9 מקורות חלבון שלא חלמתם עליהם

9 מקורות חלבון שלא חלמתם עליהם: חסר לכם חלבון ליום יום? נמאססססס לעם מחזה העוף היבש הזה? התזונאי יוצא לכם על החיים כל צ'יפס קטן שאכלתם? אז נגמרו הלילות הקשים עם הדמעות

9 מקורות חלבון שלא חלמתם עליהם

9 מקורות חלבון שלא חלמתם עליהם

9 מקורות חלבון שלא חלמתם עליהם: חסר לכם חלבון ליום יום? נמאססססס לעם מחזה העוף היבש הזה? התזונאי יוצא לכם על החיים כל צ'יפס קטן שאכלתם? אז נגמרו הלילות הקשים עם הדמעות. הכנו לכם 9 מקורות חלבון שיתנו לכם השלמה ואולי אפילו יהפכו למקור חלבון עיקרי בשבילכם. כל אחד וטעמו.

חלבון הוא רכיב עיקרי בכל מה שקשור לבניית שריר ותפקוד של הגוף. ללא חלבון לא נוכל להתקיים. זה לא אומר שפחמימה לא חשובה. פחמימה היא מקור האנרגיה העיקרי שלנו. ועל מנת שהגוף יוכל לקחת את החלבון שאנחנו אוכלים ולבצע איתו פעולות חיוניות אנחנו חייבים ל"תדלק" אתו בפחמימות. אבל איך אפשר לאכול 120-150 גר' חלבון ביום? אז זהו שזה מאוד פשוט שמכירים עוד מקורות נוספים שעליהם אפשר להישען. 

מקורות לחלבון חשובים: כל אחד חייב להכיר

  1. טופו – טופו, שמעתם עליו. אבל ראיתם אותו? חפשו אותו בחנויות הטבע עדיף כמה שיותר אורגני.
    ב-100 גרם טופו (תלוי באופן הבישול) יש כ- 8-14 גר' חלבון.
  2. אדממה (פולי סויה) – באדממה יש חומצות אמינו חיוניות לגופנו, בנוסף זה אחלה של חטיף. מומלץ לאכול ללא מלח אחרת הוא יספח את כל הנוזלים איתו. עדיף עם מעט לימון.
    ב-100 גרם אדממה מורתח ללא מלח יש כ14-16 גר' חלבון אחרי הרתחה
  3. בוטנים- דווקא על בוטנים אנשים לא חושבים. בוטנים זה חטיף נהדר שיכול להחליף נשנושים בין ארוחות. כן זה כולל במבה. ב-100 גרם בוטנים יש כ- 24-26 גרם חלבון.
  4. גבינת מוצרלה – גבינת מוצרלה דלת שומן היא אחת מהגבינות אשר מכילה כמות גבוהה מאוד של חלבון ביחס לכמות. ב-100 גרם גבינת מוצרלה דלת שומן יש כ- 30-32 גרם חלבון.<9 מקורות חלבון שלא חלמתם עליהם
  5. יוגורט – יוגורטים אפשר למצוא המון היום. זה אחלה דרך לצרוך חלבון ב"על הדרך". נסו יוגורטים לא מתוקים וכמה שיותר טבעיים. ב-100 גר' יוגורט יש כ- 10-12 גר' חלבון
  6. שעועית (שחורה) – על שעועית אין מה להוסיף. רק נגיד שעל טעם ועל ריח אין מה להתווכח.
    ב-100 גרם שעועית יש כ- 7 גר' חלבון לפני בישול
  7. זרעי צ'יה – זרעי צי'ה עשירים באומג'ה 3 וסיבים תזונתיים. הם אחלה השלמת הכנסה של חלבון.
    אפשר לנשנש ולהוסיף לכל מיני שיקיים. ב-100 גר' יש כ- 19-21 גר' חלבון וכ- 42-40 גר' פחמימה שבעיקר מורכבת מסיבים תזונתיים.
  8. גרעיני חמנייה (ללא מלח) – לא רק בכדורגל אפשר גם ביום יום. גרעיני חמנייה נמצאו כמכילים חלבון שיכול לתת לנו השלמה ואולי גם ריפוי בעיסוק על הדרך. ב-100 גר' גרעיני חמנייה יש כ -17-12 גר' חלבון
  9. קינואה (אדומה אורגנית)- קינואה למעשה הוא מקור חלבון נפלא. מכיוון והוא אוחז ב9 חומצות אמינו חיוניות שניתן להשיג רק דרך האוכל. לצערנו הגוף אינו מייצר אותן והן אבני בנייה חשובות בכל התהליכים של הגוף. ב-100 גר' קינואה (אדומה אוראגנית) יש כ- 15-19 גר' חלבון

***תמיד תזכרו שהערכים התזונתיים משתנים בהתאם לכל דבר שתעשו עם המוצר הגולמי. תרתיחו, תבשלו, תאפו תטבלו וזה ישנה את ה ערכים לכן חשוב לזכור לאכול את האכול כמה שיותר גולמי וקרוב לטבע.

לסיכום

אחרי שנים של תזונה אני יכול להעיד שזה עניין של הרגל. כל הנושא של טעם זה דבר נרכש לדעתי האישית. ואוכל זה הכלי חזק להשיג מראה מסוים. אם אתם לא משתמשים בכלי הזה, כנראה שאתם סנדלרים יחפים. נסו את המקורות שהזכרנו למעלה ואולי זה יביא לכם את השינוי המיוחל. 

בהצלחה ו….בתאבון

האם אהבת את הכתבה?

364 אהבו
Upvote Downvote

מאת ONEBODY.CO.IL

וואן בודי - אתר הכושר של ישראל: יוצרים לישראלים בית חם ומקצועי לכל תחום הכושר, תזונה נכונה ואורח חיים בריא על ידי תוכן איכותי, מקצועי, צעיר ומעניין.

איך להיות מוכן לקיץ

איך להיות מוכן לקיץ: עושים סדר

מחשבון קלוריות – הדרך שלך לחשב מדדים

מחשבון קלוריות – הדרך שלך לחשב מדדים