דיאטה וירידה במשקל

איך מתאמנים בדיאטה? סוג האימון שחייב לשלב

רוצים לרדת משקל? סוג האימון הזה יכול להיות מושלם בשבילך
02/12/19 זמן קריאה: 3 דק’

איך מתאמנים בדיאטה? אנחנו הרי רוצים לרדת במשקל ורוצים ולזרז את התהליך כמה שאפשר ע"י אימונים.
סוג אחד של שיטות אימון נקרא אימון אינטרוולים, או בשמותיו האחרים אימוני HIIT ממנו נגזרו אימוני הטבטה ודומים מאוד לעולם הקרוספיט.

מה מיוחד בסוג האימון הזה

אימוני אינטרוולים מיוחדים מכיוון שהם עובדים על דופק גבוה ומגיעים לכ-80 אחוז מקצב הלב המרבי.
אימונים אלה יתאפיינו בדרך כלל בעצימות גבוה במהלך התרגילים ומנוחה קצרה בין תרגיל לתרגיל להסדרת הנשימה והכנה לתרגיל הבא.

חלבון WHEY

כשעוסקים בשאלה איך מתאמנים בדיאטה כשיש כל כך הרבה סוגים שונים של אימונים? האינטרוולים נותנים מענה טוב.
מטרת אימוני האינטרוולים היא להגיע לדופק גבוה ולהשתמש במאגרי האנרגיה שהגוף אגר ובעזרת תזונה נכונה ניצור שילוב שיוביל לאיבוד אחוזי שומן וירידה במשקל.
אימונים אלו מאופניים בשריפה הקלורית שבאה גם שעות לאחר הפעילות האינטנסיבית.
נמצא שהקלוריות ממשיכות להישרף כמה שעות נוספות גם אחרי האימון , עד שהגוף חוזר למוטב הוא ממשיך בצריכת קלוריות גבוה מהרגיל.

רוצים לקבל את onebody למייל? הרשמו לניוזלטר שלנו

נוכיח את יעילות האימון עם מחקר קטן

ממחקר שנערך והתפרסם בכתב העת הבריטי נעשתה מטא אנליזה של 36 מחקרים קודמים ו1012 משתתפים אשר נצפו ונדגמו תוצאות של ירידה במשקל ושמירה על תזונה נכונה.
הקבוצות חולקו לשניים אחת תנהג על סמך פעילות גופנית עצימה ואחת תבצע פעילות גופנית מתונה .
אימוני HIIT התאפיינו ב-4 דק לכל סט , בהם דקה עבודה עצימה " ספרינט " ו-3 דק הורדה ואיזון של קצב הלב , וכך הלאה במהלך האימון.
היו גם אימונים בהם עשו תרגילים עצימים- 20 שניות תרגיל עצים ו10 שניות מנוחה.
לעומת הקבוצה השנייה בה עשו פעילות ב-55-70 % מפעילות הלב , פעילות מתונה בין 10 ל60 דקות .

קרוספיט או חדר כושר

מי ניצח?

בעוד שני המדגמים ירדו במשקל נצפתה ירידה גדולה יותר ב29% אצל המתאמנים שביצעו אימוני אינטרוולים.
עמיתי המחקר טענו כי הגוף שורף קלוריות גם לאחר האימון. הם טענו כי האימון הופך את הגוף "ליעיל יותר בשריפת שומן".

אל תקחו את האמירה של המחקר כחד משמעית

גם אימונים מתונים ולא אינטנסיביים עושים את העבודה נהדר, והם עדיפים על פני רביצה מול הטלווזיה.

ללכת עכשיו לעשות רק אינטרוולים?

לא, המטרה אינה להיות קיצוניים לצד אחד, שילוב של כמה אלמנטים כמו תזונה נכונה, אימונים עצימים ואימון מתון עשויים להניב תוצאות טובות יותר מאשר ביצוע אותו סוג של אימון שוב ושוב.
שילוב אימון האינטרוולים באימונים שלכם בזמן הדיאטה עשויים רק לעזור לתהליך ולזרז אותו.
והיתרון הגדול של אימוני האינטרוולים הוא שהם קצרים, וניתן לבצע אותם בכל מקום!

 

View this post on Instagram

 

A post shared by וואן בודי – אתר הכושר של ישראל (@onebody.co.il) on

דוגמאות לאימוני אינטרוולים קצרים :

  1. 10 סיבובים: בכל סיבוב 10 סמוכקום ו-100 מטר ריצה.
  2. 5 סיבובים: בכל סיבוב ספרינט של 50 מטר, 5 מתח, 5 מקבילים, 5 שכיבות סמיכה.
  3. ריצה של 2 קילומטר כאשר כל דקת ריצה עוצרים לעשות 30 סקוואטים.

רוצים אימון אינטרוולים של 15 דקות? קבלו דוגמה מצוינת:


רוצים לקבל את onebody למייל? הרשמו לניוזלטר שלנו

ומה הכי חשוב?

זכרו למה הגעתם לכאן! רציתם לדעת איך להתאמן בדיאטה, והכי חשוב בדיאטה זה התזונה.
חשוב שתדעו לשלב את התזונה יחד עם הפעילות הגופנית. התזונה היא זו אשר מביאה בסופו של יום לירידה במשקל , מעבר לאיזה סוג אימון תבחרו, חשוב שתדעו מה נכנס לכם לצלחת ועובר משם ולגוף .
אז אם אתם מרגישים תקועים או קצרים בזמן נסו לשלב אימוני HIIT כחלק מהשגרה שלכם, הם מוכחים כמועילים לחיטוב הגוף .

אודות הכותב
כי למה לשדרג את הטלפון שלנו באלפי שקלים אם אפשר לשדרג את גופנו בחינם?