חילוף החומרים מעולם לא היה מהיר כל כך

חילוף החומרים שלנו לא חייב לרדת עם השנים, 11 שיטות לשמור על חילוף חומרים תקין, ואלי אפילו להאיץ אותו קצת
חילוף החומרים
פורסם: 27/08/19 זמן קריאה: 4 דק’

חילוף החומרים שיביא אתכם למטרה כמו שצריך

חילוף חומרים: תהליך המתרחש ביצורים חיים של קליטת חומרים מהסביבה, עיבודם, הפקת אנרגיה מה ופליטת הפסולת.
עם הזמן, ככל שנתבגר, חילוף החומרים שלנו מאט והגוף יורד ברמת התפקוד הכללי שלו.
מהסיבה הזו קשה לנו להוריד משקל בגילאים מבוגרים יותר, אך עובדה זו אינה צריכה להטריד אותנו במידה ונפעל נכון.
קבלו 11 דרכים לעשות זאת נכון.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ONEBODY אתר הכושר של ישראל (@onebody.co.il) on


אולי יעניין אותך גם:
חיטוב המדריך המלא
תפריטי חיטוב לנשים ולגברים
אירובי והורדת משקל, לא מה שחשבת


1.ארוחת בוקר

ארוחת הבוקר נותנת לנו 'קיק-סטארט' לחילוף החומרים ונותנת לנו את האנרגיה הדרושה להתחיל את היום כמו שצריך.
לא לאכול כלום בבוקר זה דבר נפוץ מאוד ואין בזה שום דבר פסול, אך לארוחת בוקר יש יתרונות רבים.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ONEBODY אתר הכושר של ישראל (@onebody.co.il) on

2.קפה או תה

קפאין מגרה את מערכת העצבים המרכזית, כך שמנה יומית עשויה להעלות את חילוף החומרים ב5-8% וכוס תה עד כ-12%.
ההשפעה אומנם זמנית אך אפקטיבית. מפתחי גוף גדולים למיניהם צורכים תה כחלק מהדיאטה אותה הם מקיימים לתחרות.
עם זאת, חשוב להגיד שכמו כל דבר, צריכה קיצונית אינה דבר חיובי ויש להגביל את הכמות.
לכתבה על קפה לחץ כאן.
Embed from Getty Images

3.אימון אירובי ואימון כוח

אימוני כוח לבניית מסת שריר, הם אחד מהדברים שאפשר לעשות בשביל להאיץ את חילוף החומרים.
דרך נוספת היא פעילות גופנית אירובית.
ההבדל הוא שפעילות אירובית שורפת קלוריות בזמן האימון, ואימוני כוח משפיעים על קצב חילוף החומרים בטווח הארוך.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ONEBODY אתר הכושר של ישראל (@onebody.co.il) on

4.נשנושים לתוך הלילה

לאכול פחמימות בלילה עלול להוביל לבעיות בפן המטבולי, הגוף מעכל אותן יותר לאט וכתוצאה מכך עלולה להיות עליה ברמת הסוכר בדם, אשר "תורמת" לעלייה במשקל וסיבוכים נוספים.
גם החלבון לא משחק פה תפקיד, כל תוספת של קלוריות בשעות הלילה עלול להיות מתורגם בגוף לשומן שהגוף יאחסן וישמור אותו קרוב.
רוצים כן להתגבר על הרעב הלילי, בואו תעשו את זה נכון, לחץ כאן לכתבה המלאה.

Embed from Getty Images

5.שתה מים

קמת בבוקר, קודם כל בוקר טוב, מה עכשיו? עכשיו עלינו לשתות 2 כוסות מים.
שתיית מים מעודדת תפקוד תקין של הגוף, כך שאם נקום ונשתה מים בתחילת היום, נעורר את המערכות בצורה טובה ואיכותית יותר, אפילו לפני הקפה של הבוקר.

6.שינוי אחוז השומן בגוף

ככל שאחוז השומן גבוה יותר, כך קצב חילוף החומרים נמוך יותר.
נכון, לרזים שבנינו יש יתרון, אך אם תרדו במשקל, או תורידו באחוז השומן ותעלו במסת שריר, כנראה שגם אתם תרוויחו מחילוף חומרים מהיר וטוב יותר.
וכך ככל שתתקדמו אומנם יהיה קשה לכם לרדת אך יהיה לכם קל יותר לשמר.

Embed from Getty Images

7.תאכל ויטמין B

משפחת ויטמיני ה-B, המעורבת כמעט בכל התהליכים המתרחשים בגופנו, תורמת לתהליך חילוף חומרים תקין ומאוזן.
ויטמיני ה-B השונים משתתפים בכל התהליכים המטאבוליים בגוף ומסייעים בפירוק פחמימות, שומנים וחלבונים והפיכתם לאנרגיה זמינה.
מקורות לויטמין B בתזונה: מוצרים מן החי כגון בשר בקר, כבד, דגים, ביצים, מוצרי חלב, מוצרי סויה, דגני בוקר וחטיפים מועשרים.

8.תאכל חלבון

עד לכ-30% מהאנרגיה הזמינה בחלבון הולכת לחילוף החומרים בגופנו המשפיעה בצורה ישירה על אחוזי השומן בגוף.
מחקרים מראים כי דיאטות חלבון נמצאו יעילות להורדה במשקל כאשר המשתתפים שדבקו בתפריט בעל צריכת חלבון גבוהה הורידו יותר משקל מהמשתתפים שדבקו בתפריט בעל כמות חלבון סטנדרטית.

 

9.תצחקו, החיים יפים

מחקרים מראים כי צחוק של 10-15 דקות ביום עשוי להעלות את הוצאת האנרגיה בגוף בעד כ-10-20% מאשר במצב רגיל.
מעבר לקלוריות, צחוק מקושר ישירות להורדת 'סטרס' הידוע לשמצה כגורם למחלות, להשמנה ולאגירת שומנים בגוף.

Embed from Getty Images

10.תעשה מדיטציה

המשוואה פה מאוד פשוטה, מדיטציה מפחיתה לחץ ולחץ גורם להמון בעיות נפשיות ופיזיות בגופינו.
שלבו מדיטציה (אפילו של כמה דקות בודדות) בשגרת היומיום שלכם, התחברו לעצמכם ותנשמו.
לכתבה המלאה על מדיטציה לחצו כאן.

11.תישן כמו שצריך

בעיות שינה מקושרות להמון בעיות פיזיות ונפשיות.
כשאנו לא ישנים, לאורך זמן הגוף מתחיל לרדת ברמת התפקוד הכללית שלו.
זה מתבטא בעייפות, כאבי ראש, דלקות וכאבים ברחבי הגוף, עלייה במשקל, סטרס, דכאון ועוד המון השפעות פיזיות ונפשיות שעדיף לנו להימנע מהן.
מומלץ לישון 7-9 שעות בלילה.

Embed from Getty Images

מקורות:

  1. WIKIPEDIA
  2. ECOSUPP
  3. WIKIPEDIA
  4. NCBI
  5. NCBI
  6.  ALTMAN
אודות הכותב
וואן בודי - אתר הכושר של ישראל: יוצרים לישראלים בית חם ומקצועי לכל תחום הכושר, תזונה נכונה ואורח חיים בריא על ידי תוכן איכותי, מקצועי, צעיר ומעניין.
עוד כתבות שיעניינו אותך