יוגה
אימונים

יוגה – מה זה, למה זה כזה טוב והאם זה בשבילי?

אז מה זה יוגה בכלל ? יוגה באה מהתרבות ההודית. מטרת היוגה היא להפוך את האדם לאחד, לשלב בין הגוף והתודעה, בין ה"אני" זה שמתרגל ונושם לגוף שבו הוא מתארח. אז איך כל זה קשור לבריאות הפיזית והמנטלית שלנו?
23 יולי 2020

העולם המערבי לרוב יכוון לנראות הגוף החיצוני ושיפור היכולות הפיזיות של האדם כמו גמישות, בריאות והנאה, אך אם תצללו עמוק פנימה ותרצו להכיר את עולם התודעה ואת הנפש, היוגה היא המקום להתעורר תודעתית.
באסכולת הזן שלקוחה מהבודהיזם אומרים "שהתלמיד מוכן המורה מגיע".
יוגה היא מוכנות מנטלית להיפתח לעולם הפנימי שלנו, לנפש שמתארחת בגוף ושם מסתתרת ההתמכרות.
אם חסר לכם שקט ושלווה בחיים ואתם מחפשים תנועה שאליה תוכלו להתמסר, אז יוגה בהחלט התחום שאליו כדאי לכם לפנות.
היוגה עובדת עם הנשימה שידועה ביכולות הריפוי והשחרור מן הסטרס והלחץ שבו מצוי העולם המערבי.

למי זה מתאים?

לכולם! ליוגה יש סוגים רבים לפי רמות וסוגים שונים שמתאימים את עצמם לאופי המתאמן.
יוגה אשטנגה תביא איתה אימון בסדרות שונות שגם אם אתם מתאמנים וותיקים יהיה לכם מאתגר ותצאו עם חולצה סחוטה אך גמישים כמו שלא הייתם מעולם.
סוגים נוספים שפותחו על ידי מורים שונים הם : ויניאסה, איינגר, שיווננדה, ביקרהם ועוד.
הן מתנהלות בצורה שונה לחלוטין אחת מהשנייה, חלקן יותר אטיות ומורכבות מתנוחות שונות (אסאנה).

הדגש החשוב ביותר שתוכלו לקחת מהכתבה הזו זה לעבוד עם הנשימה, אם אין נשימה אין חיים!
המעברים בין התנוחות השונות או השהייה בתנוחה מסוימת מלווה בהתבוננות פנימית, במציאת ההחזקה של שרירי הליבה שלנו, שרירים טבעתיים שנקראים בנדות.
הן נמצאים בפי הטבעת, באזור הבטן ובגרון.

יוגה

דרך הנשימה תגיעו לשלושת הבנדות שמביאות את תשומת הלב ללב ליבו של התרגול, ה- SPINE שלנו, עמוד השדרה.
עמוד הטווח שדרכו עוברות 7 הצ'אקרות, כל התנוחות מיועדות לעורר את הצ'אקרות, אזורים אנרגטיים שונים בגוף שאחראיים על תפקודי הגוף השונים.
במילים נרחבות, תרגול יוגה כזה טוב כי במהלכו ובסיומו אתם עושים ניקוי חיצוני ופנימי, לגוף ולתודעה.
מעיין 'ריפרש' של שחרור מכל המתחים שהצטברו אצלכם בגוף, כאלה שהכתפיים שלכם סוחבות, פיזית ומנטלית.

    רוצים לקבל את onebody למייל? הרשמו לניוזלטר שלנו

    על יוגה ומדיטציה

    יוגה היא הבסיס למדיטציה, מדיטציה יכולה להתבצע ברמה הגבוה שלה בישיבה ללא תזוזה ויכולה להתבצע בתנועה תוך כדי תשומת לב לגוף שלנו, למה שהוא צריך היום.
    התבוננות בתחושות הפיזיות, במחשבות והרגשות, לאי נחת ולשקט שלפעמים שורר, כך גם לנעים וללא נעים, כולם חולפים ומשתנים במהלך התרגול וזה דבר שאפשר לקחת מהיוגה ליום יום.
    היוגה לא לוקחת לקצה ולא עובדת מתוך כוח אלא מתוך רכות.
    כל התנוחות המטורפות שאתם רואים בתמונות, מגיעים אליהן מתוך נשימה רכה ללא מאמץ גבוה.
    היוגה מפתחת סנטר (CENTER) יציב, מרכז גופני נפשי שאפשר לחזור אליו בכל מצב תודעתי שלא תהיו.
    דרך התרגול תשומת הלב שלכם תחזור לתנועה רכה מתוך איזון, בשונה מסוגי ספורט שונים ואחרים שמכוונים אותנו להגיע לכשל ולהפעיל כוח, היוגה עובדת בצורה של ריכוך והרפיה תוך כדי נשימה.

    יוגה

    החיים נמצאים כאן ועכשיו

    היוגה מסמלת עבורי התבוננות במה שקיים אצלי בפנים, בעוד שהמחשבות שלי נמצאות בעבר או בעתיד, אני נמצא באשליה.
    דרך היוגה אנחנו מתרגלים חזרה לכאן ועכשיו, למה שיש במציאות במיוחד עם התקופה שקיימת היום, שאנחנו מבצעים ומתכננים כמה דברים במקביל.
    היוגה ממקדת אותך בגוף פנימה, בנשימה, בהחזקה העדינה של השרירים ככה שאתה נותן לתודעה לנוח.
    היוגה היא שער כניסה נהדר להתפתחות אישית ותודעתית שמביאה לשקט ושלווה בחיים, שבסופה היא מסתכמת בתנועה מודעת דרך הנשימה.

    לסיכום המפתח לפתיחת השער אל התודעה היא הנשימה, היא מחזירה אותנו לכאן ועכשיו, מכיוון שאי אפשר לקחת נשימה אחת אחורה או נשימה אחת קדימה, אפשר לקחת רק את הנשימה שיש כאן ועכשיו, תמיד נעבוד אתה בכל תרגול תודעתי וכל סוג ספורט שתבצעו תדרשו לנשום זה החיבור בין הגוף לתודעה ומה שמעודד אנשים להתמכר לספורט ובעיקר ליוגה.

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by dudi_tzezana (@lets__dudis) on

    אודות הכותב
    מאמן עם נשמה ושליחות. לאחר שירד בעצמו למעלה מ30 קילו החליט שעליו לתת יד ולעזור לאחרים לעשות זאת, והתוצאות מדברות בעד עצמן.