הדרך החכמה לחיטוב: אימון משקולות בשילוב TRX

עד כה TRX והמשקולות הוכיחו את עצמם כנאמנים בעבודה על שרירים ופיתוח הגוף, אך האם השילוב בניהם יועיל או שמא יזיק?
חיטוב עם אימון משקולות בשילוב TRX
פורסם: 08/10/19 זמן קריאה: 3 דק’

ראשית חייב לציין אם אנחנו נמצאים בחיטוב / אפילו עלייה במסת שריר, שילוב כזה של 2 תחומי כושר כמו משקולות בשילוב TRX תמיד יהיה מומלץ.
כאשר מסדרים את האימון בצורה הנכונה ומשתמשים בשילוב של כל מיני שיטות אימון מגוונות ניתן להפיק אימון מאתגר יותר בשבילנו ובשביל השרירים בגופינו.

חיטוב, הדרך הנכונה: אימונים על מחזוריים

ישנם אימונים המסייעים לנו בתהליך החיטוב הנקראים אימונים על מחזוריים. אימונים אלה מורכבים ממחזור המשלב בתוכו תרגילי אירובי ותרגילי אנאירובי (כוח).
נחלק את התרגילים כך שכל סט יהיה מורכב מתרגיל כוח בעזרת המשקולות ומיד אחריו תרגיל אירובי באמצעות הTRX  כמו סקוואט קפיצה, ג'אמפינג ג'קס, ריצה תוך הישענות ועוד נוספים בקטגוריה.

חיטוב מוצלח בשילוב משקולות עם TRX

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:

דוגמאות לשילוב בין השניים בעבודה על החזה, הרגליים והליבה:

  • בשכיבה לחיצת חזה כנגד משקולות יד 8 חזרות – ריצה במקום, ברכיים למעלה בהישענות על TRX 30 שניות עבודה.
  • בשכיבה לחיצת חזה שיפוע חיובי 8 חזרות – סקוואט קפיצה בשיפוע באמצעותTRX 20 שניות עבודה.
  • בשכיבה לחיצת חזה שיפוע שלילי 8 חזרות – רגל בTRX ברפיז (סמוכקום) יורד רגל על רגל חוזר לעמידה על רגל אחת + קפיצה 5 חזרות לכל רגל.

מקטע קצר שכזה מתיש את החזה, משפר את ביצועינו כאשר אנו מבצעים את התרגילים תוך עומס על שריר החזה ומשלב את הפעילות האירובית ובכך משיגים אימון על מחזורי השורף כמות גדולה של קלוריות.

TRX בניית מסת שריר

עד פה חיטוב, מה לגבי בניית מסת שריר?

ידוע שבתקופה זו נתאמן בעיקר עם משקולות אך ישנם לא מעט תרגילים כנגד משקל גוף בשילוב ה-TRX שגם הם יכולים לספק לנו היפרטרופיה בגוף (התפתחות וגדילת סיבי השריר).
בנוסף חיזוק של השרירים הסובבים את השריר העיקרי.

דוגמא לאימון גב במטרה ליצור עומס רב ועבודה מרבית של השריר, Latissimus Dorsi במקרה הזה:

  • בשכיבה פול אובר כנגד משקולת יד 4 חזרות + חתירה בטי אר אקס, 4 חזרות
  • בשכיבה פול אובר כנגד משקולת יד 2 חזרות + חתירה בטי אר אקס,2 חזרות
  • בשכיבה פול אובר כנגד משקולת יד 10 שניות סטטי במומנט + חתירה בטי אר אקס, 0 שניות סטטי במומנט.

כמובן שמדובר במעט חזרות והעמסת משקל בכדי להגיע לתוצאה של היפרטרופיה.

חיטוב הישבן עם TRX

בתקופת שיפור הביצועים והכוח

ניתן להשתמש במשקולות בשילובTRX  ובכך להשיג תרגילים המפעילים יותר שרירים בו זמנית, כך נשפר את יכולת הגוף להתמודד עם עומסים לאו דווקא ממקור אחד.

דוגמא לתרגילים המערבים מספר רב יותר של שרירים:

  • בעמידה על רגל ימין, רגל שמאל תלויה ב-TRX אחורה.
  • ביצוע לאנצ' + לחיצת כתפיים כנגד משקולות ידיים חופשיות כאשר שני קבוצות השרירים העיקריות הן הארבע ראשי וחגורת הכתפיים.
  • בפלאנק כאשר רגליים תלויות ב-TRX שכיבת סמיכה + חתירה כנגד משקולת יד ימין ושמאל בנפרד + כפיפות ירך (ברכיים אל הבטן).
    שלוש קבוצות שרירים עיקריות הן שרירי החזה, שרירי הגב ושרירי הבטן.

לשנות תוכנית אימונים

חשוב מאוד לאתגר את הגוף ולהיות יצירתיים, אין לזה סוף ותמיד כיף לנסות דברים חדשים.
עם זאת לעולם שילוב נכון של שני עולמות ובהתייעצות עם איש מקצוע עלולות להוביל לתוצאות איכותיות של חיטוב / עלייה במסת שריר, תלוי במטרה ובדרך שלך.
כל מה שצריך זה רק התמדה והקפדה על תוכנית האימונים והתזונה.

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:

 

אודות הכותב
חושבים שאימון זה דבר פשוט? מוזמנים לבקר אצל קובי. קשה לך? סימן שאת\ה בעליה! ומשפט כזה מתמצת לנו הכל.
עוד כתבות שיעניינו אותך