בטטה ודג בתנור, כמה פשוט ככה טעים ומלא חלבון

כמה פעמים חזרת מאימון והיה בא לך משהו טעים ופשוט להכנה שעדין יכיל בתוכו את הערכים המתאימים לאחר אימון? וואן בודי מביאים לך מתכון פשוט וטעים המשלב בטטה ודג, חלבון ופחמימה במיוחד בשבילך
Halibut_Fish
פורסם: 02/11/18 זמן קריאה: 2 דק’

מתכון: בטטה ודג בתנור

לפניכם ארוחת ערב ממלכתית ומפנקת, מלאה בערכים טובים, גם חלבון, גם מנת פחמימה בריאה וטובה של בטטות. מומלץ מאוד אפילו למי שלא יודע לבשל ולאפות.
מדובר על מנה של דג אמנון או סלמון, פילה, עם חתיכות בטטה קריספיות ברוטב מדהים, קליל להכנה וסופר פשוט, הנה המתכון לפניכם.

מצרכים:

  • בטטה, 350 גרם
  • פילה אמנון או סלמון, 4 חתיכות
  • כוס ירק קצוץ דק, כוסברה / שמיר / רוזמרין / פטרוזיליה
  • גמבה אדומה חתוכה לרצועות, יחידה גדולה (בשלבי חיטוב מתקדם לוותר עליה)
  • מלח, 1/2 כפית
  • פלפל שחור, 1/3 כפית
  • מיץ לימון, 1/4 כוס
  • שמן זית, 1/4 כוס
  • שום חתוך לפרוסות, 8 שיני שום
  • פפריקה אדומה או חריפה, 1/2 כפית

אופן ההכנה:

מרפדים תבנית אפייה, קולפים את הבטטות דק-דק ומניחים על תבנית האפייה.
מעל הבטטות מניחים את חתיכות הדג.
מערבבים בקערה את כל שאר המרכיבים ושופכים אל תבנית האפייה מעל הדגים והבטטות, דואגים שהדגים מכוסים היטב ברוטב ומעסים אותם היטב מכל הצדדים.
מכניסים לתנור לחום של 180 מעלות ל-25 דקות.

מצויים בתכנית קפדנית או תפריט מסוים? שוקלים את האוכל? במידה וכן ועליכם להיות מדויקים עם הכנת כל מאכל שהוא, גם אם זה רק הבטטה או הדג, יש לנו פתרון גם לזה!
רוצים לדעת ולחשב כמה בדיוק קלוריות, פחמימה וחלבונים מכיל הארוחה הזאת? אין בעיה! בשביל זה הכנו עבורכם את מחשבוני הבריאות.
בעזרת מחשבונים אלה ניתן לחשב כמה עלינו לאכול מבחינת כמויות צריכה יומית, ובשילוב רשימת הערכים התזונתיים שלנו ניתן להבין בדיוק כמה עלינו לצרוך לפני או אחרי הכנה וכך לשמור על התפריט שמקדם אתנו לעבר המטרה ואיתו אנו הולכים כבר תקופה.

כל שנשאר לנו לעשות זה לאחל לכם המון בתאבון.
כאן בשבילכם, וואן בודי – אתר הכושר של ישראל

אודות הכותב
וואן בודי - אתר הכושר של ישראל: יוצרים לישראלים בית חם ומקצועי לכל תחום הכושר, תזונה נכונה ואורח חיים בריא על ידי תוכן איכותי, מקצועי, צעיר ומעניין.
עוד כתבות שיעניינו אותך