גבר שרירי וחטוב הולך על דק ליד היום ומבצע מנוחה פעילה המדריך המלא לגוף חטוב
אימונים

מנוחה פעילה, מה זאת אומרת ולמה זה כל כך טוב לך?

יש נטייה לחשוב שכדי להשתפר באימונים או לרדת במשקל עלינו להתאמן ולאכול נכון, והנטייה הזו אכן נכונה, אך ללא שילוב של מנוחה נכונה לא נוכל להגיע לתוצאות גם אם נאכל ונתאמן בצורה איכותית
25 פברואר 2020

בעוד מה שרץ לך כל הזמן בראש, "מתי אני אתאמן?" או "אין ברירה צריך להתאמן" ואולי הכי גרוע, בחרת לחשוב שבגלל שאכלת
דבר כזה או אחר חובה עלייך להתאמן ולהתאמן קשה, דבר אחד שכחת שגורם לכל נושא ההתקדמות באימונים שלך להתעכב, בלשון המעטה.
בעוד המירוץ התמידי מתמשך כל הזמן, לעמוד בקצב של רשימת המטלות שיצרת לעצמך אנחנו מאתגרים אותך לנוח או יותר נכון למצוא זמן לנוח.
אין לך מושג כמה שינוי זה יעשה בחיי היום יום שלך, הדבר הזה שנקרא לנוח.
מנוחה ופעילות פיזית, הם שני מרכיבים חשובים בחיים בריאים.
החוכמה היא לדעת כיצד לאזן את שני הדברים הללו. אם הצלחת להפנים גם את המושג הזה שנקרא מנוחה פעילה, אזי בכלל הרווחת.

מחקרים אומרים – הגיע זמן לקחת הפסקה.

כולנו אוהבים מחקרים, מיותר יהיה לצטט את כמויות העדויות שעולות ממחקרים שונים שלאורך כולם המסקנה היא חד צדדית.
מחסור במנוחה ראויה או מספקת רק מעלה את רמת הלחץ והעייפות וגורמת לבעיות רבות באימונים ובחיי היומיום.
שלא נדבר על התפתחותם של מצבים דלקתיים בגוף, ירידה ביכולות מנטליות ובמטבוליזם (חילוף חומרים) ושינויים קיצוניים במצבי רוח.

גבר בלי חולצה בזמן מנוחה מהאימון מניח ידיים על הקיר בעייפות

כל אלו רק יובילו ליפול להרגלים רעים, הרגלים כמו המרדף אחרי מנת הסוכר הבאה שתנחם אותך ועוד איזה קפה קטן שיעיר.
הפסקות יזומות של מנוחה במהלך היום, לא רק ישפרו את מצב הרוח והבריאות הכללית שלך
תהיה לכך תרומה נראית לעין ביעילות, יצירתיות, רמות האנרגיה ומצבי הרוח שלך.
במילים פשוטות, הגוף והמוח שלך לא צריכים אלא דורשים הפסקה מידי פעם, אפשר לומר שזה זמן השחזה שכזה שגורם לך לשפר את החדות.

הזמן הזה שיכול בהחלט להיקרא הזמן שלך ויכול לכלול מנוחה או כל פעילות שמעשירה אותך, הוא חשוב לאין ערוך.
כי בכל המירוץ המטורף הזה של העידן המודרני, הדבר הכי יקר יכול ללכת לאיבוד הוא האני שלך.

3 פנים למנוחה

מנוחה לא אומר שאנחנו שוכבים מול הספה עם תפוצ'יפס ורואים סדרה בנטפליקס, למנוחה יש כמה סוגים:

  1. מנוחה מוחלטת

    מה שזה אומר, למשך פרק זמן מוגדר שהחלטת עליו כל העולם החיצון נעלם.
    אין הסחות דעת ואין שום פעילות פיזית מאתגרת, רביצה מוחלטת אם בא לך לקרוא לזה ככה או שאיפוס כללי נשמע לך יותר טוב.
    גבר שרירי ישן על מיטה לבנה

  2. מנוחה פעילה

    בעקרון מדובר בהפחתת עומסי עבודה, פעילות פיזית קלילה אך לא מאתגרת קיצונית והורדה של העצימות.
    לנוע עם הזרם כמו שאומרים, לא לדחוק לקצוות את הגוף אלא ליהנות מהתהליך.
    נרחיב קצת את הנושא של מנוחה פעילה, כדי להדגיש שהיא לא רק טובה לשחרור לחצים.
    מה עם כאבי השרירים שחווית בין האימונים?
    שכל מה שרצית לעשות הוא לשרוץ על הספה מול הטלוויזיה כי מדרגות או הליכה לא בא בחשבון.
    מנוחה פעילה יכולה לתרום לפזר את העייפות והכאבים שיש לאחר אימון מאומץ ואפילו חזרה על אותן תנועות שהיו באימון יכולות לעזור בכך.
    כל פעילות עם עצימות נמוכה שתעלה את הדופק ותזרים דם בשרירים, תתרום להתאוששות בין אימונים.
    יש עוד סוגים של פעילויות פיזיות שניתן לבצע כמנוחה פעילה ולא רק לחזור על התנועות מהאימון.
    פעילות כמו שחיה, רכיבה או יוגה למשל נמצאו כמועילות בהתאוששות לא פחות.
    8 תרגילי פול בודי ליום ההתאוששות והמנוחה הפעילה שלך
    תפריט דיאטה 2000 קלוריות

  3. מנוחה פסיבית

    זו סוג מנוחה שלא עושים כלום אך עדיין עושים משהו, קצת סותר אבל דוגמה לכך היא למשל מדיטציה.
    הגוף נח אך המודעות עוסק במחשבה תורמת או התמקדות פנימה.
    מדיטציה

אודות הכותב
בעלים של בוקס Crossfit H Team מועדון לאימוני קרוספיט בחולון. אדם שנולד עם משקולת קטלבל, חי ונושם כושר ככלל וקרוספיט כפרט.