למה אני לא יורד במשקל
דיאטה וירידה במשקל

למה אני לא יורד במשקל?

כתבה זו מיועדת לגברים אך גם לנשים שבן זוגם צריך להתחיל לזוז
15 דצמבר 2019

אז נכון,פעם היו לך קוביות, היית תלמיד בתיכון והיית הכי מהיר בבית ספר ואם היית ממשיך בכדורגל אז היום היית שחקן בין הטובים בארץ.
איפה אתה היום? כנראה בעבודה משרדית, התחלת לגדל כרס קטנטנה של החיים הטובים, שאתה עולה מדרגות אתה מתחיל להתנשף כאילו טיפסת הר ויוצא לך לשחק כדורגל פעם בחודש עם הח'ברה שאחרי חצי שעה של משחק כבר רבים מי יעמוד בשער מחוסר חמצן. בסוף אחרי הכל אתה מסתכל במראה ושואל "למה אני לא יורד במשקל?", הנה הסיבות והפתרונות:

4 סיבות למה אני לא יורד במשקל

1. אני חייב להתחיל לזוז

עם הגיל אנו זזים פחות במהלך היום, ופחות תזוזה משמע פחות שריפת קלוריות והבעיה היא שהליכה פעם בשבוע של חצי שעה לא תגרום לנו לרדת במשקל.
מה עושים? תגבירו את התנועה שלכם במהלך היום, שימו מטרה של 10,000 צעדים לפחות ביום ככה שלא נתחיל להתנוון עם השנים.
ותחליפו את ההליכה היחידה שלכם פעם בשבועיים ל- 2,3 הליכות בשבוע, עם האישה, עם הכלב, עם חבר, לא משנה עם מי העיקר שתזוזו.

2. יש לי בעיה בטעים

עם הזמן אנחנו הולכים ומתבגרים וככה גם קצב האירועים. היציאות והבילויים בסופי השבוע הופכים לבסיס כמעט יום יומי, ככה שיוצא לנו הרבה לאכול בחוץ, גם אם לא במתכוון וקשה לחמוק מכך.
מה עושים? קודם כל גם "לא" זו תשובה, דבר שני לא חייבים לצאת מהבית מורעבים ואז לזלול את כל הבא ליד. רצוי לאכול משהו אפילו קטן לפני היציאה מהבית וככה לא נתנפל על כל דבר שייפול לנו לידיים.
לרדת במשקל

3. לחץ לחץ לחץ לחץ

אנחנו חיים בתקופה מטורפת שמתאפיינת בלא מעט מצבי "סטרס" המשפיעים משמעותית על האיזון בגוף שלנו.
בחלק מהמקרים, מצבי הלחץ מתקשרים לעודף המטלות/ המשימות בעבודה ובמשפחה והצורך להיות יעילים (ומושלמים) כל הזמן.
בחלק מהמקרים מצבי הלחץ נוצרים כתוצאה מרגישות ודאגנות יתר בנוגע למצב הכלכלי/ הנפשי/ הבריאותי/ הביטחוני/ הזוגי שלא מאפשרים לנו להיות רגועים ושלווים כפי שהיינו רוצים.
עם זאת, כיום יותר ויותר מחקרים מדעיים מצביעים על הקשר הישיר שקיים בין אורח החיים התובעני והמלחיץ שדורש מאיתנו לעשות יותר משימות מכפי שאנו מסוגלים.

ריצה או הליכה

מה עושים?האמת שיש הרבה אפשרויות, רובן מאוד מוכרות כמו מדיטציה או ביצוע יוגה על בסיס קבוע. מה שהרבה לא ידועים שגם ריצה, הליכה או פעילות ספורטיבית מהנה היא גם מדיטטיבית (כמו מדיטציה).
פעילות גופנית משחררת אנדורפינים וגורמת לנו להרגיש הנאה ושמחה. מה עוד אפשר לעשות? לשבור את הדפוס.
אתם מרגישים בלחץ עכשיו בעבודה, שימו שיר שאתם אוהבים וצאו לסיבוב הליכה, אתם בבית ומרגישים מעט מועקה, צפו בסטנדאפ. בעצם תצאו מהדפוס שהייתם בו עד עכשיו ותשנו 'וייב'.

4. אבל אין לי זמן

די עם התירוץ הזה, לכולנו יש 24 שעות ביום ו7 ימים בשבוע. הכל עניין של סדר עדיפויות ובחירה שלנו איך ולמה אנחנו מקדישים הכי הרבה זמן ואנרגיה.
כך שאין מה להוסיף בנושא, יש לכם מטרה ,רוצו אליה, אין לכם זמן? תפנו זמן.
מוטיבציה גבוהה

5. גרעון

לא ,לא של הבנק חביבי ולא של המשק, גרעון קלורי. החלטת לעשות צעד והלכת לתזונאי,הוא ישב איתך על תפריט תזונה אשר מותאם אישית אלייך והתחלת "דיאטה".
גם שאנחנו חושבים שאנחנו הולכים פלס לפי התפריט, ברוב המקרים אנשים חורגים בחישוב הקלוריות שלהם עד כ-1000 קלוריות לכאן ולכאן.

ממה זה יכול לנבוע? לא אומדים את האוכל בצורה נכונה, "מנשנשים" בטענה ש"זה רק עוגייה" אבל עושים את זה על בסיס קבוע ועוד אופציות שונות.
מה עלינו לעשות? תפסיקו להיצמד לתפריט בצורה עיוורת ולחיות על הגרם.
גם אם תראו ירידה במשקל זה לא יחזיק יותר מידי זמן מעמד ואת ה-10 קילו שהורדתם בחודשיים, צר לי לבאס אתכם אבל כנראה שתעלו הכל בחזרה בשלושה חודשים שלאחר מכן +3-4 קילו נוספים.
תתחילו להבין כמה הגוף שלכם צריך ביום ותלמדו לכמת את מה שאתם מכניסים לפה לפי ערך קלורי –חלבון, פחמימה ושומנים ולעומת כמה שהוצאנו אתמול היום ומה איתנו מחר.
ואם החלטת בכל זאת ללכת לתזונאי, זה מעולה! אבל תלמד ותבין מה הוא עושה ולמה אתה אוכל כמו שאתה אוכל. המידע הזה הוא שיחזיק את המשקל שירדת כמו שהוא לאורך זמן.

אין נוסחאות פלא, בסופו של דבר זה הכל בגרעון קלורי ושריפת קלוריות מרובה, בלי דיאטות כאסח למיניהן ובלי חארטות.
זכרו שהתהליך לעיתים ארוך ומצריך התמדה וסבלנות אבל בהחלט שווה את זה.

אודות הכותב
יש את הכוח ללכת להתאמן ויש את הכוח באימון עצמו, מזל שלניר יש עודף משניהם. להנאתו תמצאו אותו מרים גלגלים של טרקטורים ודופק פטיש 5 קילו עליהם, כי יש אנשים שאימון זה לא רק משקולות.