דג הסלמון: למה הוא מזון על?

דג הסלמון: צולים אותו, מטגנים אותו במחבת או אפילו אוכלים אותו נא – סלמון הוא אחד מסוגי הדגים המגוונים, המזינים והנגישים ביותר

דג הסלמון

דג הסלמון: למה הוא מזון על?

דג הסלמון: צולים אותו, מטגנים אותו במחבת או אפילו אוכלים אותו נא – סלמון הוא אחד מסוגי הדגים המגוונים, המזינים והנגישים ביותר. מכיוון שהוא זמין בכל כך הרבה צורות (טרי, קפוא ומשומר), ניתן לשלב סלמון במטבחים ובמנות רבות.

בעוד שיש כמה הבדלים בולטים בין זנים (פראי לעומת חקלאי, למשל), סלמון עמוס בחומרים מזינים הקשורים לתוצאות בריאותיות חיוביות, כולל חומצות שומן אומגה 3, ודיאטנים-תזונאים אומרים שאכילת שתיים או שלוש מנות של דגים כמו סלמון בשבוע הם דרך מצוינת לקצור את היתרונות. מדריך זה מסביר את כל היתרונות של סלמון וכיצד אתה יכול להכניס יותר לתזונה שלך.

מה זה סלמון בדיוק?

סלמון הוא שם למספר מיני דגים ממשפחת הסלמוניים המצויים בעיקר במי האוקיינוס ​​האטלנטי והשקט. באופן כללי, הסלמון מתייחס לסלמון האטלנטי, נולד בדרך כלל במים מתוקים כגון נחלים או נהרות לפני שהם נודדים לאוקיינוס. לאחר מכן הם חוזרים למים מתוקים כדי להתרבות. זה אומר שהם אנדרומיים – הם יכולים לשרוד בכל סוג של מים.
הסלמון האטלנטי, הגדול מבין המינים, יכול להגיע לאורך של כמעט 4 מטרים. אפשר למצוא סלמון אטלנטי בר, ​​אבל רוב הסלמון האטלנטי הזמין בחנויות מסחריות. כמו סכרים, ומחלות. הם נחשבים בסכנת הכחדה על ידי חוק המינים בסכנת הכחדה והם בסיכון גבוה להיכחד.

סלמון ידוע במרקם המוצק אך השומני שלו ובשרו ורדרד-כתום בוהק. הצבע מגיע מנוגד החמצון אסטקסנטין, המצוי באופן טבעי, המהווה חלק גדול מתזונת סלמון הבר. בסלמון גידול, לעתים קרובות מוסיפים צבע טבעי למזון הדגים כדי להשיג את אותו צבע.

למרות שסלמון הבר נחשב לזן צפוף יותר בחומרים מזינים, הן בטבע והן בגידול בחווה עמוסים בחלבון, שומנים בריאים, ויטמינים ומינרלים – שרבים מהם אינם נמצאים בחיות יבשה ובצמחים. חומצת השומן אומגה 3 דוקוסהקסאנואית (DHA) בפרט אחראית לפיתוח המוח החיוני ולתפקוד מערכת העצבים המרכזית, וזו הסיבה שארגון הבריאות העולמי ממליץ לאכול עד שתי מנות סלמון בשבוע.

עובדות תזונה

  • מידע תזונתי עבור סלמון משתנה בין הסוגים. סלמון בר נוטה להיות גבוה יותר בוויטמינים ומינרלים, אבל בחווה שגדלו מעט יותר בשומן, כולל אומגה 3,
  • סלמון הוא גם מקור מצוין לחלבון; מכיל ויטמינים מקבוצת B וסלניום; והוא מקור טוב לזרחן.

ערך תזונתי ל-85 גרם:

  • קלוריות 175
  • סך השומן 10.5 גרם
  • חלבון 18.8 גרם
  • פחמימות 0 גרם
  • סיבים תזונתיים 0 גרם
  • סידן 12.8 מיליגרם (מ"ג)
  • ברזל 0.289 מ"ג
  • מגנזיום 25.5 מ"ג
  • אשלגן 326 מ"ג
  • ויטמין B12 2.38 מיקרוגרם (מק"ג)
  • ויטמין B6 0.55 מ"ג
  • ויטמין D 11.1 מק"ג
  • סלניום 35.2 מק"ג
  • זרחן 214 מ"ג

סלמון מלא בשומנים בריאים וחלבונים, והוא נטול פחמימות באופן טבעי, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור דיאטות כמו קטו או דיאטה ים תיכונית. גודל מנה טיפוסי הוא 3 עד 4 אונקיות (85 עד 113 גרם), ההמלצה הכוללת היא שתי מנות בשבוע.

האם אהבת את הכתבה?

269 אהבו
Upvote Downvote

מאת ONEBODY.CO.IL

וואן בודי - אתר הכושר של ישראל: יוצרים לישראלים בית חם ומקצועי לכל תחום הכושר, תזונה נכונה ואורח חיים בריא על ידי תוכן איכותי, מקצועי, צעיר ומעניין.

מולטי ויטמינים: מה זה בעצם?

מולטי ויטמינים: מה זה בעצם?

3 תוספי אימון פופולריים

3 תוספי אימון פופולריים ומה כדאי לדעת עליהם