הרבלייף: מי אתם באמת?
רבים מאתנו שמעו את השם, אך לא הצליחו להבין לעומק מה חבוי מאחורי שם החברה. מה בעצם השיטה, ההיתרונות, החסרונות וכל מה שקורה מאחורי הקלעים של המותג 'הרבל לייף'.
הכל התחיל בבחור בשם "מארק יוז", מייסד החברה, מארק התחיל למכור מוצרים להפחתת משקל בצורה פרטית, כאשר כל המצב נבע עקב בעיות משקל של אימו. המוצר הראשון אשר יצא היה שייק חלבון (שכיום ניתן לראות אותו בכל מקום בעולם הכושר) שהמטרה בעצם הייתה שעל ידי צריכת השייק אנשים יוכלו לשלוט במשקלים שלהם ברמה פרטנית, כל אדם בפרט. לאחר שהבין כי המוצר מביא הצלחה גדולה, החליט לקחת עוד צעד אחד קדימה.
ב-1980 הוקמה חברת הרבלייף העולמית הרשמית וכבר שנה לאחר מכן ב-1981 מכרה הרבלייף בסך מכירות של 2 מיליון דולר והמשיכה להתרחב לכיוון קנדה.
הרבלייף: איך זה התחיל?
מארק היה חכם, חכם מאוד, הוא החליט שאת המוצרים ימכרו אנשים שעובדים תחתיו, או בשמם השני "המפיצים".
השיטה כללה סמינר בו "המפיצים" עצמם חלקו את חוויתם המשותפת על המוצר והפחתת המשקל תוך כדי שהם משתמשים במוצריו. כך רכש מארק אמון גם על ידי "המפיצים" שהיו תחתיו, המפיצים סיפרו את חוויתם האישית על המוצרים, משם הכל המשיך לרוץ קדימה, המכירות עשו את שלהם והמותג גדל וגדל.
בורסה, וולט דיסני ו-684 מיליון דולר
בשנת 2002 לאחר הצלחה רבה של החברה, היא נרכשה תמורת 684 מיליון דולר!.
כבר בשנת 2003 מונה "מייקל או ג'ונסון" (נשיא וולט דיסני אינטרנשיונל שלעבר) למנכ"ל הרבלייף.
שנתיים לאחר המינוי של "ג'ונסון", ביצעה בחברה הנפקה ראשונית בבורסה בסכום מכובד של 14.5 מיליון מניות במחיר של 14.5$ למניה.
כיום, ניתן לראות את מגוון מוצריה של הרבלייף הכוללים מוצרי תזונה ופיקוח על המשקל, מוצרי תזונה ייעודים, מוצרי ספורט, ומוצרי טיפוח.
אך האם מוצרי הרבלייף שווים את הכסף שלנו?
ניחשתם נכון, מוצרי הרבלייף אינם זולים במיוחד, בעיקר בגלל שצריך להשתמש בהם בתדירות יום יומית בכדי להגיע למטרה הספציפית שלנו וכך הצריכה של כל מוצר גדלה ואנו מוצאים את עצמנו משקיעים הרבה כסף על מוצרי התזונה. מחקרים רבים בוצעו בנוגע לאמינות מוצרי הרבל לייף ואכן נמצא כי מוצריה של "הרבלייף" באמת עושים את שלהם, רבים מהאנשים המשתמשים במוצר מעידים על הצלחה שניתן לראות עקב צריכת המוצר המותאמת ספציפית למטרת האדם (חיטוב, מסה, דיאטה כו').
יתרונות שיטת הרבל לייף:
הרבלייף הינה חברה שמשווקת את מוצריה במגוון מטרות שונות של האוכלוסייה (מוצרי חיטוב, מסה, הצרת היקפים) כך שהמוצרים יכולים להתאים ספציפית למטרת הפרט. בחברה ניתן להתייעץ עם אנשי החברה בכדי שיתאימו לכם את המוצר אותו אתם צריכים למטרתכם ואף תקבלו ליווי ומעקב. יעילות המוצרים מוכרת ע"י אנשים שהשתמשו במוצרים בעבר וצלחו במטרותיהם.
חסרונות שיטת הרבל לייף:
התהליך של צריכת המוצרים דורשת השקעה כספית לא קטנה. יעילות המוצר לא יעילה מספיק כאשר לא נשלב עם פעילות גופנית מותאמת מטרה, וכמובן שצריכת יתר של מוצרי תזונה עלולה לגרום לתופעות לוואי.
אם באמת חשבתם להחליט להשתמש במוצרי "הרבלייף" או כל חברה אחרת תתייעצו עם רופא המשפחה שלכם בכדי לראות שאין רגישות לאחד המרכיבים במוצר, תדעו כמה ומתי להשתמש ורק אז תצאו לדרך בטוחה של שילוב מוצרי תזונה ותוספים. יחד עם כל תרומתו של המוצר צריך להבין שאין להסתמך לעולם רק על מוצרי תזונה ולא משנה של איזה חברה. אם רק נצרוך אותם לשווא ללא מעורבות של פעילות גופנית שגורמת למטבוליזם חיובי אין בתהליך שום יעילות שתגביר את קליטת המוצר. אז מי שחשב שמצא את הדרך הקלה שיחשוב שוב.
מקורות: