חיטוב ללא אירובי
אימונים

רוצים גוף חטוב? תפסיקו לעשות אירובי

חשבתם שריצה ואירובי זה מה שיביא לכם תוצאות לגוף המושלם, זה טעות גדולה ונפוצה מאוד, משקולות בזמן דיאטה ואימוני כוח זה ה-דבר והטריק שיסלול את דרכם בהצלחה לגוף המטרה שלך.
19 מרץ 2019

חיטוב ללא אירובי: האומנם?

הרצון העז להוריד את השומן שעוטף אותנו עם הרצון לשמור על הצורה היפה של השרירים הגוף הוא אמיתי ומשותף להרבה אנשים, חיטוב ללא אירובי? זאת דרך טובה להתחטב אך יש דרך נוספת לחיטוב.
תפריט דיאטה 1800 קלוריות

הטעויות של החיטוב

ראשית כל, בתקופת הדיאטה והחיטוב נשאף להציב את המטרות שאנו נרצה להשיג, רוב האנשים ירצו להוריד את המספר שמראה לנו המשקל, זה טעות מספר 1.
עלינו לשאוף להעלות את מסת השריר ותוך כדי להקפיד על שריפת השומנים.
חשוב לדעת ששריר שוקל יותר משומן, במידה והתמדנו בתכנית אימונים ותכנית התזונה שלנו קיים סיכוי שהמשקל יראה לנו שאין שינוי או אפילו שעלינו במשקל, אסור לנו להיבהל, זה נורמלי לחלוטין משום שמדובר סך הכל במסת שריר שגדלה ואת זה אנחנו בהחלט רוצים.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ONEBODY אתר הכושר של ישראל (@onebody.co.il) on

חיטוב ללא אירובי? צריך אבל בקטנה

כשהמטרה היא להוריד ממסת השומן בגוף (דיאטה) חשוב לבצע פעילות אירובית של לפחות 3 פעמים בשבוע שיכולה להיות הליכה, ריצה, שחייה, אופניים, שיעורי אירובי בסטודיו וכו'.
חיטוב ללא אירובי הוא לא יעיל, אך חשוב לדעת שעל מנת לשמר את מסת השריר עלינו לשלב גם אימוני התנגדות עם משקולות.
הפעילות האירובית מעלה את צריכת החמצן בגוף ומגבירה את קצב הלב שמספק את החמצן הדרוש לשרירים.
המערכת האירובית מספקת מלאי בלתי מוגבל של אנרגיה לטווח הארוך, תוך ניצול כל אבות המזון (בעיקר פחמימות ושומנים) והפעילות האירובית היא חלק בלתי נפרד מהדיאטה.
אך על מנת לשמר את מסת השריר אנו נשלב את שני האימונים הללו ביחד.

איזה אימון צריך לעשות?

אימון משקולות הוא שיטת אימון המותאמת לפיתוח כוחם וגודלם של השרירים, כאשר הוא נערך בצורה נכונה, אימון משקולות יכול להביא לשיפור הבריאות ולהרגשה טובה.
לפי השיטה הפופולרית, מרימים משקל ההולך וגדל עם הזמן, משתמשים במספר סוגים של תרגילים ובוחרים להתמקד על קבוצות שרירים מסוימות.

what_is_fitness

ככה נעשה את הדברים בחוכמה

במהלך הדיאטה אנו נרצה להוריד באחוזי שומן ולצמצם היקפים ונשתדל לשמור על מסת השרירים.
חוץ מהפעילות האירובית ההכרחית במהלך הדיאטה אנו נשלב כמובן אימוני משקולות, ולמה?
כאשר אנו נמצאים בתפריט דיאטה הגוף שלנו נכנס למצב "מצוקה", הוא קודם כל ירצה לבזבז מהשריר ורק לאחר מכן הוא ישתמש במאגרי שומן.
עם הזמן, קיים פירוק של תאי השריר וגם ירידה בחילוף החומרים.
זה המקום בו אימוני הכושר לוקחים תפקיד חשוב וייחודי בבלימת הזדקנות התאים, מניעת פירוק מסת שריר וחיזוק העצם הכל כך חיוניים לתפקוד בריא וגם מראה גופני המיוחל.
בתקופת הדיאטה וגם כאורח חיים איכותי ומאוזן נשלב אימוני התנגדות כנגד משקולות על מנת לשמור על מסת השריר וגוף חטוב.

רוצים לקבל את onebody למייל? הרשמו לניוזלטר שלנו

3 המלצות לגוף חטוב:

  • לא להגיד ממחר אלא מהיום, מעכשיו.
  • בין 2-3 אימוני אירובי בשבוע של כ- 120 דקות במצטבר.
  • בנוסף 1-2 אימוני משקולות כדי לשמור על השרירים ועל המראה המוצק והחטוב של הגוף.

כמובן שנרצה לשלב אימונים שיכולים גם להשתלב כאורח חיים בריא ויציב ולא כתקופה חד פעמית.

תפריט דיאטה


אין לך תכנית אימון?
היכנסו עכשיו למאגר תכניות האימון של האתר ובחרו את התכנית שמתאימה לכם

מקורות:

  1. WIKIPEDIA
  2. SALOONA
אודות הכותב
מאמנת, מתאמנת ועוד מוצאת זמן להכין אנשים ואת עצמה לתחרויות במה. אימון זה דרך חיים אצלה, ואיזה כיף זה שדבר כל כך מדהים משתרש אצלך כדרך קבע.