אימונים תזונה ומוטיבציה בימי קורונה
אימונים

אימונים, תזונה ומוטיבציה: כך נתמודד עם תקופת נגיף קורונה טוב יותר

קורונה, בימים אלה מרגיש כאילו זה יותר מסתם מגיפה. היא משפיעה עלינו כמעט בכל אספקט בחיי כולם, השאלה היא, איך אתם מתמודדים עם התקופה?
19 אפריל 2020

איך אתם מתמודדים עם נגיף קורונה?

המצב הנוכחי עם נגיף קורונה הפתיע את כולנו.
הוא קטע לנו המון תכניות שתכננו והכניס את כולנו ישירות לבית מבלי לצאת כלל.
אין לנו דרך או יכולת לצפות דבר שכזה וביום בהיר אחד פשוט נקלענו לסיטואציה הלא פשוטה הזאת.
בתקופה כזאת אנחנו נמדדים, גם בתגובה למצב וגם עם הסובבים אותנו, וכשאין יותר מקומות להתאמן אנו נמדדים גם בקמת האלתור והיצירתיות שלנו.

ה"סטרס" שבו הגוף שלנו נמצא גם לא עוזר לנו במיוחד בתהליך שמירה/ הורדה במשקל כך שרצוי שנרפה את המחשבות לעיתים קרובות.
אם לומר את האמת,יהיה מאוד קשה לסיים את התקופה הזאת מבלי שעלינו לפחות 2 קילו במשקל וזה נוצר עקב חוסר פעולות יומיומיות בסיסיות.

מה זה אומר?

בשגרה הרגילה שלנו הולכים לרכב, מסתובבים רוב היום, סוחבים קניות ועוד פעולות יומיומיות בהן אנו שורפים הרבה קלוריות מבלי שהתכוונו לעשות זאת.
אך כאשר אין לנו את השגרה הזו ואנחנו הרבה יותר סטטיים בבית, הגוף שורף פחות קלוריות וסביר להניח שנעלה במשקל בתקופה הזו.

מה נעשה בכדי למנוע?

כמובן שילוב של אימונים נכונים ותזונה נכונה.
אך כאן נכנס נושא האכילה הרגשית.
בהחלט המצב נהיה לא פשוט בכלל, שעות השינה מתהפכות לנו ואינו ברור מתי המצב יגמר.
רובנו לא עובדים והרבה עסקים קורסים, לכן אנו נצטרך להיות חזקים בעיקר מנטלית, סבלניים כלפי עצמינו וכלפי הסובבים אותנו.
עלינו להבין שבשלב מסוים התקופה הזאת תעבור ועלינו להתחיל לפתח אורח חיים גם בתוך הבית וכמה שיותר מהר.
אחרת, האכילה הרגשית בשעות הלילה המאוחרות גם יכולה לבוא לידי ביטוי בפירוק חצי מקרר, מה שאנחנו בעצם רוצים למנוע כמה שיותר מוקדם.

2 נשים וגבר במנח של שכיבת סמיכה עם רגליים באוויר בTRX

איך נתמודד עם המצב?

קודם כל, לחשוב על היום שאחרי תקופת נגיף קורונה.
מה הייתי רוצה מעצמי שיקרה בזמן הזה? איך להוציא מהמצוי את ה-הכי טוב ולאן זה מפתח אותי?
ככה גם ננצל את הזמן כמו שצריך וגם נכניס לעצמינו  שגרת חיים נורמלית יחסית למצב הקיים.

אימונים בזמן הסגר

פה היכולת היצירתית שלנו אמורה לבוא לידי ביטוי, כל דבר שנראה לכם ומרגיש לכם שיכול לשמש כמשקולת בהחלט יכול לעזור באימונים.
מצאו לכם איזו פינה לא מנוצלת בבית\ בחצר ושימו שם ציוד בין אם זה משקולות ישנות, בקבוקי מים לפי גדלים, מזרן, דילגיות, TRX או תיק עם משקל.

ישנם המון מאמני כושר שעושים אימונים בלייב ואם אינכם מכירים תוכלו להשתתף באימוני הלייב שלנו ב-ONEBODY.
שימו לב לכאלה בעיקר שמבצעים ומסבירים את התרגיל בצורה טובה ונכונה כי גם במקרים כאלה יש אופציה לפציעות.
זו ההזדמנות להכיר ולהיפתח לעוד תחומים שתמיד רצינו לנסות ואף פעם לא העזנו או שחשבנו לצאת מאזור הנוחות, עכשיו יש זמן להכל.

נכון ,האימונים שהיינו רגילים אליהם נעצרו כרגע, ואין זמן יותר טוב מעכשיו לחשוב על הנקודות תורפה שלנו בתחום הכושר ולשפר אותן.
בין אם זה לעבוד נקודתית יותר על שרירים שאנו עובדים איתם ביום, אם יש כאבים, לחקור לעומק מה מקור הבעיה ואיך לטפל בה, עבודה ממושכת יותר על הגמישות, יוגה, פילאטיס (כן גם לגברים) .
זה אחלה זמן להתייעץ וירטואלית\טלפונית עם אנשי מקצוע אשר עוסקים בזה.
השתדלו כבר בסופ"ש לשבץ לעצמכם שעות וימים קבועים לשבוע הבא שבו אתם מתאמנים ותסגרו אותם ביומן.
ככה תכניסו את עצמכם למסגרת, תרגישו מחויבות לעניין ולא תסיימו את הבידוד הזה בצורה של ספה.
(ולא,לא חייב להתאמן כל יום).

תזונה בזמן הסגר

"אבל אין לי זמן" זה מה שאני שומע בעיקר בשנים האחרונות מרוב האנשים.
הנה, קחו, נגיף קורונה פינה לנו  את כל הזמן שבעולם, נגמרו התירוצים, נצלו את התקופה הזאת בשביל ללמוד איך לבשל ואיך לאכול נכון.
המון שפים ידועים ותזונאים מראים ומסבירים איך להכין אוכל בריא ביום יום.
תגבירו את המודעות שלכם ושל הסובבים אתכם לעניין התזונה ואין ספק שעם המודעות לאורח חיים בריא, שעלתה בשנים האחרונות, המזון הבריא היום הפך לנגיש וטעים באותה מידה כמו כל אוכל רגיל.

  • למדו כמה ומה אני צריך.
  • להבין את החשיבות של פחמימה, צריכה של חלבון.
  • למה כל כך חשוב לנו לשתות הרבה מים?
  • איך הצלחת שלי אמורה להיראות ומה עלי לעשות במידה ואני רוצה להוריד\לשמור על המשקל?
רוצים לקבל את onebody למייל? הרשמו לניוזלטר שלנו

אבל בא לי משהו טעים

זה החלק שנחשב אצל רוב האנשים ל"בעייתי" יותר ביום יום ועכשיו בתקופת הסגר בעקבות נגיף קורונה.
כאשר אנחנו פחות עסוקים וכל היום נמצאים בבית, הפיתויים נמצאים לנו מול העיניים, יש מה לעשות? תמיד.
אז מה לעשות ומה זה אומר?
קודם כל עדיף תמיד שלא ישבו לנו מתוקים מול העיניים כל הזמן, לכן עדיף לאחסן הכל במגירות, כמה שפחות בהישג יד.
לדאוג שתמיד יהיו ירקות חתוכים ברגע שאנחנו פותחים את המקרר, או למשל עוגיות בריאותיות שהכנו בבית (לחצו כאן למעבר למתכוני בריאות).
ככה גם נוכל לנשנש במהלך היום (בלי להגזים כמובן) וגם נדע בדיוק מה אנחנו מכניסים לגוף.

מה עוד נשאר להגיד?

ולסיכום, כמו שכתבתי בהתחלה, אין ספק שנקלענו לסיטואציה די הזויה שלא תיארנו לעצמנו מאיפה זה בא.
בעודי מאמין שזה אחלה זמן גם לנוח, כן גם אם זה אומר לקחת כמה ימים שאנחנו לא עושים כלום, העולם לא יקרוס.
גם לחקור ולגלות עוד דברים על הסביבה הקרובה שלך ובעיקר על עצמך.
לדעת ולהבין מה אנחנו יכולים לשפר בזוגיות, במשפחה, בעסק, עם החברים ובכל תחומי העניין בחיים.
להתכונן ליום שמיד אחרי כל הבלאגן, שאליו אנחנו נגיע חדים יותר, חכמים יותר ובעלי מוטיבציה בשמיים לקראת הבאות.
נצלו את הזמן כמו שרק חלמתם אך יחד עם זאת, צרו לעצמכם משימות, תיהנו מהזמן הזה כי לדעתי אנחנו נתגעגע אליו מהר מאוד עם כמה שזה לא נראה עכשיו.

אודות הכותב
יש את הכוח ללכת להתאמן ויש את הכוח באימון עצמו, מזל שלניר יש עודף משניהם. להנאתו תמצאו אותו מרים גלגלים של טרקטורים ודופק פטיש 5 קילו עליהם, כי יש אנשים שאימון זה לא רק משקולות.