אימוני מזחלת: בניית שריר, שריפת אחוזי שומן

אימון באמצעות מזחלת היא כלי מגוון מאד עם הרבה יתרונות ולא רק זה, התוצאות שניתן להפיק ממנה בזמן קצר הן מדהימות. המזחלת יכולה לשמש לפתח כוח פיזי וכוח מתפרץ, להעלות מסת שריר ולצמצם אחוזי שומן. כל הפרטים על אימון מזחלת בכתבה הזאת
פורסם: 07/10/19 זמן קריאה: 4 דק’

אימון מזחלת, למה זה טוב?

המזחלת יעילה בכך שהיא מחקה את המכניקה של הריצה בהקשר של פלג הגוף התחתון, רק עם פחות שחיקה על הגוף שריצה גורמת.
בניגוד לציוד אחר, המזחלת היא כלי מגוון שמאפשר לך להתאמן במספר צורות והכל תלוי במנח הגוף שלך ביחס אל המזחלת.
מדובר בכלי מגוון ביותר שגם נוח יותר ופחות שוחק מאביזרים אחרים בנמצא. המזחלת צריכה להיות חלק מכל תוכנית כושר שמכבדת את עצמה.

היתרונות המדהימים של אימון מזחלת

  1. זמן התאוששות מהיר עם סיכון נמוך לפציעה
    סוג העבודה שלנו עם המזחלת גורם לשחיקה נמוכה של הגוף ואי לכך זמן ההתאוששות קצר יותר.
    מה שאומר שנפח האימון עם מזחלת יכול להיות גדול יותר ותדירות האימונים עם המזחלת יכולה להיות גבוהה יותר.
    כל זה נותן יתרון למשל לאימונים של ספורטאים מקצועיים, כי זה מאפשר להם להתאמן בעצימות גבוהה יותר במהלך העונה שלהם.
    אימון מזחלת לגוף חזק
  2. הפשטות שיש בביצוע אימון מזחלת
    עקומת הלימוד של השימוש במזחלת היא בטלה בשישים לעומת אביזרים אחרים, יש כמה קווים מנחים בסיסים לשימוש במזחלת אך הרוב די ברור מאליו.
    מה שאומר שהמזחלת מתאימה לכל רמת כושר מה שמאפשר להגיע לתוצאות מהר יותר.
    אימון מזחלת, פשוט ויעיל
  3. אימון מזחלת מחטב
    זהו כלי מצוין לצמצום אחוזי שומן ולהעלות מסת שריר, שזה בעצם תהליך החיטוב הרצוי.
    בגלל כל האפשרויות המגולמות בכלי הזה, העבודה המטבולית היא גבוהה.
  4. שיפור החוזק הכוח המתפרץ והמהירות
    פיזיקה פשוטה. אפשר להתחזק במשיכה או דחיפת מזחלת ככל שנוסיף עליה משקל.
    עבור הכוח המתפרץ והמהירות, מאוד פשוט, ככל שהמשקל על המזחלת עולה והזמן שלוקח לנו לכסות מרחק נתון מתקצר אזי נשפר את המהירות והכוח המתפרץ.
    למזחלת בניגוד לציוד אחר יש השלכה ישירה לריצה בייחוד לספרינטים, לא כמו בריצה שם אפשר לזייף, במזחלת אין אפשרות.
    אם לא נשמור על טכניקה נכונה המזחלת לא תזוז, מה שעוזר לך לגייס דפוס תנועה נכון יותר בריצה ויחזק את השרירים הקשורים ישירות לריצה בייחוד אלו ברגליים וסביב כף הרגל והמפרקים התחתונים.
    אימון מזחלת לכוח מתפרץ
  5. סיבולת מעולה וספציפית לענפי ספורט
    לא מעט ענפיי ספורט הם אנאבולים במהותם, והמזחלת עוזרת לשפר את זה בכך שאפשר לבצע איתה ספרינטים קצרים ועצימים עם עומס.
    אפשר גם לשפר את הסיבולת האירובית, אם נבצע עבודה ארוכה יותר או מקטעים קצרים רבים עם זמני מנוחה קצרים ביניהם. כל זה בידידותיות רבה למפרקים בניגוד לריצה.
  6. גיוון בדפוסי תנועה
    לדחוף ולמשוך, לנוע קדימה ואחורה, לנוע זקופים או כפופים וגם לצדדים אפשר. בקיצור אין גבול לאפשרויות הגיוון עם המזחלת.
  7. שימור מפציעות
    בעבודה עם מזחלת יש עבודה ישירה על החוזק והיציבות של כל הגוף.
    התנועה המתמשכת תחת עומס יחד עם חיקוי דפוסי תנועה טבעיים של הליכה וריצה מחזקים את הגפיים התחתונות ושומרים מפני פציעות נפוצות הקורות ללא הכנה מראש כאשר רצים, או קופצים ומשנים כיוון.

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:

איך נשתמש במזחלת? הנה 3 החוקים

  1. אחיזה
    יש לאחוז את המזחלת חזק ובנחישות, אפשר להחזיק גבוה או נמוך.
  2. מיקום כפות הרגליים
    מיקום כפות הרגליים, יהיה זהה למיקום הרגליים שלך בזמן ריצה.
    יש להקפיד לדחוף קדימה עם החלק הקדמי של כף הרגל ושכל האצבעות באות במגע עם הקרקע, מה שיספק לך בסיס יציב יותר שייתן לך את היכולת להפיק יותר כוח.
  3. הגוף ביחס למזחלת
    כאשר הידיים על המזחלת, עלייך לוודא שכל הגוף הוא קו ישר אחד מקצה הראש ועד הרגל במנח כמה שיותר טבעי כאשר פלג הגוף העליון והאגן פונים קדימה והברכיים בקו הרגל ולא בורחות לצדדים.

איך לשלב אימון מזחלת בתוכנית האימון שלך?

כמו שאמרנו קודם, אפשר לשלב את המזחלת בכל מיני דרכים בין אם לפתח חוזק או סיבולת וגם לנצל לעבודה על מסת שריר.

אודות הכותב
בעלים של בוקס Crossfit H Team מועדון לאימוני קרוספיט בחולון. אדם שנולד עם משקולת קטלבל, חי ונושם כושר ככלל וקרוספיט כפרט.
עוד כתבות שיעניינו אותך