מדיטציה: ההסבר המקיף, לא בדיוק מה שחשבת

תופתעו לגלות כי מחקרים על אנשים מצליחים מראים כי אחוז גבוה מהם עוסקים בצורה זו או אחרת בתרגול מדיטציה יומי. המדיטציה כמו גם אימון מוחי ואימון תודעתי, הפכו היום לאבני הבניין של המון מנטורים להצלחה, לבריאות ולהגשמה
מדיטציה
פורסם: 03/02/19 זמן קריאה: 3 דק’

נפש בריאה בגוף בריא: המדיטציה

בטח התמונה הראשונה שעולה לרובכם זה נזיר בודהיסטי או איש לבוש בלבן רזה וגבוה אה? אז זהו שממש לא.
מונח נחמד ושמו 'מדיטציה', אוטומטית מתקשר לנו לרוחניות ובגדים לבנים, בואו נבין רגע באמת מה זה בכלל מדיטציה?

מה זה מדיטציה? זה מלא דברים
זה כלי מעולה עמוק ורחב להתמודדויות ולמידה עצמית ועוצמתית, הרפתקה, לימוד וחיבור של גוף עם נפש, ניקוי מחשבות, התבוננות פנימית, גילוי עצמי,הרחבת המודעות העצמית, חוויה, מגביר ריכוז וזיכרון, משחררת מתח וסטרס מעודדת יצירתיות, פותחת את הלב ועוד מלא סגולות.

ישנם המון שיטות מדיטציה
המדיטציה עתיקה בערך כמו המין האנושי, אלפי שנים אחורה כבר המדיטציה שמה את עצמה בצמרת מאוד גבוהה בכל מיני תרבויות שונות במדינות כאלו ואחרות.
הרי מי כמונו שחיים בישראל במירוץ אין סופי לא מחכה לקצת שלווה? הנה שיטה שתוכלו לקבל את השלווה גם בזמן המירוץ, זכינו.
מדיטציה איננה רק ישיבה עם עצימת עיניים. אקט מדיטטיבי יכול להיות גם שכיבה, עמידה ואפילו הליכה או ריצה!

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ONEBODY אתר הכושר של ישראל (@onebody.co.il) on

אז למי מתאים המדיטציה הזאת?
לכולם. ברור שיהיו אלו שיגידו שלא מסוגלים להיות בשקט ורוגע או שבורחים מהאזור הזה כי זה מביך אותם, אבל כולנו חולמים על השקט והנחת הזאת במידה מסוימת. הכל עניין של תרגול והסכמה עם עצמך שאתה רוצה לעשות זאת מכל סיבה כי אחרת זה ילך. אלו אותם אנשים שבעצם לא מומלץ להם לעשות מדיטציה בקבוצות, אולי עדיף להם לתרגל לבד ולעשות זאת בדמיון מודרך. אני לדוגמה, כשהבנתי שאני רוצה להתחיל לעשות מדיטציה מתוך סקרנות (אני מזל דלי, מרחפת מטבעי) התחלתי בתרגול של 10 דקות ללא דמיון מודרך, ובטח לא בקבוצות כי להתרכז כשיש עוד אנשים באותו חדר די הוציא מהשלווה והנוחות שלי. אז בהתחלה נרדמתי! אבל היום בדיעבד, ברור לי שזו הייתה התמסרות, כי להישאר מודע לה שקורה בזמן מדיטציה, זה דורש הרבה תרגול. אז מי שנרדם בתחילת הדרך, אתם על זה ובגדול!

אז מה בעצם זה נותן לי?

  1. בעיקר שלווה ורוגע, הדבר יאפשר לך לתפקד ברמה גבוהה יותר כאשר הפעולות באות ממקום שקט.
  2. ממקד, מפקס ובעיקר נותן טיפוח עצמי של הנשמה שלנו.
  3. מחזקת את המערכת החיסונית של הגוף.

בת'כלס? זה פשוט מגיע לנו, לגוף ולנשמה שלנו. אם התחלתם ואתם מרגישים שינוי מסוים, אל תפסיקו, זה עולם מעשיר ומלמד, פותח שפע וכן, מכניס בנו אור שקשה להסביר (אני הוכחה לזה) מיקוד פנימי וחיבור עילאי לעצמי שלי.

איך עושים את זה נכון?
אז זהו שאין נכון או לא נכון כשזה מגיע למדיטציה.
יש כאלה שאוהבים לעשות את זה בעמידה, אפילו על רגל אחת, יש חלק שאוהבים בישיבה או בשכיבה, כל אחד מוצא את הדרך שהוא הכי מתחבר אליה וכך הוא מוציא אותה לפועל.
ניתן לעשות את זה עם מוזיקה מיוטיוב או עם אחת מעשרות האפליקציות המנחות אותנו "איך באמת לעשות את זה", או שאפשר בשקט שלנו בלי שום רעשי

מה דעתכם על מדיטציה? כתבו עכשיו בתגובות בתחתית הכתבה.

אודות הכותב
מאמנת, מתאמנת ועוד מוצאת זמן להכין אנשים ואת עצמה לתחרויות במה. אימון זה דרך חיים אצלה, ואיזה כיף זה שדבר כל כך מדהים משתרש אצלך כדרך קבע.
עוד כתבות שיעניינו אותך