גיינר: כל מה שרצית וצריך לדעת על תוסף התזונה

תוספי תזונה קיבלו את מקומם המכובד בתעשיית הכושר, אחד מהם הוא הגיינר. כל מה שרציתם לדעת על התוסף המושלם לעלייה במסת שריר, בכתבה הבאה
פורסם: 11/06/19 זמן קריאה: 4.5 דק’

גיינר: תוסף לעלייה במסה

אז החלטתם להעלות מסה, וכל אימון שאתם עושים אתם מרגישים את השריר גדל ב- 2 ס”מ.
הבעיה שאימונים בלבד לא יספקו לכם את התוצאות הרצויות ואתם משלבים בתוכם גם תזונה נכונה, קבלו את תוסף התזונה שנותן שם אחר למושג “אימון עליית מסת שריר”
צריכת גיינר כתוסף תזונה בצורה הנכונה יכולה להביא אתכם לשינוי משמעותי ולתוצאות טובות יותר, בואו נבין קודם איך למה וכמה.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ONEBODY אתר הכושר של ישראל (@onebody.co.il) on

בקטנה על בניית מסת שריר

הליך עליית מסת שריר או בשפה עממית יותר “מסה” הוא הליך בוא נרצה להעלות את מסת השריר עם שימור או עלייה מאוד מינימלית של אחוז שומן.
כדי להעלות מסת שריר עלינו להיות בדבר שנקרא מאזן קלורי חיובי, מה זה?
מצב בוא אנו מכניסים יותר קלוריות מכמה שאנחנו שורפים.

ההבדל בין אבקת חלבון רגילה ל”גיינר”

גיינר היינו כביכול אידאלי לבניית שריר או הוספה של קלוריות לתפריט לצורך עלייה במשקל.
גיינר לרוב מחולק ל- 75%  פחמימות ו- 25% חלבון (תלוי ביחס חלבון פחמימה במוצר).
נצרוך אותם לרוב הארוחה / לפני או אחרי אימון / ארוחת ביניים.
בשונה ממנו, אבקת חלבון רגילה, תלוי בסוג (איזו, קזאין וכו’) תכיל ברובה חלבון ותכלול בתוכה כל מיני תוספים שונים כגון קראטין, בטא אלאנין וכו’.

תפריט חיטוב לגברים ששוקלים כ-60 ק"ג

אז למי מומלץ לצרוך גיינר?

  1. מי שנמצא בהליך של עלייה במסת שריר
    מאחר ובגיינר יש 650-1000 קלוריות, לאנשים שבחיטוב פחות עדיף לצרוך תוסף זה (לצורך השוואה באבקת חלבון יש באזור ה130 קלוריות).
    מאחר ועלול להיות קשה לנו להגיע לכמות הקלוריות שדורש מסה, הגיינר נותן לנו את הבוסט שחסר לנו.
  2. חיילים
    חייל בשירות קרבי יכול להגיע למצבים בשטח שאין לו יותר מידי אוכל טוב והוא ניזון מטונה ופרוסות לחם לבן של מנות קרב.
    לכן צריכת גיינר כתוסף תזונה יועיל בכך שהוא משלים את מה שחסר לאותו חייל או חיילת.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ONEBODY אתר הכושר של ישראל (@onebody.co.il) on

איך משתמשים בגיינר וכמה לקחת?

ניתן לצרוך גיינר כשעה לפני אימון או ישר אחרי אימון.
בנוסף ניתן לצרוך אותו בין ארוחות, מה שחשוב לזכור זה שיש להקפיד על אימונים ואת הערך הקלורי העצום שהוא מכיל.

“במידה ואני לא מצליח לצרוך מספיק קלוריות לקחת גיינר או אבקת חלבון?”

אז במידה ואתם מחפשים משהו שימלא לכם את כמות הקלוריות שאתם צורכים לכו על הגיינר.
במידה ואתם צריכים משהו שיעזור לכם לצרוך את כמות החלבון היומית שלכם לכו על אבקת חלבון.

גיינר חסרונות

  1. לא מומלץ לשימוש על ידי אנשים שרגישים ללקטוז מאחר והגיינר נעשה על בסיס חלבון ״ויי״ (ישנם תחליפים אך הם יקרים יותר).
  2. תופעת לוואי נוספת היא אינסומניה.
  3. ישנם מספר מחקרים רפואיים אשר טוענים ששימוש בגיינר לאורך זמן רב עלול לפגוע בכליות.
  4. חלק מהגיינר קשים לבליעה (טעמים/מרקם).

גיינר יתרונות

  • יכול לעזור לכם להעלות משקל במהירות.
  • הרבה מהאבקות הללו בדרך כלל מכילות בפנים חומצות אמינו.
  • יותר אנרגיה במהלך האימונים מאחר והאבקה מכילה המון פחמימות ושומן (יותר פחמימות משומן).

האם זה שווה את זה?

זה באמת עניין של לשאול את עצמכם שאלה מאוד פשוטה, ״האם אני מצליח לצרוך את כמות הקלורית היומית הדרושה לי או לא?״
במידה והתשובה היא כן, ואתם מצליחים לצרוך באופן טבעי ויום יומי אז אין לכם צורך בגיינר, אתם כבר מעכשיו נותנים לגופכם את כל מה שהוא צריך על מנת לגדול.
תמיד נעדיף לצרוך את מה שגופנו צריך דרך אוכל אמיתי ולא דרך תחליפים.

במידה והתשובה היא לא, אז השימוש בגיינר הוא ללא ספק דרך מעולה נוחה ויעילה לגשר על פערי הקלוריות שיש לכם.

וזכרו, למה לשדרג את הטלפון אם אפשר לשדרג את גופכם?


מקורות:

  1. QUORA
  2. TAKEFITNESS
אודות הכותב
מאמן כמעט כל יום וכמעט כל היום, וכשלא מאמן כותב על המסקנות שעולות מתוך כך, כי כשאתה מאמין שאימון הוא זכות יומיומית, איך אפשר שלא להתאהב בעולם הזה, גם כמאמן וגם כמתאמן. ובתוך כל זה עוד מצליח להיות סטודנט לפיזיותרפיה.
עוד כתבות שיעניינו אותך