עמידת ידיים
אימונים

עמידת ידיים – מה הקשר בין יוגה, אנטי אייג'ינג ותנוחות הפוכות?

אימון יוגה מזמן הראה לנו סגולות רבות, אך האם ידעת שיש קשר בין עמידת ידיים, יוגה ואנטי אייג'ינג? מסתבר שהרבה דברים מתחברים כשעושים אותם נכון
22 אוקטובר 2020

אחת השאיפות הנפוצות ביותר בעולם הספורט והיוגה היא עמידת ידיים.
מי החייה את הטרנד המהנה והקליל זה? האמריקאים כמובן! ונחשו לאיזה קהל זה הגיע אחריי?
נכון, לישראל.
אז מה נכלל בקטגוריית ההפוכות מבחינת היוגה?

כמו שאמרנו, עמידת ידיים היא מלכת הכיתה, עמידת אמות נמצאת אחריה מבחינת פופולריות באינסטגרם, ותנוחת העגור או בשמה ההודי בקאסנה נפוצה מאוד על מזרני היוגה.
ואיך אפשר שלא להתייחס לעמידת הראש.
אבל קיים עולם שלם של הפוכות בשילוב וריאציות מתקדמות בתוכן שנתחיל להכיר בהמשך הכתבה.
אבל לפני הכל ננסה להבין מה ההיגיון בלתרגל את התנוחות האלה.
כדאי וחשוב ללמוד לתרגל אותן ולהתאמן עליהן מכמה סיבות חשובות מאוד:

להפוך הכל

כן כן, פשוט כמו שזה נשמע. אנחנו נעים בעולם על שתי כפות הרגליים שלנו כל היום.
כשהופכים הכל, גם זרימת הדם בתוך הגוף משתנה ונהפכת לכיוון הלב והפנים.
כפי שאתם יודעים – הדם נושא עמו חמצן ממקום למקום.
ואנחנו הם אלה ששולטים בכיוון זרימת הדם עכשיו מה שגורם לחמצן להגיע לאיזור הראש, ובעצם משפר לא רק תפקודי גוף ונותן בוסט של אנרגיה, אלא גם משפר את מראה העור שלנו פלאים.
אז הנה לכם אנטי אייג'ר הכי טבעי שיש.
ובואו נודה – מי מאיתנו לא רוצה פנים חלקות יותר?

עמידת ידיים

סיבה נוספת לעמוד על הראש היא שהשליטה שלנו בגוף תתעצם ונתחזק מאוד (בידיים ובקור בעיקר) ככל שנתרגל ונצליח לעמוד על הראש, האמות והידיים.
והשליטה הזו בגוף היא גם מהנה לשחק איתה וגם משחררת אותנו. ממה בדיוק?
מעכבות ופחדים לעשות דברים שגורמים לנו לאיבוד שליטה.
כשתתחילו לתרגל תשימו לב פתאום שהראיה את העולם הפוך כל כך שונה פתאום שזה מפחיד להיות עם הרגליים איפה שבדרך כלל הראש נמצא. וזה בסדר. היוגה אומרת תנו לפחד להיות, תסתכלו עליו ואל תתכחשו לו, ואז תצליחו לשלוט בו.

אם עדיין לא השתכנעתם, הסיבה האחרונה היא שזה פשוט מאוד כיף.
ודרך הכיף הזה נפתח עולם שלם של חקירה; איך אפשר להשפיע על המיינד כדי להגיע לעמידה הפוכה? מה צריך לעשות פרקטית בשביל שזה יקרה?
וכשנמצאים הפוכים, רק מי שחווה יודע להגיד איזה תענוג זה. הראש משתחרר ונמצאים בדיוק ברגע הזה, בהווה.
ולהיות בהווה זה הכי יוגי שיש.

בואו נתהפך

וכמו שהבטחתי, אספר לכם על כמה תנוחות הפוכות והנד באלאנס שפשוטות יותר להתחיל איתן.

  1. הראשונה היא עמידת נר

    ההפוכה הקלה ביותר, שבה אנחנו על השכמות עם הידיים על גב התחתון ורגליים מתוחות כלפי מעלה.
    היא מצויינת לפני שינה ולכל מי שסובל מקושי להירדם ואפשר גם לתרגל אותה עם האגן על הרצפה ורגליים על הקיר.
    בגלל שהיא דיי פשוטה וקלה יחסית כיף לשהות בה לאורך זמן וככל שנשהה בה נוכל לראות שהרגליים ישנו את הצבע שלהן בגלל הדם שמחליף כיוון שזה ממש מגניב.

  2. הבאה היא עמידת ראש שעדיף להתחיל ליד קיר

    עלינו לנסות להימנע מזריקה של הרגליים אל הקיר אלא לנסות לעשות אותה בשליטה דרך שרירי הליבה של הבטן ואז גם לקבל אימון CORE תוך כדי הנסיונות.
    בעולם היוגה יש 8 וריאציות לעמידת ראש בסגנון האשטנגה אבל אני ממליצה לכם להתחיל מטריפוד – כשהידיים בתשעים מעלות במרחק כתפיים, מונחות לצידי הראש והנקודה הכי שטוחה של הקודקוד נמצאת על הקרקע ומשם ננסה לעלות רגליים לכיוון הבטן ולמעלה.
    וריאציה שניה היא כשאצבעות הידיים שלובות ואנחנו יוצרים משולש עם האמות שעל הקרקע והראש ביניהן.

בתרגול עמידות ידיים שיטת זריקת הרגליים כן תשחק לטובתנו כי לעלות דרך הבטן בהתחלה, זה פשוט פחות מציאותי.

למתקדמים שבנינו שמכירים את עולם היוגה וההפוכות אמליץ לנסות לתרגל את הטווס.
תנוחה מדהימה לחיזוק הזרועות והכתפיים ושיפור העיכול – בעמידת שש מניחים את כפות הידיים כשאצבעות הידיים פונות אלינו.
מתחילים לכופף מרפקים ובו זמנית להעביר משקל קדימה.
מניחים את הבטן על המרפקים הכפופים ונתנים להם להיכנס פנימה ומשם מתחילים להרים את שתי הרגליים לאוויר. לא לשכוח לנשום.

לאלה מאיתנו שלא מצליחים לתרגל את התנוחות ההפוכות המאתגרות יותר כמו עמידת ידיים, לאט לאט.
רומא לא נבנתה ביום ולא ביומיים. בינתיים נסו להירשם לשיעור יוגה ערסלים כדי לחוות את התחושה המדהימה של להיות הפוך, וא אולי זה ייתן לכם בוסט להמשיך בניסיונות.
אחרי הכל, מה שהכי חשוב הוא לזכור שתרגול מתמשך והתמדה הם ההצלחה האמיתית. יאללה לתרגל !

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tal Yossef (@tal_yossef_yoga) on