלוריות וחיטוב אפקטיביים ביותר בזמן קצר יחסית לאימונים אחרים.

אורך: 2.5 מטרים
משקל: 810 גרם בלבד.

לאור כל הנותנים אפשר לגמרי להבין איך זכה ה-TRX לכזאת אהבה ממאמני הכושר. כל הנותנים של אימון אפקטיבי נכללים באימון זה. בנוסף לכל נתוניו שמקלים רבות על המאמן, משקלו קל (דבר שלא דורש להיסחב עם ציוד נוסף) ואורכו נותן לנו אופציה לבצע מגוון תרגילים בגבהים שונים לכל הגוף.

יתרונות:

  • ניתן לנשיאה ותלייה בכל מקום.
  • מתאים לאימוניי INDOOR / OUTDOOR סטודיו/ חוץ.
  • ביצוע של אלפי תרגילים לקבוצות השריר השונות תוך חיזוק של השרירים המייצבים (שרירי הבטן, שרירי זוקפי הגב ושרירי רצפת האגן) והתנועתיים כאחד.
  • אינו מעמיס על הגב כמו תרגילי משקולות וכדומה.
  • אימון שלא לוקח זמן רב.

חסרונות:

  • אינו מתאים לאימוני מסה, מוגבל בעד כמה ניתן להביא את הגוף לקצה.
  • אינו מתאים למתאמנים מתחילים, בשל הטכניקה המדויקת הדרושה (למתחילים – קחו לפחות אימון אישי עם מאמן).
  • דורש ידע ומקצועיות במגוון התרגילים, אך אל חשש, גם אותם תוכלו למצוא ברחבי האינטרנט.

לסיכום
אימוני ה-TRX  נכנסו חזק לעולם הכושר המודרני, כמובן שכמו לכל דבר ישנם יתרונות וחסרונות אך אין ספק שאחרי שתבצעו אימון TRX בשלל תרגיליו תרגישו מסופקים ומרוצים, ואת כל התענוג  הזה אפשר לעשות גם בבית כשאתם בפיג'מה או לחילופין גם לצד פארק עם נוף מרהיב שנותן לכם דרייב להמשיך בתרגילים השונים.

זה הזמן, רק לקחת אתכם בתיק קטן וקומפקטי ולצאת לדרך. עד המטרה שלך.
תמיד אתכם, וואן בודי – אתר הכושר של ישראל.

מקורות:

  1. SAMSPROJECT
  2. PHYSIOLIFE

 

אודות הכותב
כשהיא לא מאמנת היא מתאמנת בעצמה, היא ועולם הכושר זה סוג של סיפור אהבה. שוברת שגרה כל פעם מחדש ואף מיישמת את הרענון הזה על המתאמנים והמתאמנות שלה, אתגר אינה מילה גסה.
עוד כתבות שיעניינו אותך