ביצה
עולם התזונה

לאכול ביצה אחת ביום: לא מה שחשבתם

סביב סוגיית אכילת הביצים נוצר מיתוס, לדבריו אכילה של יותר מביצה אחת ביום הוא דבר לא טוב. המיתוס מגיעה מכך שחלמון הביצה (הצהוב) הוא בין המזונות העשירים ביותר בכולסטרול, הנה כמה דברים ששווה לך לדעת על אכילת ביצים ביומיום
26/08/19 זמן קריאה: 5 דק’

ההתעסקות סביב עניין הביצים והכולסטרול קצת יצא מפרופורציות. כמו כל דבר אחר שנאכל בחיים צריך להבין מה יש בו, למה מיועד ומה הכמות הנכונה בהתאם לאורך חיים של כל אחד ואחת מאיתנו.

בביצה יש כולסטרול לא?

אז נכון שבביצה יש כולסטרול, אבל יש עוד דברים נוספים בביצה מלבד הכולסטרול שמבהיל באופן נחרץ! ביצה זה מאכל בסיסי יומיומי שלנו בואו נוריד רגל מהגז ונבין את המרכיבים של הביצה קודם כל:
ביצה ממוצעת שוקלת 50 גרם לערך, קלוריות- 75, כבר כיף.

מה לגביי החלבון בביצה

החלבון הוא הלבן של הביצה והוא המרכיב העיקרי שלשמו אנחנו אוכלים את הביצה. בחלבון יש ערך ביולוגי גבוה ובו חומצות אמינו שהגוף שלנו זקוק להם.

אחרון חביב, החלמון

בחלמון (הצהוב של הביצה) יש בו המון ויטמינים כגון: B12, ויטמין E,A,D ועוד כאלו שעוזרים לנו לזיכרון טוב. וכן, כ200 מ"ג כולסטרול.
ולא, זה לא בעייתי כל עוד מבינים שיש דברים אחרים שמעלים את רמת הכולסטרול בגוף.

ארוחת בוקר

מה כן מסוכן?

שומנים רווים מהחי ושומן טראנס זה מסוכן!  מזונות המכילים שומן רווי מעלים את רמת השומנים בגוף כולל כולסטרול, ובמאכלים שמכילים כולסטרול בכמות גבוהה כמו:

  • כבד ואיברים פנימיים
  • בשר אדום
  • פירות ים
  • חמאה
  • מוצרי חלב שמנים

כמו כן חשוב לזכור שחלבון הביצה הוא מקור מעולה לחלבון מלא ואיכותי: כל ביצה שווה ל-7 גרם חלבון.
בנוסף יש להבין כי יש את הצד של הגנטיקה בכולסטרול שמיוצר בגוף, וגם הצד של ייצור עצמי של כולסטרול בכבד שבגוף האדם.

מחקרים בלי סוף

יש מחקרים בלי סוף שמראים צד טוב ופחות טוב של אכילת ביצים, ואני שואלת, למה לא להקשיב לגוף שלנו ולהבין מה נכון לו? מה שטוב לי כמפתחת גוף, לא יהיה טוב למישהו אחר שמפתח גוף כי יש להתייחס לכל אחד באופן אינדיבידואלי.
למשל, מחקר חשוב שפורסם בשנת 1999 בבית הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת הרווארד מצא, שאכילה של יותר מביצה אחת ליום לא העלתה את הסיכון למחלות ובמחקר אחר שנעשה במישיגן בשנת 2000 הראה שאלו שאכלו כמות יותר גדולה של יותר מביצה ביום, רמת הכולסטרול שלהם הייתה נמוכה יותר מאלו שכמעט ולא אכלו ביצים.

הבלבול הגדול מגיעה לדעתי מההפרדה שצריכה להעשות בין הביצים עצמם לאופן ההכנה שלהן המלווה בשמן, בחמאה ובטיגון שזו בעיה אחרת

חשוב להבין שכשאוכלים ביצים הכבד יודע לווסת את ייצור הכולסטרול בהתאם.
אם ניקח אותי לדוגמא, בדיקות הדם שלי מראות שאין לי שום כולסטרול מיותר בגוף כאחת שמפתחת גוף כבר שנתיים ובחודשי חיטוב ארוכים מתבססת על 4 עד 6 ביצים ביום.

אז מה המסקנות בעצם?

ביצה זה פצצה!! תחשבו, תנסו מה טוב לכם, תבינו ותהנו.

צריכים מתכונים בריאים? הכנסו למאגר המתכונים באתר >>


ערך קלורי לביצה

  • סימן תזונתי: 100 גרם
  • קלוריות: 143
  • חלבונים: 12.5
  • פחמימות: 5
  • סוכרים: 0.7
  • שומנים: 9.5
  • שומן רווי: 3.1
  • שומן טראנס: 0.03
  • כולסטרול: 372
  • נתרן: 142
  • סידן: 56
  • ברזל: 1.7
אודות הכותב
מאמנת, מתאמנת ועוד מוצאת זמן להכין אנשים ואת עצמה לתחרויות במה. אימון זה דרך חיים אצלה, ואיזה כיף זה שדבר כל כך מדהים משתרש אצלך כדרך קבע.