המנטלי
מוטיבציה

ממש לא רק שרירים: הקשר בין הכוח הפיזי לכוח המנטלי

כולנו יודעים שריצה באופן קבוע מורידה לחץ דם, מפחיתה סיכוי למחלות ובעלת רווחים בריאותיים רבים. אבל מה לגבי תחומים אחרים בחיים? האם ריצה יכולה לשפר את הרגשות שלי, ואיך קשור הרמת משקולות לחיוך שלי? כיצד העשייה בתחום הכושר יכולה להשפיע על האושר שלי?
11 נובמבר 2018

הכוח המנטלי יעלה את הכוח הפיזי, והרבה

מחקרים רבים בתחומי הכושר הגופני מצביעים על קשר הדוק בין המצב הפיזי של הגוף למצב המנטלי שלנו! הצורה שבה אנו משתמשים בגוף שלנו משפיעה בצורה ישירה על איך אנו חושבים, מרגישים וחווים את העולם.
אנחנו בוואן בודי – אתר הכושר של ישראל ריכזנו לכם את היתרונות המנטליים בעשייה של פעילות גופנית ואיך זה יתרום לאופי שלכם:

  1. אימונים מעלים ומשפרים את הביטחון העצמי
    זה ברור, כולם רואים את זה, חבר שלך מתחיל להרים משקולות תוך זמן מה רואים עליו שינוי אדיר בפן האישי, בעבודה, עם החברים, במשפחה.
    תחושת המסוגלות שבאה בחדר הכושר יוצאת תוך רגע לחיי היום יום. כל הישג שאתה חוגג בחדר הכושר מבהיר לנו שאנו מסוגלים לעשות דברים שלא דמיינו שאנו מסוגלים לעשות.
  2. הערכה ודימוי עצמי
    זה פן אחר של בטחון עצמי. כתוצאה מתחושת המסוגלות שהתגברה, אימון לאחר אימון, אנו מגיעים להישגים שלא תיארנו לעצמנו שאפשריים עבורנו. אנו פורצים גבולות אישיים שפעם היו קירות בטון מנטליים, ובתוך זמן קצר מאוד אנו מתחילים להעריך את עצמנו הרבה יותר!
    הערכה עצמית היא דבר מאוד חשוב. תחשבו על זה, האם אתם בטוחים שאתם לא מספיקים, לא מסוגלים לעשות משהו, מה הסיכוי שתצליחו לעשות אותו? ככול שהזמן יעבור ואיתו גם האימונים אנו נבין שאנו מסוגלים להכל ולא תהיה מחשבה בה אנו לא מסוגלים לעשות משהו. מחשבה יוצרת מציאות!
  3. אושר ומצב רוח
    כן, אושר. המילה הגדולה הזאת שהמומחים לא מפסיקים לדבר עליה.
    בעת פעילות גופנית מאומצת הגוף משחרר הורמונים הנקראים אנדורפינים, הורמונים אלו ידועים בתרומה שלהם לשיכוך כאבים ולשיפור מצב הרוח.
    כל מתאמן מכיר את ההרגשה שאחרי אימון, הגוף קליל, הראש נקי מדאגות וההרגשה תמיד יותר טובה. אי אפשר לסיים אימון בדיכאון, לא משנה כמה נתאמץ! אושר הוא תוצר לוואי מדהים של פעילות גופנית.
  4. נטרול תחושת ההחמצה
    כולנו יודעים על מה מדובר. אין תחושה יותר קשה לאדם הישגי מאשר חוסר מיצוי פוטנציאל. כאשר לא עשינו משהו שרצינו, כמו אימון למשל, תחושת ההחמצה תהיה כואבת וקשה יותר מכל אימון אליו היינו הולכים. נצלו את היום ואל תחמיצו דבר שרציתם לעשות.

והמתח נפשי, מה איתו?
מתח נפשי נוצר כתוצאה מההבנה של איפה אנחנו נמצאים, איפה אנחנו יכולים להיות והעובדה שאנחנו לא שם, איך זה קשור לפעילות גופנית?
אחד היתרונות הגדולים של פעילות גופנית היא תחושת ההישגיות שדיברנו עליה קודם. אנו מרגישים בכל הגוף את תחושת ההתקדמות, התחושה שאנחנו מתקדמים, אנחנו במקום טוב יותר מהאימון הקודם. התחושה שנתנו את הכי טוב שיש בנו. ההרגשה שהפוטנציאל שלנו מנוצל! תחושה זו מתרגמת את עצמה לחיינו בדרכים רבות כשאחת הדרכים הבולטות היא הפגת מתח נפשי!

מבלי לדבר על כל היתרונות הפיזיים שיש ביציאה לריצה, בהרמת משקולות, או כל אימון אחר, מי היה רוצה מנגנון פשוט שבעזרתו אפשר להשיג הערכה עצמית, בטחון עצמי, דימוי עצמי יותר גבוה? יותר אושר? יותר פוטנציאל ממוצה? כולנו רוצים, וזה אפשרי.
וואן בודי – אתר הכושר של ישראל מלווה אתכם לאורך כל הדרך עד לגוף מטרה שלך, שיביא לך הרבה מעבר לגוף מושך.

אהבתם את הכתבה? כתבו לנו עכשיו בתגובות בתחתית הכתבה..

אודות הכותב
וואן בודי - אתר הכושר של ישראל: יוצרים לישראלים בית חם ומקצועי לכל תחום הכושר, תזונה נכונה ואורח חיים בריא על ידי תוכן איכותי, מקצועי, צעיר ומעניין.