יוגה: איך להתחיל תרגול?

יוגה ידועה כתרגול של תנוחות (אסאנות) בסנכרון עם נשימה. אבל זה הרבה יותר מזה. מהי יוגה ואיך מתחילים? כל התשובות כאן!

יוגה

יוגה: איך להתחיל תרגול?

יוגה ידועה כתרגול של תנוחות (אסאנות) בסנכרון עם נשימה. אבל זה הרבה יותר מזה. קשה לי להגדיר את היוגה כ"ספורט". זה כלי. כלי לתזוזה. כלי לשינוי. כלי לפיתוח. זה נוצר מלפני אלפי שנים מהדמעות של אנשים. לחיים טובים יותר. היום, בעולם המערבי תרגול היוגה נפוץ מאוד ואנחנו רואים המון ברשתות פעילות רבה ומרשימה ביותר. אבל מה שפחות אנחנו רואים זה איך התרגולים האלו משפיעים לנו על התודעה.

מהי יוגה?

יש קשר ישיר בין הגוף והנפש ועל כן ניתן לומר גופנפש כמילה אחת. כשנדאג לגוף שלנו נדאג לנפש. כשנדאג לנפש שלנו הגוף ירגיש. הגוף הוא כמו מפה אוטוביוגרפית שמספרת עלינו. מי שאנחנו. מה שאנחנו חווים. וכל מה שחווינו כל החיים מהרגע שנולדנו. וברגע שאנחנו מטפלים בגוף שלנו בדרך הזו של תרגול, אסאנות הנפש שלנו בריאה יותר, ודברים מתחילים לזוז בחיים שלנו.

למי זה מתאים?

תרגול היוגה מיועד לכל מי שמרגיש שהוא רוצה שינוי בחיים. לא משנה מה הגיל. לא משנה מה היכולות הפיזיות. לא משנה האם המתרגל גמיש. לא נדרש להיות גמיש בשביל לתרגל יוגה. זה מגיע מעצמו. אז אם לא תרגלתם מעולם, כנראה שההתחלה תהיה מעט קשה. התנוחות היוגיות לא טריוויאליות. והגוף זקוק למעט זמן בשביל להתרגל.
יותר מזה, הגוף זקוק למעט זמן בשביל להבין איפה האסאנה (התנוחה) במיקום הנכון. איפה זה מרגיש נוח ולא מתאמץ. וכשהגוף מבין- המתרגל יכול לשהות זמן ממושך בתנוחה ללא מאמץ תוך כדי התכנסות של כל החושים. ברגע כזה המתרגל מגיע למצב מדיטטיבי.

האם תרגול יוגה יעזור לנו להתחטב?

חשוב לתרגל לפחות פעמיים בשבוע. על מנת לאפשר לגוף להתרגל ולזכור את התנוחות. המון שואלים האם התרגול מחטב או מוריד במשקל. אני לא חושבת שזו המטרה של תרגול היוגה. אבל אם נתרגל בקביעות ולאורך זמן נראה שהגוף מתעצב לו אט אט. בסבלנות. ובהתמסרות. כאשר נקדיש זמן. נעלה על המזרן ונתחיל להתמסר זה יקרה מבלי שנשים לב.

מהם סוגי היוגה?

ישנם הרבה סוגים שונים. בעולם המערבי היוגה הנפוצה ביותר היא האשטנגה ויניאסה.
אז אעשה סדר. שיטת אשטנגה יוגה היא שיטה של סדרות יוגה קבועות. בכל סדרה תמיד יהיו את אותן התנוחות. השהייה ממושכת בכל תנוחה כ-5 נשימות. התרגול לא מגוון משום שתמיד מתרגלים את אותן את התנוחות.
התרגול מחזק מאוד את הגוף. אלה תרגולים קשים. השהייה הממושכת מאתגרת ביותר.
על בסיס התנוחות האלו נוצרה שיטת הויניאסה. שזו שיטה המבוססת על המעברים בין תנוחה לתנוחה. אם באשטנגה היינו מתרגלים אסאנה אחת בצד אחד ולאחר מכן אותה האסאנה בצד השני, בשיטת הויניאסה זה לא כך.
יהיה רצף של אסאנות ומעברים ביניהן בצד אחד ואז כנל לצד השני. יותר כמו כוריאוגרפיה. כמו ריקוד.

ברכות השמש: בטוח שמעת עליהן

ישנו רצף נפוץ והוא ברכות השמש. בברכות השמש יש מספר אסאנות(קבועות). בתרגול אשטנגה תמיד מתחילים מתרגול של ברכות השמש ובאשטנגה ויניאסה התרגול יכלול לרוב ברכות שמש.

יין יוגה: התרגול הארוך ביותר?

תרגול יוגה נוסף ושונה הוא היין. ההיפך מהאשטנגה ומהאשטנגה ויניאסה שאלו תרגולים דינאמיים ביותר.
תרגול של שהייה ארוכה בתנוחות בעזרת אביזרים.השהייה בכל תנוחה היא בין 3 ל5 דקות. הזמן הארוך בכל תנוחה מאפשר הרפיה עמוקה ולאורך התרגול הגוף נפתח בהדרגתיות. זה ייחודי בכך שמתבקשים להירגע לתוך היציבה, מה שמאפשר לגוף להתרכך ולהשתחרר באופן טבעי מבלי לדחוף או להתאמץ. זהו תרגול הרפיה מדיטטבי להגמשת הגוף והמיינד. יש מתרגלים שסוג תרגול כזה בלבד יתאים להם. אבל לרוב, התרגול הזה יתאים כתוספת לתרגולים הדינאמיים. גם לספורטאים תרגול כזה אפקטיבי ביותר לשם התארכות לאחר כיווץ בפעילויות אשר מכווצות את השרירים.

לסיכום

התרגול מתאים לכולם. הוא זה שמחבר בין הגוף ולנפש ובהחלט חיוני לגוף האדם.
יש מגוון רחב של סוגי תרגול, מהקל ועד להכי קשה. ממתחילים למתקדמים. חשוב בתרגול למצוא את האיזון ברמת התרגול. והכי חשוב, להתרכז בעצמינו.

מוצר זה עשוי לעניין אותך:

מה חשבת על הכתבה?

375 אהבו
Upvote Downvote

אודות הכתב שני שוייצר

חיה ונושמת יוגה כל יום כל היום

איך לבנות מנה מנצחת

איך לבנות מנה מנצחת | המדריך המלא

במבה חלבון

הצרכנייה: במבה חלבון בייק פרו עם 21 גרם חלבון!