אישה צעירה בחדר כושר עם טופ מחזיקה משקולת ביד ימין ונשענת קדימה על מדרגה
אימונים

תזונה ואימונים בזמן מחזור

מחזור, נושא חיי כולנו. תמיד נודה לו שמגיע ואז נחכה שיגמר, אבל למה זה חייב להיות כל כך מסובך ובעייתי, ואיך נתמודד עם זה באימון?
14 ינואר 2020

אז זה לא חייב האמת, כי אם נקשיב לגוף שלנו, גם בזמן מחזור, נוכל להתמודד עם הכל בצורה מושלמת.
סך הכל, לכל אחת ואחת מאיתנו מחזור חודשי אינדיבידואלי.
סימפטומים שונים שהגוף מתריע בין אם לפני, אחרי או בזמן המחזור עצמו.
או כאלו שבכלל אין להן את כל זה וזוכות לשקט בזמן המחזור (מקנאה בהן) הכל עניין של איזון בגוף עד לזמן המחזור החודשי.
זאת אומרת שצריך סך הכל להבין ולהקשיב לגוף ולצרכים שדורש ובכך נקל על עצמנו באימון, ביומיום ובמיוחד בזמן המחזור, נסביר.

חצי תמונה ימין יש צלחת עם 2 חתיכות סלמון ובצד שמאל אישה עם טופ מחזיקה קטלבל

איך התזונה קשורה בזמן מחזור

לתזונה קשר מאוד ישיר לאיך יעבור עלינו היום, הלילה ובכך גם המחזור.
הכל עניין הורמונלי, ויטמינים ומינרלים, ואיך אנו צורכים אותם.
מה שניתן לגוף ונכון לו יניב לנו שקט וחיוכים, ואם לא ניתן לו את מה שמבקש או נחסיר ונתעלם אז יגיב בכאבי בטן, עייפות וכדומה.
כל זה בעקבות העובדה שהגוף מנהל קשר מאוד הדוק עם התאים והאיברים שלו כדי שתהיה פעילות הורמונלית תקינה.
לא לפחד לאכול (רק לא לגעת בארון שהכנתן עוד מבעוד מועד, מלכודת דבש) אלא לאכול כל שעתיים וחצי לפי צריכה נכונה ומאזן הורמונלי.

המתוק זה האתגר

הצורך העז למתוק, התאווה הזו שלא פוסקת מראה סך הכל על ירידה ברמת הסוכר! זה מלווה בעצבים, כעס בלבול וחוסר ריכוז.
ישנו הורמון הנקרא סרטונין, שהוא שאחראי על ההרגשה הטובה לאחר אכילת משהו שהגוף ממש חשק בו כגון תאווה לשוקולד. ואז המצב רוח שלנו מתרומם.
הבעיה היא שהתחושה הזו מגיעה וחולפת אך הקלוריות שצרכנו נשארות.

בראוניז שוקולד מחולק לריבועים

אז מי שיודעת שעוד לפני המחזור הגוף מתחיל להתריע, יודעת שאפשר לעזור לגוף במציאת האיזון להקלה בזמן המחזור.
אפשר לאכול, כמובן בהתאם לתפריט תזונה בכדי שלא לאבד את האיזון בגוף.

בא לך מלוח?

אחלה! תאכלי קצת מה שאת אוהבת אבל תמעיטי בכמות ושימי על יד ירקות בכמות חופשית וקצת חלבון שיתאים וישלים את החסר ובכך לא תרגישי רע עם עצמך.

בא לך מתוק?

בכיף! תחליפי את השוקולד בפרי! יכול להיות גם פרי יבש, קצת יותר משעמם אבל מה שבטוח זה יוריד לך מהמצפון כי לפחות זה סוכר טבעי שיעשה את העבודה נכונה.
תשתי הרבה מים ואם לא טעים לך, שימי בפנים נענע שיהיה לך כיף לשתות.
ולגבי קפה, יש דיונים חוזרים לגבי זה.
אישית, לא מצאתי סיבה לאם כן או לא, זה אינדיבידואלי. אני אישית כן שותה אבל כמו כל יום רגיל, אני שותה כוס מים לפני ועוד אחת אחרי, כמו שאמרתי, אינדיבידואלי.

רוצים לקבל את onebody למייל? הרשמו לניוזלטר שלנו

מה לגבי האימון?

כל סוג של אימון יעשה טוב. הליכה, משקולות, גם וגם.
זה ממריץ את מחזור הדם, מרחיב את כלי הדם ובכך הגוף חם ומקל על כאבים ואי הנוחות. משחרר לחץ נפשי.
המחזור זה תהליך טבעי של הגוף הנשי, משהו שנכון לנו מעצם הבריאה. אם נצליח להבין ולהקשיב לגוף נדע להקל עליו למעננו.
תמיד מומלץ להיעזר במומחים לתזונה נכונה ולהדרכת אימונים נכונה, מניסיון.

חסר לך תכנית אימון טובה במכון כושר? הכנו לך תכנית אימון מושלמת לנשים עם דגש בדיוק על מה שאת אוהבת

אודות הכותב
מאמנת, מתאמנת ועוד מוצאת זמן להכין אנשים ואת עצמה לתחרויות במה. אימון זה דרך חיים אצלה, ואיזה כיף זה שדבר כל כך מדהים משתרש אצלך כדרך קבע.