קרוספיט: כל מה שרצית לדעת

קרוספיט היא שיטת אימונים שכבר אינה תופעה, אם עד לפני עשר שנים חשבנו שמדובר בטרנד רחוק וחולף אז כבר מזמן זה ברור שקרוספיט הוא מותג חזק והוא פה להישאר. שיטת האימון בקרוספיט או הדרך בה בנויים האימונים הפכו לחלוטין את התפיסה בה אנשים עושים כושר.
קרוספיט
פורסם: 23/07/18 זמן קריאה: 3 דק’

מה זה קרוספיט בעצם?

כאשר החל שיתוף הפעולה בין חברת ריבוק לקרוספיט, הנסיקה המטאורית של השיטה וכמות האנשים שהחלו להתאמן בקרוספיט כבר זו מהפכה של ממש.
אם פעם המילה קרוספיט הייתה דורשת הסבר ממושך ורק אחד מתוך מיני רבים ידע מה זה קרוספיט, היום כמעט כל אחד מתוך עשרה אנשים יודע מה זה קרוספיט.
עדיין מדובר באלו שכושר הוא חלק משגרת היום שלהם, המודעות של כלל האוכלוסייה לקרוספיט ולכושר בכלל עדיין נמוכה.
יש צורך להסביר מה זה קרוספיט, להגיע לאיזשהו משהו ברור שיהיה מובן לכלל האוכלוסייה כמו לאלו שכושר הוא חלק משגרת היום שלהם.

הקסם בקרוספיט הוא בתנועה, היופי שעושים שימוש בתנועות המוכרות מחיי היום יום.
השימוש בתנועות מורכבות שמוכרות לנו על בסיס יומי ומציאת דרכים חדשות לנצל אותן לתוך האימון היא דרך יעילה להשגת תוצאות.
האימונים מגוונים ואינם דומים אחד לשני כך שכל פעם יש משהו חדש שמפתיע ומאתגר, זה פשוט כיף.
הכיף הוא גם בקהילה של אנשים שהם בעלי תחומי עניין ומטרות משותפות, אנשים שעובדים יחד להשיג מטרות ולא פוחדים מאתגרים ומכנים לעודד אחד את השני כדי לקרוא תיגר על המקובל והמצוי.
קרוספיט זו דרך חיים, דרך לאכול חכם ובריא יותר וללמוד לנוע טוב יותר בקרוספיט לא משכירים לך ציוד אלא מלמדים אותך מיומנות.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by CrossFit (@crossfit) on

תנועה פונקציונלית

במשפט אחד, מגדירים את קרוספיט כ:
“Constantly varied, high intensity functional movement”
או בעברית: תנועה פונקציונלית משתנה כל הזמן בעצימות גבוהה.
בהגדרה של אימון פונקציונלי, קרוספיט היא נישה או שיטה מסוימת הנמצאת תחת ההגדרה הנרחבת של אימון פונקציונלי.
ישנן עוד שיטות הנכנסות תחת ההגדרה הזו כמו שיטת הקטל-בלס, אימון רצועות תלויות, שקי חול ועוד.
ההבדל הוא שבקרוספיט פשוט שילבו את כל הטוב מכל העולמות ומנצלים את השיטות הנ"ל כחלק מההיצע השלם של מערך האימונים.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ONEBODY אתר הכושר של ישראל (@onebody.co.il) on

בקרוספיט עושים שימוש רחב במונח "תנועה פונקציונלית" ולאו דווקא במושג "אימון פונקציונלי" וזה לא באקראי.
המטרה בקרוספיט, היא לקדם יכולות גופניות פונקציונליות, יכולות שטבועות בנו מיום היוולדותנו ומשמשות אותנו בחיי היום יום.
אנחנו מבצעים את התנועות הללו, באופן טבעי ולא מודע לעתים. לא תמיד על הצד הטוב ביותר, כי אין מה לעשות אנחנו "מתקלקלים" עם הגיל.

המטרה בקרוספיט, היא ללמד אנשים לנוע טוב יותר, נכון יותר ויעיל יותר. בסופו של דבר המשמעות היא לתת לאנשים להגיע לכושר הגופני הטוב ביותר שהם יכולים להגיע אליו.
דרך האימונים בקרוספיט, המאומנים או המתאמנים ליתר דיוק לומדים להניע עומסים (בין אם מדובר במשקל הגוף שלנו, או עומס חיצוני) בכל מישורי התנועה למרחקים שונים בזמן הקצר ביותר.
בצורה זו, התוצאה היא מתאמנים שיש להם את היכולת להתמודד עם כל מטלה ולחיות אורך חיים בריא בלי תלות בגורם אחר או חיצוני לאורך שנים.

"הייחוד שבחוסר הספציפיות"

וואן בודי – אתר הכושר של ישראל

אודות הכותב
בעלים של בוקס Crossfit H Team מועדון לאימוני קרוספיט בחולון. אדם שנולד עם משקולת קטלבל, חי ונושם כושר ככלל וקרוספיט כפרט.
עוד כתבות שיעניינו אותך