ארוחת בוקר
עולם התזונה

הדרך לשליטה ברעב היומי: סוד ארוחת בוקר

וואן בודי מביאים לכם את ההסבר המלא איך להשתלט על הרעב בבוקר, איך לפתוח את הבוקר בצורה הטובה ביותר גם למסה וגם לירידה במשקל, הכל בכתבה
11 יולי 2019

הבעיה היא  שרוב האנשים מוותרים עליה ומתחילים את היום שלהם עם קפה בלבד בלי כלום,
מתוך זה שהם "לא מסוגלים להכניס כלום לפה על הבוקר" או מתוך מחשבה שאם לא יאכלו הם ירדו ככה במשקל.. הצחקתם אותנו.
ארוחת בוקר, או באנגלית BREAKFAST היא ארוחה השוברת את הצום,
(BREAK FAST= לשבור צום) שעברנו ממוצע של 6-8 שעות שינה.

ארוחת בוקר, מה היא נותנת?

  1. ארוחת הבוקר משפרת את הריכוז ומגבירה את יכולת פתירת הבעיות לא רק לילדים בבית הספר אלא גם למבוגרים בעבודה.
  2. בניגוד למה שחושבים, ארוחת הבוקר לא "פותחת את התיאבון".
    ארוחת בוקר דווקא מונעת רעב חזק ופתאומי ובכך מקטינה את הסיכוי לאכילה עודפת ובלתי נשלטת של חטיפים בהמשך היום, וזה נחקר מדעית.
    אנשים שאוכלים ארוחת בוקר אוכלים פחות קלוריות במשך היום, כך שקל להם יותר לשמור על המשקל.
  3. לארוחת הבוקר יש השפעה טובה גם על הלב.
    לאנשים שאוכלים ארוחת בוקר, במיוחד ארוחה עשירה בדגנים מלאים, יש רמות כולסטרול ואינסולין נמוכות יותר.

ארוחת בוקר

מה כדאי לאכול בבוקר?

פחמימות מורכבות, חלבונים ושומנים בריאים, לדוגמא:

  • דגני בוקר ללא סוכר עם חלב.
  • סנדוויץ' עם גבינה וחביתה (אפשר גם עם טחינה או אבוקדו).
  • יוגורט עם גרנולה.
  • שייק פירות.
  • שייק חלבון.
  • שיבולת שועל עם יוגורט ושקדים.

למתאמני הבוקר שבנינו

אין לכם מה לדאוג.
ארוחה בסדר גודל שתיארתי קודם לא תהיה השפעה שלילית על האימון.
להפך, הארוחה תספק לכם את מנת האנרגיה שדרושה לכם על מנת להתאמן ולהגיע לתוצאות מבלי להרגיש תשישות בזמן האימון או אחריו.
נסו לאכול יוגורט עם גרנולה לפני האימון, ואחריו לאכול סנדוויץ עם גבינה בחביתה
והנה, עטפתם את הבוקר שלכם בתזונה בריאה ונתתם לגוף שלכם את מה שהוא צריך בשביל להתחיל את היום כמו צריך, אז בוקר טוב לכולם.


מחפשים תוכנית אימונים ותפריט תזונה לחיטוב? היכנסו עכשיו >>


מקורות:

CLALIT

אודות הכותב
מהמאמנים והכותבים הוותיקים שלנו. איפה תראו אותו ב6 בבוקר? כנראה שבמכון, וכנראה גם שב18 בערב. אדם שחי ונושם כושר תזונה ואורח חיים בריא.